Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mustasukkaisuus yllätti. Help!

Vierailija
25.01.2015 |

Pari vuotta kaukosuhdetta takana eikä mitään ongelmia ole ollut. Rakastamme toisiamme syvästi ja välillämme on vallinnut syvä yhteenkuuluvuuden tunne.

Nyt sitten iski mustasukkaisuus, täytyy myöntää. Syynä kaiketi se että kumppanini aloitti paritanssiharrastuksen, siis ei mitään päivätanssihiihtoa vaan meni salsakurssille. Varmastikin ihan viatonta ja mun huolestuminen turhaa.  Mun edellinen suhde vaan kariutui loppupelissä siihen että ex löysi tansseista itselleen uuden kumppanin. Suhde tosin oli huono ja ajauduimme siinä erilleen muutenkin mutta viimeinen silaus sille tuli sieltä tanssipiireistä.

Huoleni on varmasti aiheeton enkä missään nimessä halua kieltää kumppaniani harrastamasta vaan mun on saatava nämä tunteet jotenkin kuriin omassa päässäni. Kuinka sen teen?

Onko kellään mitään hyviä neuvoja tähän tai omakohtaisia kokemuksia?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/21 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

dbs

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voip olla lopun alkua tollaset tunteet kaukosuhteessa

Vierailija
4/21 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
5/21 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

jätä se sika!

Vierailija
6/21 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustele asiasta kumppanisi kanssa ja myönnä rehellisesti tunteesi. Puhuminen helpottaa :).

Vierailija
7/21 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha ressatta sillä jos pettää ja/tai jättää niin tekee sen jokatapauksessa tanssikurssilla tai ilman.

Vierailija
8/21 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustasukkaisuutta vain pitää rationalisoida itselleen. Se on turha tunne, joten parasta, jos siitä pääsee eroon. Ei ketään voi omistaa ja jos todella rakastat niin haluat, että hän nauttii elämästään. Kumppanin kanssa olisi myös hyvä puhua heränneistä tunteista. Rakkauteen kuuluu myös epämiellyttävien asioiden jakaminen. Samalla hänkin voi vahvistaa sinulle, että rakastaa sinua. Aikuiseen parisuhteeseen kuuluu keskustelu.

Vierailija
9/21 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaus on kärsivällinen..

Vierailija
10/21 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olet onnistunut tapaamaan kaksi miestä, jotka molemmat harrastavat tanssia?? Harrastatko itsekin?

Vierailija
11/21 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 16:57"]

Miten olet onnistunut tapaamaan kaksi miestä, jotka molemmat harrastavat tanssia?? Harrastatko itsekin?

[/quote]

Kuka sanoi, että se on nainen, joka tämän ketjun aloitti. Tai että seurustelee miesten kanssa?

Vierailija
12/21 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 17:10"]

[/quote]

Kuka sanoi, että se on nainen, joka tämän ketjun aloitti. Tai että seurustelee miesten kanssa?

[/quote]

Olen mies ja kumppanini nainen. Muuttaako se asiaa jotenkin?

A.p

Vierailija
13/21 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 12:27"]

Pari vuotta kaukosuhdetta takana eikä mitään ongelmia ole ollut. Rakastamme toisiamme syvästi ja välillämme on vallinnut syvä yhteenkuuluvuuden tunne.

Nyt sitten iski mustasukkaisuus, täytyy myöntää. Syynä kaiketi se että kumppanini aloitti paritanssiharrastuksen, siis ei mitään päivätanssihiihtoa vaan meni salsakurssille. Varmastikin ihan viatonta ja mun huolestuminen turhaa.  Mun edellinen suhde vaan kariutui loppupelissä siihen että ex löysi tansseista itselleen uuden kumppanin. Suhde tosin oli huono ja ajauduimme siinä erilleen muutenkin mutta viimeinen silaus sille tuli sieltä tanssipiireistä.

Huoleni on varmasti aiheeton enkä missään nimessä halua kieltää kumppaniani harrastamasta vaan mun on saatava nämä tunteet jotenkin kuriin omassa päässäni. Kuinka sen teen?

Onko kellään mitään hyviä neuvoja tähän tai omakohtaisia kokemuksia?

[/quote]

minkälainen ihminen on etäsuhteessa?   oletko itse ei-viehättävä vai miksi pelkäät että mies menee toisen perään  

Vierailija
14/21 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet mies ?

Vierailija
15/21 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salsassa tuntee ison etumuksen ihanasti.

T.Puuma

Vierailija
16/21 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 17:46"]

Miksi olet mies ?

[/quote]

Johtunee kromosomeista.

ap

Vierailija
17/21 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrä ap tunteesi. Älä kiellä tunteita. Sinulla on oikeus tuntea juuri niinkuin tunnet. On toki eriasia, mitä tunteillaan sitten tekee. Mutta kaikki tunteet ovat sallittuja. Ymmärrän täysin, että tanssi -harrastus herättää mustasukkaisuutta. Ei se tietysti tarkoita, että olisi syytä olla. Mielestäni sinun tulisi jutella avoimesti naisesi kanssa tilanteesta. Ei ne tunteet katoa peittämällä. Ne vaikuttavat jokatapauksessa. Ja jos naisesi on fiksu, niin ymmärtää sinua ja on avoin tanssi -harrastuksestaan. Ja ottaa huomioon taustasi. Tsemppiä! :)

Vierailija
18/21 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse koen pienet mustasukkaisuuden tunteet positiivisina tunteina suhteessa, silloin ikäänkuin tajuaa mikä on tärkeintä. Tanssiminen on kymlä kontaktilaji joten olisin minäkin huolissani, mutta oikeastasn et voi kuitenkaan tilanteelle mitään, paitsi jos voit muuttaa rakkaasi luokse ja olla se pari siinä tanssissa.

Vierailija
19/21 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 17:41"]

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 17:10"]

[/quote]

[/quote]

Olen mies ja kumppanini nainen. Muuttaako se asiaa jotenkin?

A.p

[/quote]

Muuttaa. Ei kannata olla mustasukkainen. Jos mies aloittaa tanssiharrastuksen niin jotain on vialla, mutta naiselle se on ihan normaalia eikä tarvitse huolestua. 

Vierailija
20/21 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 17:57"]

Itse koen pienet mustasukkaisuuden tunteet positiivisina tunteina suhteessa, silloin ikäänkuin tajuaa mikä on tärkeintä. Tanssiminen on kymlä kontaktilaji joten olisin minäkin huolissani, mutta oikeastasn et voi kuitenkaan tilanteelle mitään, paitsi jos voit muuttaa rakkaasi luokse ja olla se pari siinä tanssissa.

[/quote]

Minä tajuan elämässäni tärkeät asiat tärkeiksi ilman mustasukkaisuutta. Se on normaali ja inhimillinen tunne, mutta kyllä siitä pitää pyrkiä eroon. Samalla tavalla kuin muistakin negatiivisista tunteista. Eihän ihmisen kannata vihan vallassakaan tehdä mitään päätöksiä. Tai kateudesta.

Temperamenttihan sen primitiivisen tunteen intensiivisyyden määrittää, mutta ihminen on suurempi kuin pelkkä tunteidensa soppa. Siksi tunteitaan voi myös hallita. Muutenhaan oltaisiin kaikki täällä kuin ellun kanat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kaksi