Mies pettänyt, hlauaisin jutella toisen naisen kanssa. Miten?
Mies petti ja jäi kiinni. Myönsi, pyysi anteeksi ja sai. Mutta ei ole kertonut edelleenkään kaikkea. Ei siis ole myöntänyt esim. seksiä ja olen melko varma, että sitä on ollut. Meidän avioliitto ei voi jatkua, jos en saa tietää totuutta. Miehestä en sitä saa puristettua. Haluaisin ottaa yhteytää siihen naiseen ja kysyä häneltä, mitä tapahtui. En siis narauttaakseni miestä valheesta tai raivotakseni naiselle, olen sellaisesta päässyt yli. Mutta minä itse en voi prosessoida asiaa mielessäni loppuun, kun tiedän tietäväni vain osan totuudesta.
Katsoin, että FB:ssä viestit menis muut-kansioon, josta hän ei varmaan ikinä hoksaisi niitä katsoa. Onko liian tungettelevaa laittaa whatsappi? Vai mailia työosoitteeseen? Soittaa en uskalla.
Kommentit (38)
Miten voit antaa anteeksi miehelle joka ei edes asian tultua ilmi pysty olemaan sulle rehellinen? Jos arvostaisi sua yhtään niin kertoisi totuuden. Se on sun ja miehen välinen asia, ei sen toisen naisen. Sitäpaitsi mies on varmaankin ohjeistanut hänet kertomaan sulle muunnellun totuuden.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 13:47"]
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 13:40"][quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 13:33"] [quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 13:31"]On totta, että jos nainen vain vahvistaa miehen kertomuksen, niin on riski, että homma kaatuu joka tapauksessa. Lisäksi tässä on vielä sellainenkin juttu, että olen kuullut tämän naisen potevan tosi huonoa omaatuntoa siitä, että HÄN teki minulle niin kuin teki, eli jotain mieheni kanssa. Vittu, mikä sotku. [/quote] Jos juttu on jo ohi, niin mitä syytä naisella on vahvistaa miehen tarinaa. Ei yhtään mitään. En usko tuohon. [/quote] On helpompi kieltää kuin myöntää tehneensä jotain ikävää. Jos nainen haluaa päästä helpolla ja jättää koko jutun taakseen, kieltäminen on helppoa, myöntämällä kaataa lisää bensaa liekkeihin. [/quote] Niin ehkä niin, mutta luulisin että pohjimmiltaan ihmiset haluavat olla rehellisiä ja tunnustaa ikävät teot. Saada anteeksiannon. Riippuu paljon siitä millä asenteella asiaa alkaa selvittelemään. Syyttely ja haukkuminen harvoin johtaa toivottuun tulokseen. Omatuntoon vetoaminen kannattaa.
[/quote]
Tämä on nyt turhan sinisilmäinen asenne. Meillä kaikilla on niin oma käsitys omatunnosta ja sen puhtauden tarpeesta. Voi olla että se nainen on samanlainen kuin sinä, tai sitten ei. Itse en kaipaisi sinun anteeksiantoasi millän tavalla, eläisin varsin hyvin tuollaisen asian kanssa. Sitä paitsi, en olisi sina vastaan rikkonut mitenkään. Tämä on minun näkemykseni.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 11:58"]
En siis narauttaakseni miestä valheesta tai raivotakseni naiselle, olen sellaisesta päässyt yli.
[/quote]
Eipä siltä kuulosta. Pettäminen näyttää olevan sinulle ylitsepääsemätöntä. Älä kiusaa itseäsi enempää vaan aja ukko hankeen.
"Meidän avioliitto ei voi jatkua, jos en saa tietää totuutta. Miehestä en sitä saa puristettua."
Oletko varma? Jos keskustelet asiasta uudelleen ja kerrot tämän miehellesi, hän saattaa hyvinkin avautua, jos on panostamisen arvoinen ja järkevä. Kerrot olevasi yli raivoamisesta, joten rauhallinen ja asiallinen keskustelu pitäisi onnistua, ja kun mies ymmärtää, että tämä on se ainut tie, jolla suhteenne voi mahdollisesti jatkua, hänen pitäisi tajuta olla rehellinen ja avoin.
Omaa suhdetta koskevista asioista ensisijainen tiedonlähde pitäisi olla puolison. SIksi en suosittele toisen naisen haastattelemista.
Se nainen ei ehkä halua puhua sinun kanssasi. Aina ei saa mitä haluaa, vaan pitää sopeutua.
Vaikka susta nyt tuntuu, että olet rauhallinen, se raivo voi nousta hetkessä, kun puhut naisen tai miehesi kanssa asiasta.
Olen kysynyt asiasta mieheltä asiallisesti ja siitä on puhuttukin monta kertaa ihan nätisti. Olen antanut anteeksi. Naiselle ei ole mitään anteeksiannettavaa, mies teki myös hänelle inhottavan tempun, joten tunnen häntä kohtaan vain myötätuntoa. Ja sen verran luottamusta, että toivoisin hänen kertovan minulle totuuden.
En millään haluaisi erota. Rakastan miestäni hirveästi. Mutta minun on vaikea elää sen kanssa, että minulle valehdellaan. Mies taas ei varmasti uskalla kertoa koko totuutta, koska onhan se nyt ollut tyhmää valehdella ja nyt sitten yht äkkiä kertoakin. Miksi sitten olisi nähnyt valehtelun vaivan? Jos saisin tietää naiselta koko totuuden tai edes vahvistuksen/kiellon muutamaan asiaan, voisin lopullisesti työntää tämän asian mielestäni sellaisena kuin se oikeasti on. En pettämisenä JA valehteluna.
