En koskaan mittaa kahvipurujen määrää kun laitan niitä kahvinkeittimeen
Kaadan kahvipurut suoraan pussista suodattimeen. Muita samanlaisia?
Kommentit (15)
Meillä lasketaan joka puru erikseen, ennen mentiin painomitalla.
Sama.. Ikä 59v. En ole koskaan mitannut. Samoin kaurapuuro.
Sama silloin, kun vielä join suodatinkahvia. Nyt kaadan murukahvia kuppiin silmämääräisesti.
En minäkään mittaile, kahvimylly tekee aina saman määrän mitä eilenkin.
Mittaan koska kahvista tulee muuten laimeaa tai liian vahvaa. Minulla on parempi annosmitta kuin se kahvinkeittimen mukana tuleva. Suodatinjauhatuksella.
Mieheni ei mittaa, siksi en juo hänen keittämäänsä kahvia, koska se on melkein aina liian vahvaa. Itse käytän mittalusikkaa ja hyvä tulee.
En minäkään mittaa. Tykkään vahvasta kahvista.
En mäkää, mä oon ruuanlaitossa myös samanlainen, mä en koskaan mee ohjeiden mukaan
Tottakai mä katon suunnilleen jos en muista jotain, mutta mä meen silti aina tuntumalla. Oon myös aika hyvä laittamaan ruokaa.
Mulla on ollu kavereita, ketkä kirjaimellisesti kattoo pakastepizzoistakin aikasuositukset ja pitää niitä uunissa MINUUTILLEEN niiden ohjeiden mukaan :D
Kyllähän sitä tähän ikään mennessä on jo oppinut mittaamaan useimmat asiat kahvinkeitossa ja muussa kokkaamisessa silmämääräisesti. Poikkeuksena leipominen, jossa olen todennut onnistuvani paremmin kun mittaan ainekset.
Teelusikallinen aina kolmea mukillista kohti. 😐
Vierailija kirjoitti:
Teelusikallinen aina kolmea mukillista kohti. 😐
Eihän tuosta määrästä mitään kahvia edes tule.
Vierailija kirjoitti:
Meillä lasketaan joka puru erikseen, ennen mentiin painomitalla.
Niin sitä pitää.
Itselleni mittaan aina, mutta jos on isompi porukka, niin silloin kaadetaan silmämääräisesti.
Vähän sama. Laitan lusikalla silmämääräisesti kahvia ja ihan hyvää kahvia on aina tullut.
Mittalusikalla laitan.