16v tyttö kysyy apua!!!??
Moi auttakaa pliis tää ei oo trollaus!
Alotin maanantaina illalla e-laastarit. Menkat oli alkanut jo aamulla eli päivä oli verta jo tullut. Perjantaina olin yhdynnässä ilman kondomia. Jälkeenpäin minulle sanottiin ettei laastarit ehkäisykkään viel sillon? Onko mahdollista että tulin raskaaksi?? Kun kuitenki nenkat oli jo alkanut....Auttakaa pliis oon ihan paniikissa!
Kommentit (21)
Ovulaatio ei tule noin nopeasti kierron alussa, joten mahdollisuudet raskaudesta pienemmät. Eikö e-neuvolassa ohjeistettu laastareiden käyttöä, luitko käyttöohjeet?
Eikö voisi vähän huolellisemmin tutustua ehkäisymenetelmäänsä? Teinit...
Oliko kännipano tuntemattoman kanssa?
Tuskinpa olet. Tuleeko noiden laastareitten kanssa menkat? Jos tulee niin odottele rauhassa että alkavat niin saat varmistuksen asiaan. Muussa tapauksessa voit parin viikon päästä tehdä vielä testin jos haluat. Kuitenkin todennäköisyys raskautumiseen menkkojen aikana on häviävän pieni, joten ota rauhassa :)
Muista, että vain kondomi suojaa taudeilta.
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 14:01"]Oliko kännipano tuntemattoman kanssa?
[/quote]
Se nyt ei vaikuta raskautumiseen, onko kännipano vai poikakaveri...
Tottakai voit olla raskaana, ja vielä sukupuolitautikin saattaa löytyä. Kysy sellaiselta joka tietää tarkemmin, kuten lääkäri.
Ei ne siellä sanonut milloin se alkaa vaikuttaa.Oletin että heti? Ja mistä noita jälkiehkäisypillereitä saa?? Ei ollut kännipano vaan iha poikaystävän kanssa mutta ei tiedetty että ne ei vaikuttaneet vielä...
ap
Edelleen laastari ei suojaa herpekseltä, aidsilta tai kondyloomalta Veikkaan, että iänikuinen sukupuoliherpes on pahempaa kuin raskaaksi tuleminen.
kiitos kaikki jotka laitto asiallisia kommenteja. paljon turvallisempi olo nyt. sukupuolitautia ei ole kummallakaan ei minulla eikä poikaystävälläni...
ap
Jälkiehkäisypillerit saa apteekista.
Jälkiehkäsyn saa apteekista resepti luukulta, maksaa noin 20€
Olisit lukenut käyttöohjeet. Eikö kaikkia hormonaalisia ehkäisymenetelmiä pidä käyttää ainakin kahden viikon ajan, ennen kuin harrastaa suojaamatonta yhdyntää. Tuskin tulet raskaaksi kuitenkaan, mutta kaikkihan on mahdollista.
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 14:04"]Edelleen laastari ei suojaa herpekseltä, aidsilta tai kondyloomalta Veikkaan, että iänikuinen sukupuoliherpes on pahempaa kuin raskaaksi tuleminen.
[/quote]
Ja edelleenkään sitä ei tässä kysytty. Kauankohan niiden kumien kanssa sitten pitäisi parisuhteessa sählätä, jos kummatkin ovat testeissä 'puhtaiksi' todettu.
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 14:08"]Olisit lukenut käyttöohjeet. Eikö kaikkia hormonaalisia ehkäisymenetelmiä pidä käyttää ainakin kahden viikon ajan, ennen kuin harrastaa suojaamatonta yhdyntää. Tuskin tulet raskaaksi kuitenkaan, mutta kaikkihan on mahdollista.
[/quote]
Niin mäki luulin. Aloitin e-pillerit ja sanottiin että suojaa heti. Ohjeissa luki että jos aloittaa muuna kuin vuodon alussa, tuo kaksi viikkoa pitää käyttää kortsua... Ehkä pillereissä luotetaan varmoihin päiviin?
oikeesti kiitos ihan tuhannesti! kyl mä ton jälkiehkäisypillerin käyn ostaa,ei tuo raskaaksi tuleminen ihan sovi opiskelijan elämään
ap
Luepa se ohjevihkonen vielä uudestaan, siellä sanotaan milloin alkaa vaikuttaa. Pillerien kanssa se oli muistaakseni viikon jälkeen.
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 14:15"]teiniy
[/quote]
Kaikkea ei teiniydestä huolimatta tarvitse oppia kantapään kautta, hyvä kun kävi kysymässä. Ap:stä kasvaa vielä vastuullinen aikuinen kun huolehtii tällaisista asioista
mahdollisuus että olet raskaana on pieni, mutta seuraa tilannetta ja tee testi. Mutta jos haluat varmuuden kerkeät vielä hakea jälkiehkäisy pillerin :)