Miten työhakemus johtajatason paikkaan aloitetaan?
Kymmenen vuotta työelämässä on imaissut mukaansa. Nyt vinkattiin yhdestä johtajapaikasta, johon pitäisi hakea. Kiinnostuin paikasta kovasti. Millä tavalla nykyään työhakemus ns tämän tason paikkoihin aloitetaan? Onko hakemuksen sopiva pituus edelleen yksi sivu? Vinkkejä saa laittaa, samoin mikä on käytäntö nykyisin.
Tuhannet kiitokset !
Kommentit (32)
Se aloitetaan näin:
"Moro, (pomon nimi)!
Mä oon (oma nimi). Mä haluaisin sen pääpomon paikan sieltä teidän lafkastanne
Mun ansioihin ja aikaisempaan työkokemukseen kuuluu, että mä oon valittanut ja mäkättänyt av-palstalla vuosikausia. Mut mä oon sieltä saanut asiantuntevien ihmisten joukossa niin paljon ja niin hyvää kokemusta, että ne firman johtohommat menee tosta toistella kädellä kun toisella kädellä kirjoittelen samaan aikaan AV:lle. Haluun nimittäin huomauttaa, että AV-palsta on aina oikeessa, ja siellä on ihmisiä, jotka ovat valmistuneet kaikki erittäin nuorina, joilla on vakaa parisuhde ja perhe nuorina, autot ja velattomat omistusasunnot nuorina ja he kaikki ovat johtohommissa työelämässä. Kyllä AV-palstalaiset tietävät.
Olisit nyt kiltti ja palkkaisit mut. Et varmasti tuu pettymään. Mä en oo mikään WT-ihminen, vaan erittäin korkeatasoinen AV-mamma."
"Heippa!
Olisin kiinnostunut helposta ja hyväpalkkaisesta duunista. Vaikka teidän firma on aika pieni ja toi markkinointi ihan ruvella. niin kyllä te ehkä voisitte kuitenkin nippa nappa pystyy maksaan riittävästi liksaa, että mä voisin tulla teille.
Jos ootte kiinnostuneita, niin varatkaa aika mun puhelinvastaajasta. Jutellaan kun oon käyny kuntosalilla ja ulkoiluttanut koirat."
Suorasukaisesti, anteeksi pyytämättä.
Hyvä (pomon/rekrytoijan nimi),
Jätän täten hakemukseni johtajan paikkaan.
Kannattaa mainostaa delegointiosaamista, siitähän johtamisessa on kysymys. Referenssiksi riittänee linkki tähän keskusteluun.
Aivan ensimmäiseksi haluan kertoa jotain olennaista itsestäni. Jollette valitse minua tähän tehtävään, voitte olla varmoja, että valitan tarvittaessa vaikkapa ylimpiin oikeusinstansseihin asti.
Ei mitenkään. Johtajatason paikoissa hakijaan otetaan yhteyttä.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 14:29"]
Aivan ensimmäiseksi haluan kertoa jotain olennaista itsestäni. Jollette valitse minua tähän tehtävään, voitte olla varmoja, että valitan tarvittaessa vaikkapa ylimpiin oikeusinstansseihin asti.
[/quote]
Koska olen nainen, niin on syrjintää, jos minua ei valita tehtävään. Kaiken maailman stevejobsit ja billgatesit pärjäävät vain, koska heillä on penis ja minulla lasikatto.
Yleensä johtotason paikkoja täytettäessä firma lähestyy sopivaksi katsomiaan henkilöitä, niihin ei lähetellä hakemuksia.
Heips. Olen sopivin koska olen transseksuaali. Voin huoletta mennä poikien kanssa saunaan, ne ei kiihota mua. Toisaalta näytän ihan naiselta, joten teidän yritys näyttäis tasa-arvon edelläkävijältä.
Harkitkaa hei ihan vakavasti!
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 14:41"]
Yleensä johtotason paikkoja täytettäessä firma lähestyy sopivaksi katsomiaan henkilöitä, niihin ei lähetellä hakemuksia.
[/quote]
Kyllä niihin joskus järjestetään avoin haku. Erityisesti julkisella/"semi"-julkisella puolella, eli kyllä johtajan paikkoja voi joskus hakea.
Ah johtajuus, ah johtajuus
Tuo suuri ja vaikea työ!
Mutta onneksi meitäkin täällä on
joiden syömmet sille vain lyö!
Jo aikojen alusta astihan
Ma suureksi halusin
Tätä mahdollisuutta vain halajan
CV:ein on täydellisin.
Oi minusta, siis minusta
Te saatte johtajan
Joka myrskyjen lävitse luotsaapi
Firma-laivanne satamahan.
Ja kun taasen ulappa kutsuupi
Yli aaltojen kiidätän
Yritys-purtemme voittoihin
Ja tuottoihin liidätän!
Oi johtajuus, oi johtajuus
On sointi nyt sanalla uus!
On uljaampi, vahvempi, hehkuvin:
on tahto, ja tarmokkuus!
En meinannut keksiä miten aloittaisin tämän hakemuksen, joten menin kysymään Vauva-palstan Aihe vapaa-osiosta vinkkejä. Tämä osoittaa että olen rajoja rikkova ja innovatiivinen, ja sen kertominen on riski jonka halusin ottaa näyttääkseni että johtaja on kuitenkin myös ihminen.