Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä sinulle tulee mieleen Helsingin Kontulasta? Haluaisitko asua siellä?

Vierailija
09.11.2021 |

Jos et, niin luuketkos olevasi Kontulassa asuvia parempi? Et ole. Olet huonompi, kuljet nokka pystyssä ja vesi menee nenästä sisään. 😂

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieleen tulee Kontulasta lähinnä Serbia. Roskat pitkin mäkiä, nuhjuinen ostari, jossa häiriötä ja tappelua tämän tästä. Ostarin ulkopuolella sitten kuollutta nukkumalähiötä. Kaveri asui pitkään siellä, joten kokemusta on.

Vierailija
2/15 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivoja paikkoja, kunhan on kaukana ostarigetoista.

Sieltä saa 3,99€ pitsoja!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kontulasta tulee mieleen runoilija Tomi Kontio. Oli mielestäni aika kuuma, kun olin nuori. Ja hänkin oli.

Vierailija
4/15 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin opiskeluaikoina Kivikossa, käytin Kontulan metristä. Olihan siellä kaikenlaista, mutta ei haitannut. Viihdyn hyvin kyseenalaisilla kulmilla.

Vierailija
5/15 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhea paikka! Suomenkieltä et ostarilla kuule, eikä kantasuomalaisia siellä näy

Vierailija
6/15 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metroasema. Joskus aikanaan oli kai aika hurja paikka, nykyään ymmärtääkseni ei niin paha paikka. Jos jostain ihmeellisestä syystä tulisi osoitus siirtyä Kontulaan asumaan, niin voisin ainakin käydä vilkaisemassa millainen paikka se oikeastaan on.

-Satunnainen PK-seudulla vierailja

Vierailija
7/15 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostarin seutu on välillä hieman levoton mutta Kontulassa on myös oikein kivoja ja rauhallisia alueita. Asun itse naapurissa Kivikossa ja käyn säännöllisesti asioilla Kontulassa koska siellä on hyvät palvelut. Jos ostari kunnostettaisiin niin voisin myös kuvitella ostavani asunnon Kontulasta. Esim. Myllypuron suosio (ja hinnat) lähtivät hyvin voimakkaaseen nousuun ostarin uudistuksen myötä.

T. korkeasti koulutettu asiantuntijatöissä oleva nainen (jos joku kuvittelee ettei tällaiset voisi alueesta pitää)

Vierailija
8/15 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt tuolla oikeastaan vain sukuloimassa. Enon perhe asusti siellä 60-luvulta alkaen. Eno jo edesmennyt, mutta leskivaimonsa asuu edelleen. Heillä kaksi tytärtä, serkkuni. Vanhempi (vm. -64) asunut siellä koko ikänsä, pikkusiskonsa käväissyt kerran Vantaalla asumassa ja nykyään Kivikossa. Kummallakin lapsia. Itse en ole koskaan edes kuvitellut muuttavani sinne, ei tunnu mitenkään kotoisalta. Enkä haluaisi asua Hesassa missään, muutaman vuoden kokemus riitti, käy mieluusti vain "turistina"...

Vierailija
9/15 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kontula oli 70-90 puoleen väliin oikein ihana paikka, nykyään sitä kautta ei edes uskalla ajaa ellei auto ovet ole lukossa. Liikaa rakennettu, tuhottu kaikki metsätkin mitä siellä oli.

Vierailija
10/15 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin Kontulassa kontulankaaren varrella 7 vuotta. Talossani oli ensiasunto vankilasta vapautuneille ja narkkikämppä. Välillä joku alasti hississä. Naapuritalon pihaan tapettiin mies. Narkkareita ja juoppoja näki joka päivä missä kävelikin, pääasiassa harmittomia ohikulkijalle. Skitsoja vanhoja ihmisiä suhteellisen paljon. Kerran koiraa ulkoiluttaessani eräs vanha mies käveli vastaan huutaen että vihaa koiria. Ulkomaalaisia liikaa, edes ison koiran kanssa kävellessä ei saanut rauhaa jos joku ulkomaalainen sattui kävelemään samaan suuntaan. Enää en tuonne palaisi.

Vierailija
11/15 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heka kämpät on karmeita ihan joka paikassa. Omistustalot ok.

Vierailija
12/15 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä levottomasta ympäristöstä, joten en asuisi. Mieluummin maksan pienestä palkastani enemmän ja saan rauhallisen alueen kuin menisin edullisempien hintojen perässä tuonne katsomaan sitä touhua. Ja kokemusta siis on.

Vierailija
13/15 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi ystäväni asui siellä 10 vuotta. Kävin hänen luonaan usein niin, että tulin metrolla ja kävelin siitä sitten loppumatkan. Metroasemalla oli joskus iltaisin vähän levotonta, mutta siellä kerrostalon suunnalla, missä hän asui, ei koskaan. Istuimme monesti siellä kesälläkin pihakeinussa, eikä pihalla ollut ketään. Muistan, että talo oli tosi korkea kerrostalo, mutta silti siellä ei koskaan kuulunut mitään, enkä oikein nähnytkään ketään. Hän itse sanoi, että siellä oli tosi rauhallista asua.

Vierailija
14/15 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamala paikka. Oikeesti slummi. Mun työpaikka oli Kontulassa jouduin joka päivä käyttää Kontulan metroasemaa ja kävellä ostarin alueen läpi. Ukot ja narkit huuteli mm. Lähetkös tyttö mun luo yöksi ja oi tota kun sais.

Hyi hlvettiä.

Vierailija
15/15 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan paras paikka. 👍

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kuusi