Kännyköistä tietävät, miten on
onko kaikki sovellukseni facebook, gmail, jne.... sim-korttini alla vai kännykässä suoraan? järki sanoo että ne olis sim-kortin alla..mutta mitä sanoo viisaammat? esim, jos puhelimen vien huoltoon ilman sim-korttia niin sinne luuriin ei jää noita sähköpostitietoja, vaan ne kulkee sim-kortin mukana?
ja juu tiedän et tää on jollekin itaestäänselvyys, mut mä oon niin kädetön näissä!! nyt voi auttaa mua sillai kiltisti :)
Kommentit (7)
Miksi kysyt täällä, kun on google mm.
http://fi.m.wikipedia.org/wiki/Subscriber_Identity_Module
Ei SIM-korttiin mahdu kuin 64-128 kt verran tavaraa. Sinne saa puhelinnumeroita kyllä talletettua.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 10:52"]
Kaikki sovellukset ovat puhelimessa, facebookkien ja sähköpostien sisällöt taas löytyvät sen firman palvelimilta, kuka sen ohjelman omistaa. Sim-kortilta löytyy ainoastaan sinne tallentamasi puhelinnumerot.
[/quote]
mut toihan on hirvee tietiturvariski..jos puhelin katoaa ja joku laitaa oman sim-korttinsa on sillä silti oikeuas päästä näkemään mun henk. koht tietoja
Sä voisit ajatella asiaa niin että Sim kortti on se mihin ihmiset oikeasti soittavat. Aina kun vaihdat puhelinta sit kortti siirtyy ja puhelut ohjautuvat uuteen puhelimeen. Viestit kuvat ym jää vanhaan puhelimeen. Kannattaa hankkia erillinen muistikortti missä voi säilyttää kuvia, niin ei katoa jos puhelin meneekin solmuun. Sähköpostit tosiaan säilyy siellä itse ohjelmassa, vaikka poistaisit sovelluksen voit avata sen aina uudestaan muualla.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 10:56"][quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 10:52"]
Kaikki sovellukset ovat puhelimessa, facebookkien ja sähköpostien sisällöt taas löytyvät sen firman palvelimilta, kuka sen ohjelman omistaa. Sim-kortilta löytyy ainoastaan sinne tallentamasi puhelinnumerot.
[/quote]
mut toihan on hirvee tietiturvariski..jos puhelin katoaa ja joku laitaa oman sim-korttinsa on sillä silti oikeuas päästä näkemään mun henk. koht tietoja
[/quote]
Kyllä.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 10:54"]
Miksi kysyt täällä, kun on google mm. http://fi.m.wikipedia.org/wiki/Subscriber_Identity_Module Ei SIM-korttiin mahdu kuin 64-128 kt verran tavaraa. Sinne saa puhelinnumeroita kyllä talletettua.
[/quote]
koska tää on parempi :) kiitos, kurkkaan ton. ap
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 10:58"]
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 10:56"][quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 10:52"] Kaikki sovellukset ovat puhelimessa, facebookkien ja sähköpostien sisällöt taas löytyvät sen firman palvelimilta, kuka sen ohjelman omistaa. Sim-kortilta löytyy ainoastaan sinne tallentamasi puhelinnumerot. [/quote] mut toihan on hirvee tietiturvariski..jos puhelin katoaa ja joku laitaa oman sim-korttinsa on sillä silti oikeuas päästä näkemään mun henk. koht tietoja [/quote] Kyllä.
No huh..mullakin vaan suora pääsy meiliin enkä oo sen kummemin sitä miettinyt.....mutta miten on, jos muutan salasanan netin kautta, voiko silri päästä kännykäatä sovellusta painamalla kurkkimaan? vai toimivatko netissä tehdyr muutokset myöa kännyn sovelluksessa?
[/quote]