Olen tietysti varautunut myös siihen, että nainen ei halua kertoa minulle mitään. Hyväksyn senkin vaihtoehdon.
Niin eli jos mies on valehdellut mitä se sitten muuttaa?
Ei ole myöntänyt seksiä, mutta olen melko varma, että sitä on ollut. Tai ainakin jostain mies valehtelee. Hän on siinä hirveän huono, mutta sinnikäs. Se, että mies on valehdellut on tietysti jo läikkynyt maito, mutta minä olen antanut senkin anteeksi. Jotta voin oman pääni sisällä käsitellä tämän asian vihdoin loppuun, minun on saatava tietää totuus. On eri asia käsitellä pettämistä, johon on kuulunut ihastuminen ja koskettelua, kuin pettäminen, johon on kuulunut seksiä. Miestäni en haluaisi jättää, mutta tämän valheen kanssa on vaikeampi elää, kuin pettämisen. Mies ei siis ollenkaan ymmärrä tätä ja siksi järkkymättä pitää kiinni vaillinaisesta totuudesta.
Sua auttaisi nyt eniten opetalla elämään sen tosiseikan kanssa, ettet välttämättä saa koskaan tietää totuutta. Vaikka mies ja nainen sanoisivatkin jotain, se ei välttämättä ole totuus sekään. Eli kaivat omaa hautaasi. Sinä joko luotat mieheen jatkossa tai sitten et. Luuletko miehen ottaneen asiasta opikseen ja luuletko, että suhde on historiaa vai edelleen taustalla.
Se suhde on historiaa ja olen luottanut mieheen sen jälkeen täsyin. Satavarmahan en voi hänen tekemisistään olla, mutta uskon hänen ottaneen opikseen ja aidosti katuneen suhdetta. Siksi niin kovasti vaivaakin, että miksi hän ei voi kertoa totuutta. Hän tietää, että pahinta, mitä minulle voi tehdä, on valehtelu. Pettämistäkin pahempaa.
Kysyisin mieheltä että haluaako itse kertoa vai kysynkö naiselta? Tasan kaksi vaihtoehtoa.
Sinua kohtaan väärin on tehnyt vain sinun miehesi, ei toinen nainen. Vain sinun miehesi on sinulle vastuussa teoistaan, ei toinen nainen. Jätä hänet rauhaan.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 13:13"]
Sinua kohtaan väärin on tehnyt vain sinun miehesi, ei toinen nainen. Vain sinun miehesi on sinulle vastuussa teoistaan, ei toinen nainen. Jätä hänet rauhaan.
[/quote]
Olen tästä samaa mieltä. Siksi tämä tuntuukin niin vaikealta. Mutta fakta on, että minä en pysty pääsemään sinuiksi tämän asian kanssa näin. Nainen olisi viimeinen oljenkorteni ennen eropäätöstä.
Ota selvää missä se bitch asuu, ja mene yllärivisiitille :)
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 13:15"]
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 13:13"]
[/quote]
Olen tästä samaa mieltä. Siksi tämä tuntuukin niin vaikealta. Mutta fakta on, että minä en pysty pääsemään sinuiksi tämän asian kanssa näin. Nainen olisi viimeinen oljenkorteni ennen eropäätöstä.
[/quote]
Nyt on aika vaihtaa asennetta. Olet itse vastuussa omasta elämästäsi, älä sälytä sitä muille. Miksi luulet että se nainen kertoisi sinulle yhtään mitään, saatika totuutta?
Älä ainakaan työsähköpostiin laita viestiä. Minä laittaisin tekstiviestin ja kysyisin, että voimmeko puhua puhelimessa tai tavata. Ja selittäisin lyhyesti, että haluaisin vain saada häneltä vahvistuksen muutamaan asiaan jotka ovat jääneet vaivaamaan.
En kyllä usko, että sinä saat rauhaa edes keskusteltuasi naisen kanssa. Jos hän kieltää seksin, jäät edelleen epäilemään että molemmat valehtelevat. Jos myöntää, niin sitten jää kalvamaan ukkosi sinnikäs valehtelu, etkä enää pysty luottamaan häneen.
Tunnekuohussa ei kannata laittaa mitään viestiä tai soittaa. Pahinta on se jos miehelläsi on vahva tunneside naiseen. Se on pahempaa kuin seksi. Tämä on vain mielipiteeni. Olet menettänyt siinä tapauksessa miehesi. Niin menetin minäkin.
En voi unohtaa loukkauksia.
No mua on petetty ja ymmärrän tuon hyvin että haluat jutella sen toisen osapuolen kanssa myös. Onhan luottamus jo rikottu, niin kohtuutonta vaatia että miehen sanaan yksistään voisi luottaa. Tottakai sitä haluaa kuulla tarinan myös toisen osapuolen suusta. Itse soitin ja tekstailin sen toisen naisen kanssa. Oikeasti saatiin hyvin puitua asiat läpi. En syyttänyt naista missään vaiheessa, mieshän se oli joka mua petti. Jokatapauksessa asiasta rehellisesti puhuminen sen toisen kanssa auttoi mua käsittelemään sitä asiaa eikä tarvinnut elää epätietoisuudessa. Siitä sitten lähdettiin jälleenrakentamaan suhdetta miehen kanssa ja mielestäni olen onnistunut hyvin saamaan luottamuksen takaisin. Miehellekin tuo oli kova opetus. Otti todellakin opikseen ja muuttunut paljon siitä mitä oli kun säikähti kunnolla että saattaa menettää mut!
Kiitos kaikille. Vetäydyn miettimään asiaa. Sain paljon ajattelemisen aihetta.