Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerron pläänin, kerro sinä miten se onnistuu

Vierailija
09.11.2021 |

Tarkoitus olisi vaihtaa taloyhtiölaina henkilökohtaiseen jossain vaiheessa. Ei vielä näinä hetkinä, ei se olisi mitenkään mahdollista.

Tarkoitus olisi siis madaltaa asumiskuluja tämän lainan avuin.

Millaisen situationin pankki vaatii esim. 130 000 € lainaa varten?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

HALOO

Vierailija
2/16 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy pankista, tai vaikka useammastakin pankista. Eikös tuo riipu asiakkudestasi, tuloistasi ja veloistasi. Ei me täällä voida tietää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota huomioon, että taloyhtiölainaa et saa asuntolainakorolla.

Joudut ottamaan tavallista lainaa, ajatteletko olevasi pankille varmempi maksaja kuin taloyhtiö (edellytys sille että korkokulut pienenisi)?

Ainoastaan silloin kun ostat osakkeen, jos saat lainaa asunnon velattoman hinnan verran, niin onnistuu asuntolainalla yhtiölainan rahoittaminen.

Vierailija
4/16 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annatko asuntosi kiinnitykseen?

😄😄😄

Vierailija
5/16 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy pankista, tai vaikka useammastakin pankista. Eikös tuo riipu asiakkudestasi, tuloistasi ja veloistasi. Ei me täällä voida tietää.

No voi v i ŧ u n pelle jos iltiksessäkin on tehty laskelmia että tuloilla x saa tämän ja tämän verran lainaa, niin kyllä sen voi suurin piirtein arvioida jopa vauvapalstalla -_- v...u joka ikiseen asiaan tulee aina se yksi lässyttäjä mussuttamaan että NO KYSY SIELTÄ, EI ME VOIDA TIETÄÄ mussun mussun huoh.

Vierailija
6/16 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankki vaatii kunnon vakuudet, jotta se myöntää sulle lainaa halvemmalla kuin mitä se myöntää asunto-osakeyhtiölle.

Eli riippuu ihan sinun vakuuksistasi verrattuna taloyhtiön vakuuksiin.

Viimeksi kun lainoja vertailin, taloyhtiön lainan korko oli noin 2,5%. Henkilökohtaisen lainan korko reilu 4.

Ja niinkuin Sanni tuossa mainitsikin, asuntolainaksi et saa tuota lainaa käännettyä, jos se oli sinulla taka-ajatuksena.

Vierailija
7/16 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä epäilen, ettet saa henkilöjohtaista lainaa yhtä hyvin ehdoin kuin taloyhtiön laina. Asuntolainan voisit saadakin edullisemmin, mutta et sitä saa enää tuohon jo ostamaasi kämppään. Sijoitusasuntoa varten hankittu laina on myös aina korkeammalla korolla. Itse sain korkoa kammetuksi pienemmäksi, kun muutin itse asumaan.

Onko taloyhtiölaina tosiaan niin kallis kuin kuvittelet?

Vierailija
8/16 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aargh. Kylläpä vitsin murjasit

Vierailija
9/16 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kandeis maksaa se vaan pois pyörimästä niin ei tartte joka kuukausi jotain laskua puljata

Vierailija
10/16 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voi v i ŧ u n pelle jos iltiksessäkin on tehty laskelmia että tuloilla x saa tämän ja tämän verran lainaa, niin kyllä sen voi suurin piirtein arvioida jopa vauvapalstalla -_- v...u joka ikiseen asiaan tulee aina se yksi lässyttäjä mussuttamaan että NO KYSY SIELTÄ, EI ME VOIDA TIETÄÄ mussun mussun huoh.

Katso sinä kullin pelle sieltä iltiksestä se vastaus, jos ne kerran siellä homman osaa.

Vierailija
11/16 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä epäilen, ettet saa henkilöjohtaista lainaa yhtä hyvin ehdoin kuin taloyhtiön laina. Asuntolainan voisit saadakin edullisemmin, mutta et sitä saa enää tuohon jo ostamaasi kämppään. Sijoitusasuntoa varten hankittu laina on myös aina korkeammalla korolla. Itse sain korkoa kammetuksi pienemmäksi, kun muutin itse asumaan.

Onko taloyhtiölaina tosiaan niin kallis kuin kuvittelet?

Tuo viimeinen lause oli kyllä ihan huippu. Joo siis minähän en tiedä omaa tilannettani, minä vain KUVITTELEN 😑 Tämän takia en vaivaudu sen enempää vastaamaan viestiisi. Voit vaikka päätellä mitä voisin vastata.

En kaipaa älyni vähättelyä, vaan apua asiaan. Ei tämä ole tämän eikä ensi vuoden juttu, mutta sitten kun saan vakkarityön niin voisin harkita ihan tosissani hommelia.

Vierailija
12/16 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kahdessa asunnossa taloyhtiölainaa. Korko n. 0,6%. En usko saavani omaa lainaa tämän edullisemmin. Vakuuksia kyllä riittää, ja omaa rahaakin olisi lainojen kuittaamiseksi. Olen nyt päättänyt tehdä näin.

Vierailija
13/16 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota lainaa ja osta doge coineja. Parin vuoden päästä sitten myyt puolet dogeista ja ostat oman kerrostalon.

Vierailija
14/16 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on harhoissaan elävä mörökölli. Vartija tulee ohjaamaan änkyrän ulos pankista, jos joskus pyrkii lainaneuvotteluihin. 😁

Vierailija
15/16 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota lainaa ja osta doge coineja. Parin vuoden päästä sitten myyt puolet dogeista ja ostat oman kerrostalon.

Kandee yrittää sitte ostaa Finnair kuten islantilaiset hylkeenpyytäjät yritteli

Lainaa vaan ja rallattele

Vierailija
16/16 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kaksi