Epätodellisimpia nimiä, joihin olette törmänneet?
Tarkoitan siis sellaisia nimiä, joita et uskonut olevan esim. tietyn ikäisellä henkilöllä. Itselle tällainen nimi tuli vastaan, kun yritykseen jossa työskentelen haki kesätöitä 17v. tyttö nimeltään Helvi. Yleensä nimi tulee vastaan vain hautausmailla.
Kommentit (409)
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 17:38"][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 00:30"]Joskus ohimennen kuullut kun eräs äiti puhui toisen äidin kanssa, että pitää lähteä kotiin imettämään ukkoa. Vähän aikaa meni ennen kuin hoksasin, että vauvan nimi oli Ukko.. :D
[/quote]
Ei välttämättä tarkoita että vauvan nimi on ukko :) meillä päin ukko tarkoittaa ns. Hellyttely nimeä pojalle :" alahan ukko tulla" jne..
Jotkut kutsuvat myös isää ukoksi :)
[/quote]
Mä tiedän yhden Ukon. Ensin ajattelin että olis hellittelynimi mutta ihan oikeasti on etunimi. Joku kouluikäinen tämä.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 16:11"]Joskus 15 vuotta sitten Suomen Suuressa seikkailussa tai vastaavassa yhden kilpailijan nimi oli Kukka-Maaria. Taisi olla vielä joku rastapäinen hippityttö, tietty. Nimi jäi jotenkin mieleen ja eli kauan meidän perheen sisäpiirivitseissä.
[/quote]
Ei se ollut Kukka-Maaria vaan Taika-Kukka. Ensin mainittuhan on ihan tavallinen nimi.
Mulla on niin karmea nimi, etten ees kehtaa laittaa sitä tähän. En myöskään siitä syystä, että olen ensimmäinen sen niminen. seuraavina vuosina muutama muukin erikoisuuksia tavoitteleva vanhempi erehtyi antamaan lapsiparoille minun äitini hulluudessaan keksimän nimen.
En koskaan käytä koko nimeäni, joskus harvoin joku kutsuu koko etunimellä, niin meinaan lentää perseelleni. Miksi äiti, oi miksi?
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 19:33"]
Mun kaverilla on poika nimeltä Kuutti
[/quote]
Tunnen ulkonäöltä yhden perheen, jossa nuorempi lapsi on Kuutti. Liekö sama? Luonnosta vanhemmankin lapsen nimi, mutta tavallisempi.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 21:13"][quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 17:38"][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 00:30"]Joskus ohimennen kuullut kun eräs äiti puhui toisen äidin kanssa, että pitää lähteä kotiin imettämään ukkoa. Vähän aikaa meni ennen kuin hoksasin, että vauvan nimi oli Ukko.. :D
[/quote]
Ei välttämättä tarkoita että vauvan nimi on ukko :) meillä päin ukko tarkoittaa ns. Hellyttely nimeä pojalle :" alahan ukko tulla" jne..
Jotkut kutsuvat myös isää ukoksi :)
[/quote]
Mä tiedän yhden Ukon. Ensin ajattelin että olis hellittelynimi mutta ihan oikeasti on etunimi. Joku kouluikäinen tämä.
[/quote]
Ukko Metsola oli joskus eduskuntavaaleissa ehdolla.
Junassa takanani oli kerran pikkutyttö, ehkä n. 4-v, joka kuulosti olevan Helka tai Helga.
Nelikymppinen Tuulevi tuli vastaan äskettäin, itselle ihan uusi nimi mutta kiva!
Tiedän myös Pälvi-nimisen naisen ja mietin että voi hyvän tähden mitä vanhemmat miettineetkään. Kolmekymppinen Tii tuli myös vastaan taannoin, ja n. ekaluokkalainen tyttö nimeltä Palmu.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 11:04"]26 vuotias Helmi
[/quote]
Minun tuntemani Helmit ovat tosiaan kymmenisen vuotta nuorempia, mutta ei Helmi tuonkaan ikäisellä mikään harvinaisuus ole
Pälvijaana, erikoinen yhdistelmä. Tunsin myös Ika- nimisen vanhuksen.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 17:52"]
Jösses, sen bloggarin vanhempi tytär on Barbie Frozenin Elsana ja nuorempi Daisy Fantasia.
Vetää melkein pohjat tämä.
Miettikää uskottavaa presidentin puolisoa nimeltä Barbie. Vai suoraanko vain seiskan tähtitytöksi ja salarakkaaksi?
[/quote]
Tai pankinjohtaja nimeltä Barbie? Joku roti nyt sentään.
Saattaisin pitää vitsinä ja nauraa makeasti, jos lasten nimiä kysyessä vastaus olisi "Ken ja Barbie" :D
Mutta asiaan, lisäisin listan jatkoksi nimen "Luna". Aiemmin olen tavannut suurin piirtein 3 narttukoiraa nimeltään Luna, joten olin vähän yllättynyt, kun samainen nimi valikoitui opiskelukaverin tyttärelle. Nimessä ei sinänsä mitään vikaa, mutta tulee vain heti mieleen pieni söpö chihu.
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 12:08"]
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 10:40"]Mymmeli. [/quote] Tove Janssonhan käytti sanaa Mymmeli (Mymla) synonyymina lesboseksille. Voi lapsiraukkaa...
[/quote]
Verbi "att mymla" viittasi ihan yleisesti seksiin, synonyyminä ainakin Boel Westinin Tove Jansson -elämänkerrassa annettiin "att knulla", panna. Sen sijaan Mymmelin äiti (eli se Myyn ja Mymmelin äiti) on oikein kunnon hedelmällisyyssymboli jne. :D Että ei lesboiluja kuitenkaan tällä saralla, annoin silti yläpeukun.
Yhden perheen lapset on Lumi ja Pyry.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 20:50"]
Tiitus. en tajua.
[/quote]
Huoh. Kun yleissivistys puuttuu kokonaan.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Titus
Itse asiaan sitten: Lorien, Jedi, Kivi.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 11:14"]
Täällä yksi Helvi ilmoittautuu. Ei vielä ihan haudasta, mutta melkein. Käsittääkseni nimi tekee hienokseltaan uutta tulemistaan. Ehdottomasti parempi kuin nämä yasminet, janettet ymv.
[/quote]
On kyllä ihme, ettei omaa nimeä osaa puolustaa ilman, että alat muita nimiä väheksymään. Ehkä voisit opetella tämän alkeellisen keskustelutaidon vielä ennen sitä hautaa?
Sipuliina. Etunimi tv-haastattelussa.
Tänään syntyneitten palstalla Maximilliam, tä??!
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 14:59"]Aikuiset sisarukset joiden nimi on Lumikki ja Bambi (eivät ole lempinimiä). Sukunimi perus "Jokinen".
[/quote]
Ei ole kyllä perus Jokinen sukunimi vaan erikoisempi sekin! :)
Kaaos (tai Kaos), 8 v poika.