Toisen puhelimen/viestien luvaton tutkimine
on toki laitonta, mutta minulla toiminut ihan hyvin. Ex-mies petti kroonisesti ja toistuvasti, ja kielsi vakaasti ja pitkään kaiken. Puhelimesta löytyi vahvistus. Minulle oli välttämätöntä saada vahvistus, etten ole vain seonnut ja mustasukkainen ämmä epäilyileni, niin kuin mies väitti. En luonnollisestikaan kertonut miehelle puhelimen viestien lukemisesta, sanoin vain että olen varma siitä että pettää, enkä luota häneen pätkääkään. Mies myönsi pettämisen vasta kun olimme olleet erossa jos useita kuukausia, eikähän se enää mitään auttanut.
Uuden ja nykyisen miehen kanssa oli minulla oli alkuun suuria vaikeuksia luottaa keskusteluista huolimatta, ja lopulta selasin taas salaa miehen puhelimesta FB viestit. Ja kas, sieltäpä ei löytynytkään yhtään mitään muuta kuin vain viatonta viestitystä kavereiden kesken. Sen jälkeen ei ole tarvinnut epäillä, luotan niin paljon kuin toiseen ihmiseen vaan voi luottaa. Tästäkään en ole kertonut nykyiselle miehelle.
Toisen päiväkirjaa en kyllä menisi lukemaan, sen koen enemmän vääränä tunkeiluna. Minulla ei ole oikeutta saada luvatta tietää toisen syvimpiä ajatuksia ja tunteita, mutta minulla on oikeus saada tietää vehtaako mies selkäni takana ja valehtelee siitä minulle. Itsekästä? Juu, mutta toimii, ja mitään vahinkoa siitä ei ole kenellekään aiheutunut.
No hyvä sulle, onneksi olkoon.