Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten paino laskemaan nopeasti?

Vierailija
17.03.2015 |

Kävin tänään vaa'alla. 71,5 kg ja 159 cm.
Mulle on 1/2 vuoden sisällä iskenyt aivan tolkuton mässyhimo. Olen sitä pitänyt kurissa rankalla liikunnalla ja se kostautui 2 kuukauden sairastelulla ja näköjään liikkumattomuus kostautui myös.
Eilen aloitin laihiksen. Ostin paljon hedelmiä ja söin salaattia broilerilla ja join paljon.
Mitä voin tehdä, että paino laskee mahdollisimman nopeasti? Mikään hidas painonpudotus ei auta mulla. Masennun ja alan vain taas syömään liikaa ja epäterveellisesti.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karppaus on ainut toimiva keino. Rasvan välttäminen ei ainakaan auta, sillä nykyisin popsitaan kevyttuotteita enemmän kuin koskaan, mutta silti samanaikaisesti ihmiset ovat ylipainoisempia, kuin koskaan.

Puheet siitä, että tyydytetty rasva olisi terveysriski, ovat myös perusteettomia väitteitä 50-luvulta.

"Pohjoismaiden tunnetuin ja vaikutusvaltaisin ravitsemustieteilijä, tanskalainen professori Arne Astrup on kääntänyt takkinsa 180 astetta: Ennen rasvakammoa lietsonut Astrup kirjoittaa maailman johtavan ravitsemuslääketieteen lehden pääkirjoituksessa, ettei tyydytetyllä maaeläinrasvalla ole syy-yhteyttä sydän- ja valtimotauteihin. Aivan samaa sanoi äskettäin professori Heikki Karppanen Karjalaisen haastattelussa." http://www.tritolonen.fi/index.php?page=news&id=2697

Vierailija
2/12 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karppaus

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuloksia toi ainoastaan se, että remontoin elämäntapani kokonaan ja lopetin laihikset. Sentin pidempi olen kuin sinä ja paino on parin vuoden aikana tippunut 74 --> 58.

Vierailija
4/12 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 09:21"]

Kävin tänään vaa'alla. 71,5 kg ja 159 cm. Mulle on 1/2 vuoden sisällä iskenyt aivan tolkuton mässyhimo. Olen sitä pitänyt kurissa rankalla liikunnalla ja se kostautui 2 kuukauden sairastelulla ja näköjään liikkumattomuus kostautui myös. Eilen aloitin laihiksen. Ostin paljon hedelmiä ja söin salaattia broilerilla ja join paljon. Mitä voin tehdä, että paino laskee mahdollisimman nopeasti? Mikään hidas painonpudotus ei auta mulla. Masennun ja alan vain taas syömään liikaa ja epäterveellisesti.

[/quote]

Salaateista jää vain pelkkä nälkä, jos niillä yrittää laihduttaa. Kasviksia pitää tietty syödä riittävästi, mutta pääpointti on se, että lopettaa esim. pastan, perunan, leivonnaisten, karkkien, limsan, vaalean leivän, sokerin, murojen, sipsien syönnin, ja siirtyy rasvaisten maitotuotteiden, pähkinöiden, hedelmien, kananmunan ja lihan + kalan kulutukseen. Tummaa leipääkin voi syödä, mutta kohtuudella.

THL on valehdellut ihmisille vuosikaudet siitä, ravinnossa pitäisi olla mukamas paljon hiilihydraatteja, ja että rasva lihottaa. Uudet tutkimukset osoittavat aivan muuta. Itsellä ne näkyy ainakin hyvin nopeasti painon nousuna, jos vaikka muutamana päivänä putkeen syön pullaa, paljon leipää ja karkkiakin. 

Vierailija
5/12 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jää, jos nuo kaikki jättää ruokavaliosta pois? Eikä mun vatsa kestä tummia leipiä ja pähkinät on järjestään pahoja.
Mitä lihan ja kalan kanssa? Sitä salaattia tietysti. Voi olla, että tylsistyminen tulee nopeammin kuin voi kuvitellakaan.

