Kuka muka pystyy tekemään kaikki ruokaostokset Lidlissä?
Lidlissä ei myydä mitään kotimaisia pakastemarjoja, ei mitään soijavalmisteita (tofu, soijasuikaleet, paneroidut pakastesoijasuikaleet...) eikä myöskään esim. kasvispihvejä, ei vähälaktoosista rasvatonta maitoa. Pakastevihanneksissa ei juuri ole valinnanvaraa, ja esimerkiksi pinaattia ei ole koskaan ollut hyllyssä käyntini aikaan, vaikka sitä siellä kuulemma myydäänkin. Lidlissä ei myydä bulguria, kvinoaa, couscousia, linssejä yms. lisäkkeitä, ei yksittäispakattua luonnonjukurttia, ei juuri mitään kylmäsäilytettäviä tuoremehuja. Gluteenittomien tuotteiden valikoima on suorastaan olematon, jos vertaa saman kokoluokan muihin kauppoihin.
Kaipa sitä löytää Lidlistä kaiken tarvitsemansa, jos elää jauhelihalla ja perunalla ja kasvikunnan tuotteita edustavat kurkku, tomaatti ja ehkä banaani, mutta itselleni ainakaan Lidl ei ole todellinen vaihtoehto ainoaksi kaupaksi, koska niin moni arkipäiväinenkin tuote jää uupumaan.
Kommentit (33)
Minä saan sieltä kaiken. Viikottain vaihtuvat tarjoukset. Marjoja saatavilla pakasteesta ja tuoreena. Samoin muita tuotteita runsaasti.
Hedelmät ja vihannekset edullisia ja paremman kuntoisia, kuin monessa muussa.
Kalaa tulee taas ostettua torilta, joten se ei ole sidoksissa kauppaan.
Muistakaan kaupoista ei saa kaikkea tarvittavaa, mutta jostain syystä niitä muita kauppoja ei sen perusteella leimata kelvottomiksi ruokakaupoiksi. Aivan viime aikoihin asti esimerkiksi näitä elintarvikkeita on pitänyt tilata netistä tai hakea Lifesta tms., eikä näitä kaikkia vieläkään saa S-marketista:
- maca-jauhe
- kookosöljy
- kookosjauho
- psyllium
- shirataki-nuudelit ja -pastat
- pavuista tehty viljaton pasta
- stevia
- raakakaakaojauhe
- kaakaomassa
- lucumajauhe
- mulperimarjat
- riisinlesejauhe
- MSM-jauhe
- kookosvesi
- lakritsijuuri
- kaakaonibsit
- raakasuklaa
Minä en osta kaikkia ostoksiani Lidlistä mutta olen monesti saanut viikon ruokatarpeet sieltä.
Marjat tosin löytyvät itsekerättyinä niitä en osta koskaan pakastettuna.
Meillä on lisukkeina ohraa, täysjyväpastaa, perunaa ja kasviksia (kukkakaali-porkkana-perunamuusi on lasten ehdoton suosikki). Syömme erilaista kalaa monta kertaa viikossa mutta myös lihaa. Pöydässä on aina salaattia (mm. rucolaa, kirsikkatomaatteja, kurkkua, suippopaprikaa) sekä kasviksia (usein paistettua kesäkurpitsaa, sipulia, paprikaa ja herkkusieniä tai uunissa haudutettuja lanttu- porkkana ja selleritikkuja). Yritän välttää kaukaa tuotuja aineksia mutta en tee tätä tiukkapipoisesti. Silti riisi, couscous, linssit, kvinoa yms. eivät kuulu arkiruokaamme. Suosin suomalaista vihanneksissa, joten Lidlistä en tällä hetkellä löydä näitä, mutta tammikuun alkuun asti pärjäsimme Lidlin ostoksilla.
