Epätodellisimpia nimiä, joihin olette törmänneet?
Tarkoitan siis sellaisia nimiä, joita et uskonut olevan esim. tietyn ikäisellä henkilöllä. Itselle tällainen nimi tuli vastaan, kun yritykseen jossa työskentelen haki kesätöitä 17v. tyttö nimeltään Helvi. Yleensä nimi tulee vastaan vain hautausmailla.
Kommentit (409)
Mun mielestä Helvi on tosi kaunis nimi ja voisin sen vauvalle antaa! Outo ajatusmaailma sulla. On niitä kummempiakin nimiä maailmalla kun Helvi.
Yhden kundin etunimi on Einstein, se on herättänyt hilpeyttä! Hän on jostain Afrikasta kotoisin, ilmeisesti siellä päin on ihan tavallista antaa tämäntyylisiä nimiä.
Hesariin kolumneja kirjoitteleva Kevät Jotakin (en muista sukunimeä).
Helvissä ei muuta vikaa ole kuin se, että siitä tulee mieleen helvetti.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 11:16"]
Mun mielestä Helvi on tosi kaunis nimi ja voisin sen vauvalle antaa! Outo ajatusmaailma sulla. On niitä kummempiakin nimiä maailmalla kun Helvi.
[/quote]
Ei toisen ajatusmaailmaa voi kutsua oudoksi vain siksi, että itse olet eri mieltä :D
Maya on ainakin merkitykseltään kovin epätodellinen. Niin ja Virva myös.
Yhden alle kaksivuotiaan vekaran nimi oli Unto. Hassua se oli siksi, koska aikaisemmat tietämäni Untot olivat iältään siinä 60-70 paikkeilla, joten nimi kuulosti ensin oudolta ja hurjan söpöltä kantajan ollessa taaperoikäinen. :)
Olen itse reippaasti alle kolmekymppinen Päivi. En edes mistään tuppukylän perukoilta, vaan Helsingissä aina asunut, vanhemmat ihan fiksuja ja nuorekkaita. Joka kerta ihmiset vaan yllättyy yhtä paljon, kun Päivi onkin alle kolmekymppinen rokkimimmi. :D
Itseäni ei nimet paljon hetkauta, mutta yllätyin kun tuttu pariskunta, täysin suomalaisia kristittyjä kumpikin, antoi lapselleen nimeksi Mohammed (vai miten se muhamed nyt kirjoitetaankaan).
Pari vuotta sitten KidSing-ohjelmassa oli tyttö nimeltä Cleopatra, jonka veljet ovat Leonardo, Jerusalem, Romeo, D'Artagnan ja Shakespeare... Isä ilmeisesti ulkomaalainen ja lasten sukunimi oli molempien vanhempien sukuninet väliviivalla:D
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 11:16"]
[/quote]
Eihän tuossa aloituksessa sanottukaan mitään nimen kauneudesta tai rumuudesta. Minä ymmärsin niin, että aloittajan mielestä oli outoa törmätä 17-vuotiaaseen Helviin ja onko tuo ihmekään, kun ei tuo nimi mikään kamalan yleinen siinä ikäryhmässä ole. Ymmärrän aloittajan ihmetyksen täysin.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 11:04"]
Aristoteles. Ei tule ihan heti mieleen, että joku nykypäivän suomalainen jamppa voi olla saman niminen kuin joku antiikin kreikkalainen filosofi.
[/quote]
Hehee, mä tunnen yhden supisuomalaisen pariskunnan, jonka pojan nimi on Akhilleus ja sukunimi perinteinen -nen-päätteinen. Kyllä näitä on muutama :D
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 11:47"]
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 11:04"]
Aristoteles. Ei tule ihan heti mieleen, että joku nykypäivän suomalainen jamppa voi olla saman niminen kuin joku antiikin kreikkalainen filosofi.
[/quote]
Hehee, mä tunnen yhden supisuomalaisen pariskunnan, jonka pojan nimi on Akhilleus ja sukunimi perinteinen -nen-päätteinen. Kyllä näitä on muutama :D
[/quote]
Riippuu tapauksesta. Latinan harrastajana olen harkinnut valitsevani tällä hetkellä hyvin teoreettiselle lapselleni latinan kielisen nimen. :) Ja tiedän erään klassisen kreikan harrastajan, jonka lapset on nimetty kreikan mytologian henkilöiden mukaan. Eli jos vanhempien harrastukset/työt ottaa huomioon, nimivalinta ei olekaan aivan päätön. Tosin itse en ole objektiivinen tässä asiassa... :D
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 11:34"]
Olen itse reippaasti alle kolmekymppinen Päivi. En edes mistään tuppukylän perukoilta, vaan Helsingissä aina asunut, vanhemmat ihan fiksuja ja nuorekkaita. Joka kerta ihmiset vaan yllättyy yhtä paljon, kun Päivi onkin alle kolmekymppinen rokkimimmi. :D Itseäni ei nimet paljon hetkauta, mutta yllätyin kun tuttu pariskunta, täysin suomalaisia kristittyjä kumpikin, antoi lapselleen nimeksi Mohammed (vai miten se muhamed nyt kirjoitetaankaan).
[/quote]
Täällä toinen reippaasti alle kolmekymppinen Päivi. Tosin minä olen tuppukylästä ja mielestäni kukaan ei ole koskaan kamalasti ihmetellyt nimeäni. :D Itse pidän kieltämättä vähän erikoisena tätä nimeä, kun suurin osa tapaamistani kaimoista on 60-luvulla syntyneitä. Ei mikään kamalan yleinen nimi tässä ikäryhmässä.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 11:36"]Pari vuotta sitten KidSing-ohjelmassa oli tyttö nimeltä Cleopatra, jonka veljet ovat Leonardo, Jerusalem, Romeo, D'Artagnan ja Shakespeare... Isä ilmeisesti ulkomaalainen ja lasten sukunimi oli molempien vanhempien sukuninet väliviivalla:D
[/quote]
Perheeseen on syntynyt seitsemäs lapsi, joka sain nimen Nefertiti. :-)
Kastehelmi. Käyttäköhän hän Kastehelmi-shampoota? Siinä on mielikuvitus ollut huipussaan ja näitä tuntemiani 2000-luvulla syntyneitä on kaksi, tosin eri vanhemmilla.
Tänään näin kuolinilmoituksessa etunimen Maissi.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 12:17"]Tänään näin kuolinilmoituksessa etunimen Maissi.
[/quote] Nuorena luin Tuija Lehtisen kirjasarjaa, jossa päähenkilön sisko oli Maissi. Mietin onkohan nimeä oikeasti paljonkin annettu.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 11:14"]
Täällä yksi Helvi ilmoittautuu. Ei vielä ihan haudasta, mutta melkein. Käsittääkseni nimi tekee hienokseltaan uutta tulemistaan. Ehdottomasti parempi kuin nämä yasminet, janettet ymv.
[/quote]
Hyi millainen asenne tällä ihmisellä. Alat heti haukkumaan muiden nimiä! Minun mielestäni Jasmin on tuhat kertaa kauniimi nimi kuin Helvi, mutta en silt ala Helviä haukkumaan.
Täällä yksi Helvi ilmoittautuu. Ei vielä ihan haudasta, mutta melkein. Käsittääkseni nimi tekee hienokseltaan uutta tulemistaan. Ehdottomasti parempi kuin nämä yasminet, janettet ymv.