Vierailija
6/12 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirry syömään vain kasviksia + ehkä kananmunia ja kalaa ja vain harvoin lihaa, taatusti laskee paino. Itse kun vähensin lihansyöntiä ja lisäsin ruokavalioon enemmän kasviksia ja kasvispohjaisia tuotteita korvaamaan maitopohjaisia tuotteit, niin paino laski kuin itsestään. Olen syönyt ihan tavallisen kokoisia annoksia kuin ennenkin, eli millään nälkäkuurilla en ole edes ollut. Suosittelen lämpimästi! Se on sitten eri asia, että identifioiko itsensä niin vahvasti lihansyöjäksi, että kasvispainotteinen ruokavalio kuulostaa lähinnä kiroukselta. Tutkitusti muutenkin eläinperäisten tuotteiden syömisen vähentäminen tekee kropalle ja mielelle ihmeitä.

Vierailija
7/12 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 13:41"]Siirry syömään vain kasviksia + ehkä kananmunia ja kalaa ja vain harvoin lihaa, taatusti laskee paino. Itse kun vähensin lihansyöntiä ja lisäsin ruokavalioon enemmän kasviksia ja kasvispohjaisia tuotteita korvaamaan maitopohjaisia tuotteit, niin paino laski kuin itsestään. Olen syönyt ihan tavallisen kokoisia annoksia kuin ennenkin, eli millään nälkäkuurilla en ole edes ollut. Suosittelen lämpimästi! Se on sitten eri asia, että identifioiko itsensä niin vahvasti lihansyöjäksi, että kasvispainotteinen ruokavalio kuulostaa lähinnä kiroukselta. Tutkitusti muutenkin eläinperäisten tuotteiden syömisen vähentäminen tekee kropalle ja mielelle ihmeitä.
[/quote]

Mistä riittävä proteiini jos lihan jättää pois?

Vierailija
8/12 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihan ja kalan kanssa vaikka uunikasvisgratiini. Kaupan pakkasesta löytyy hyviä vaihtoehtoja. Ei salaattia aina jaksa.

Vierailija
9/12 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.kuntovinkki.com/ketoosi-elimiston-luonnollinen-rasvanpolttotila/

Ketoosilla laihtuu nopeasti ja nimenomaan saa rasvaa pois.

Vierailija
10/12 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 13:47"][quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 13:41"]Siirry syömään vain kasviksia + ehkä kananmunia ja kalaa ja vain harvoin lihaa, taatusti laskee paino. Itse kun vähensin lihansyöntiä ja lisäsin ruokavalioon enemmän kasviksia ja kasvispohjaisia tuotteita korvaamaan maitopohjaisia tuotteit, niin paino laski kuin itsestään. Olen syönyt ihan tavallisen kokoisia annoksia kuin ennenkin, eli millään nälkäkuurilla en ole edes ollut. Suosittelen lämpimästi! Se on sitten eri asia, että identifioiko itsensä niin vahvasti lihansyöjäksi, että kasvispainotteinen ruokavalio kuulostaa lähinnä kiroukselta. Tutkitusti muutenkin eläinperäisten tuotteiden syömisen vähentäminen tekee kropalle ja mielelle ihmeitä.
[/quote]

Mistä riittävä proteiini jos lihan jättää pois?
[/quote]

Kasvissyöjät ja vegaanit saavat ihan riittävästi proteiinia esimerkiksi pavuista, soijasta, tofusta, hernerouheesta, pähkinöistä ja siemenistä. Lisäksi nyt proteiinibuumissa ihmiset syövät ihan ihmeellisiä määriä proteiinia, ei se ole mikään ihmeaine. Vähän proteiinin saannin tapaan on sama asia kysellä, että mistä sitä kalsiumia saa, jos jättää maitotuotteet pois, vaikka kasvista sitä saa myös aivan riittävästi. Itse olen kuitenkin vain hyvin kasvispainotteinen, syön kaikkea liha- ja maitotuotteita, mutta lähinnä viikottain/joka toinen viikko. Olemme vain niin tottuneita liha- ja maitopitoiseen ruokavalioon lobbauksen, mainoksien ja tapojemme takia, että kasvissyönti kuulostaa monien korviin jopa hippeilyltä, vaikka taustalla onkin omasta terveydestään huolehtiminen. Suosittelen katsomaan vaikka Netflixistä dokkarin Forks over knives tms, se avasi omia silmiäni paljonkin. Ja kirjoitan mobiililla, eli kappalejako ei valitettavasti näy.

Vierailija
11/12 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin kiinnostais

Vierailija
12/12 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä on vaikeaa? Syöt vain tosi vähän ja terveellistä. Onhan noita pullukkaohjelmia netti ja telkkari tulvillaan, sieltähän sen näkee mitä ne tekee. Kanaa ja kasviksia vaan ja paljon vettä ja liikuntaa.