"tuunaatteko" ikinä kahvia?
Itse juon nykyisin kahvini niin että laitan ihan lirun karamellin makuista siirappia pohjalle, kaadan mustaa kahvia päälle ja sitten maitoa tai kermaa loraus.
Juon vain yhden kupin päivässä, ja tykkään oikein nautiskella sen aamuisin pelkkä aamutakki päällä. :)
Kommentit (9)
Juuri tänään tuunasin kahvia, yleensä en, juon mustana. Mutta kun tein lapselle kakaota. Lämmitin maitoa mikrossa ja laitoin siihen tl kaakaojauhetta, sitten kahvia päälle. Oli hyvää.
Minä olen laittanut sinne suodatinpussiin kahvin sekaan joskus tummaa kaakaojauhetta hieman ja joskus kanelia. Sitten kuppiin laitan kermaa jos on, joskus ihan vatkattua kermaa ja raastan tummaa suklaata pinnalle. Näitä tosin teen vain joskus jos on aikaa ja tarvikkeita, mutta tykkään tuunata kahvia. Itsekin juon yleensä max yhden kupin päivässä, jos sitäkään.
Toisinaan saatan kokeilla jotain. Esimerkiksi kaakaon ja kahvin yhdistelmä, mutta se ei minusta ollut onnistunut. Enimmäkseen jos haluan arkeen vaihtelua niin ostan makukahvia. Ehkäpä tuota karamellisiirappia voisi kokeilla koska karamelli arominen makukahvi on suosikkiani.
Pannukahvia juon, joskus laitan kanelia sekaan.
Joskus sunnuntaina laitan aamukahviin teelusikallisen kaakaojauhetta ja päälle maitoa tai kermaa. En tiedä miksi tää on just sunnuntain juttu, mutta en koskaan tee noin vaikka lauantaina :D
Joskus laitan kaakaota sekaan, joskus kardemummaa. Mulla ei maha kestä enää maitotuotteita, niin juon kahvin mustana. Itseasiassa ei kestä kyllä kahviakaan, mutta pakko juoda puol mukia aamulla ja päivällä. Välillä ostan vanilja- tai kardemummakahvia(puruja)
Mies ja teinipoika keittävät mielestäni liian laihaa kahvia. Korjaan asian laittamalla omaan mukiini pari teelusikallista pikakahvimurua. Joskus, kun oikein innostun herkuttelemaan, ostan viikonlopuksi kahviini laitettavaksi pienen purkillisen kuohukermaa.
Mulle tutuin kahvin tuunaus plörö tai caffé correto, eli "korjaan" espressoani lirauksella Kossua, Jallua tai Calvaa. Toinen hyvä, varsinkin kesähelteellä, on espresso ja sitruunankuoren lastu. Sitrusöly liukenee kahviin ja maustaa sen kipakasti.
Muuten juon espreesoni espressona, ilman maitoa tai sokeria. Jos saan jossakin liian laihaa kahvia tulen ihan lapsellisessa määrin pahalle päälle :)
Me keitetään pannukahvia pressopannulla ja satunnaisesti öljyjä ja mausteita laitetaan mukaan. Kahvi on nautinto ja ilo. Arjen luksusta. Ja nimenomaan kahviin kuuluu liraus kermaa tai punaista maitoa.
Vantaalta perusjumi äiti, mutta kahvi hifistelijä. :)