Laktoosittomia tuotteita löytyy Lidlistä hyvin, gluteenittomia lähinnä vain pastana. Olen silti pystynyt valmistamaan mielestäni hyvin terveellistä ja monipuolista ruokaa perheelleni ihan Lidilistä ostetuista aineksista, kun joskus vaihtelun vuoksi käymme muuallakin. Kovin ruokarajoitteiset eivät löydä peruskaupoista kaikkea esim. meillä Citymarketin tuotteista puuttuu paljon sellaisia gluteenittomia tuotteita, joita käytämme.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 12:21"]
10 jatkaa: hakekaa marjat lasten kanssa kesällä metsästä itse niin ei tarvitse kauhistella suomalaisten marjojen puutetta talvella.
[/quote]
Ei suomalaisista marjoista ole talvella mitään puutetta, esimerkiksi K-supermarketista ja S-marketista niitä löytyy ihan ongelmitta.
No minä en käytä muuta kauppaa kuni Lidliä.
Tosin haen jauhot, munat ja suurimman osan lihoista lähialueen tuottajilta kun se on mahdollista.
Lidlistä haen maidot, maustamattomat jogurtit, kermaviilit,pastan, riisin jne.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 12:32"]
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 12:21"]10 jatkaa: hakekaa marjat lasten kanssa kesällä metsästä itse niin ei tarvitse kauhistella suomalaisten marjojen puutetta talvella. [/quote] Silloin kun marjoja kuluu perheessä paljon, ja vanhemmat on tavallisia töissä käyviä ei kesä riitä siihen että itse pakastetut riittäisivät koko talven. Pakko näin kevätpuolells turvautua pakastealtaaseen.
[/quote]
Mun kaverini (työssäkäyvä kuten miehensäkin) kerää metsästä toistasataa litraa marjoja vuodessa, myy osan ja enimmät käyttää itse. Lapset poimivat vähintään ämpärilliset per viikonloppu.
Meillä poimin vain minä ja olen tosi hidas joten metsästä kertyy n 50 litraa talven varalle. Pihan pensaista sitten lisää.
Kuinka paljon sitten vähälaktoosinen ja laktoositon rasvaton maito eroavat toisistaan? Laktoositonta rasvatonta maitoa on ollut saatavilla ainakin jo kaksi vuotta ellei pidempään.
Sama juttu couscousin kohdalla. En tiedä kuinka sokea olet jos et sitä riisien vierestä löytänyt, tai avuton jos et osannut kysyä apua myyjältä...
Kasvispihvejä saa kyllä lidlin kylmähyllystä, samasta lajitelmasta soijarouheen ja soijapyöryköiden kanssa, mutta ne ovat eineksiä, joten eikö olisi mukavampi tehdä samat pihvit itse? Heviosasto on kuitenkin suht runsas, epäilemättä sieltä saisi ainekset pihveihin :)
Mutta pysykää toki vaan poissa te ammattivalittajat, on meillä muilla ihmisillä mukavampaa asioida vähän pienemmässä ruuhkassa :)
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 12:13"]
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 12:09"]
Juurihan täällä oli ketju tästä. Joku laittoi yli 40 ruokaa mitkä pystyi tekemään Lidlin valikoimista (tuoretarpeista). Ketju lopahti heti, eipä kukaan pystynyt vastaankaan sanomaan.
[/quote]
40 ruokaa nyt ei ole saavutus eikä mikään. Tietty Lidlin valikoimista saa koottua jauhelihakastikkeen, nakkikastikkeen, kanakastikkeen, kinkkupastan, lihamakaronilaatikon, lasagnen, jauhelihakeiton, nakkikeiton, makkarakeiton, kanakeiton jne.
Sitten jo niinkin arkinen ruoka kuin siskonmakkarakeitto tai kotletit, se ei Lidlin aineksista onnistu.
[/quote]
Onko joku nähnyt jossain Lidlissä palvelutiskejä, joissa myydään kalaa, lihaa ym.? Itse kierrän Lidlit kaukaa, eihän niistä tuotteista edes tiedä niiden alkuperämaata.
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 21:15"]
Lidlissä ei myydä mitään kotimaisia pakastemarjoja, ei mitään soijavalmisteita (tofu, soijasuikaleet, paneroidut pakastesoijasuikaleet...) eikä myöskään esim. kasvispihvejä, ei vähälaktoosista rasvatonta maitoa. Pakastevihanneksissa ei juuri ole valinnanvaraa, ja esimerkiksi pinaattia ei ole koskaan ollut hyllyssä käyntini aikaan, vaikka sitä siellä kuulemma myydäänkin. Lidlissä ei myydä bulguria, kvinoaa, couscousia, linssejä yms. lisäkkeitä, ei yksittäispakattua luonnonjukurttia, ei juuri mitään kylmäsäilytettäviä tuoremehuja. Gluteenittomien tuotteiden valikoima on suorastaan olematon, jos vertaa saman kokoluokan muihin kauppoihin.
Kaipa sitä löytää Lidlistä kaiken tarvitsemansa, jos elää jauhelihalla ja perunalla ja kasvikunnan tuotteita edustavat kurkku, tomaatti ja ehkä banaani, mutta itselleni ainakaan Lidl ei ole todellinen vaihtoehto ainoaksi kaupaksi, koska niin moni arkipäiväinenkin tuote jää uupumaan.
[/quote]
Rupea syömään kuin ihminen niin ei ole ongelmia
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 12:55"]
Juurihan täällä oli ketju tästä. Joku laittoi yli 40 ruokaa mitkä pystyi tekemään Lidlin valikoimista (tuoretarpeista). Ketju lopahti heti, eipä kukaan pystynyt vastaankaan sanomaan.
[/quote]
40 ruokaa nyt ei ole saavutus eikä mikään. Tietty Lidlin valikoimista saa koottua jauhelihakastikkeen, nakkikastikkeen, kanakastikkeen, kinkkupastan, lihamakaronilaatikon, lasagnen, jauhelihakeiton, nakkikeiton, makkarakeiton, kanakeiton jne.
Sitten jo niinkin arkinen ruoka kuin siskonmakkarakeitto tai kotletit, se ei Lidlin aineksista onnistu.
[/quote]
Onko joku nähnyt jossain Lidlissä palvelutiskejä, joissa myydään kalaa, lihaa ym.? Itse kierrän Lidlit kaukaa, eihän niistä tuotteista edes tiedä niiden alkuperämaata.
[/quote]
Ei ole palvelutiskejä eikä kukaan ole niin väittänytkään.
Liha ja kalapaketeissa lukee alkuperä.
Kuten edellisessäkin ketjussa kerrottiin cittarin ja prisman tiskin lihat ja useimmat kalat tulee vakuumissa ja puretaan "tuoretiskiin". Yksikään liha ei tule paljaana ruhona sinne takahuoneeseen eikä lihamestari sitä sieltä tiskiin pilko...
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 12:55"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Etkö osaa lukea pakkausselostetta?
Meidän lidlissä on ainakin ihan järjettömän huono hevi-osasto. Suurin osa on valmiiksi pakattua, kuten esim. sienet ja sipulit ja monet hedelmät. Haluan itse valita ja ottaa vain tarpeellisen määrän vihanneksia/hedelmiä. Viimeksi ei ollut sellaistakaan perusjuttua kuin sitruuna. Olen muutenkin tainnut nähdä niitä siellä vain vapun aikoihin. Maustehylly myös todella pieni.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 12:21"]10 jatkaa: hakekaa marjat lasten kanssa kesällä metsästä itse niin ei tarvitse kauhistella suomalaisten marjojen puutetta talvella.
[/quote]
Silloin kun marjoja kuluu perheessä paljon, ja vanhemmat on tavallisia töissä käyviä ei kesä riitä siihen että itse pakastetut riittäisivät koko talven. Pakko näin kevätpuolells turvautua pakastealtaaseen.