Miks joku tekee viikonlopun suurostokset S-Marketissa?
Nyt tällä viikolla varsinkin kohistu noista ruoan hinnoista, en nyt tällä hae takaa tätä iänikuista S/K/L-vertailua, mutta menisi nyt edes Prismaan sitten!
Tiedän siis tämän ihmisen, jonka nyt näin, kärryllinen ruokaa, autolla kulkee. Prisma olisi 4 km:n päässä. Ja taatusti halvempi.
Kommentit (42)
Minä tein viikon isot ostokset S-Marketista. Rahaa meni alle 15 euroa. Prismasta toki saisi vähän halvemmalla mutta sinne taas maksaa matka kun S-Market lähellä.
Aika pieni elämä täytyy itsellä olla että jaksaa valittaa siitä missä muut käy kaupassa. Käy itse siellä missä haluat ja anna muidenkin käydä. Ihme tyyppi
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 14:06"]
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 13:54"]
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 13:49"]
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 13:36"]
Itse en käy koskaan prismassa enkä cittarissa. Käyn viikottain k-supermarketissa, lisämaidot jne k-marketista. Kerran kuussa lidlistä isompi kaappaus. Torilla ja kauppahallissa sekä stockalla pari kertaa kuussa.
Syy miksi en käy isoissa kaupoissa on se, että ne on tosiaan niin isoja. Miksi kävellä kilometri saadakseen maitotölkin.
[/quote]
No jos oot menossa ostaan vaan sitä maitotölkkiä ni ei tietenkää kannata mennä prismaan vaan kipaista se jostain pikkukaupasta. Jos taas olet menossa ostamaan viikon ruuat perheelle kuten tässä ap:n esimerkissä niin kannattaa mennä sinne prismaan. Sieltä saat kaiken kun kuljet kaupan läpi. Siksi se on niin iso koska siellä on iso ja monipuolinen valikoima. Onhan se selvää että mitä isompi kauppa, sitä isompi valikoima.
Me käydään aina prismassa koska ei jakseta ravata kymmenessä eri kaupassa hakemassa tuolta tuota ja täältä tätä. Emmekä ole köyhiä eli ei tarvitse juosta tarjousten perässä. Kerran viikossa käymme prismassa ostamassa kaiken tarvitsemamme. Helppoa ja nopeaa, mielummin sitten maksamme siitä ostoskärryllisestä sen parikymppiä enemmän prismassa kuin että kiertäisimme monia eri kauppoja ja putiikkeja ja säästäisimme hieman. Arvostamme aikaa enemmän kuin rahaa.
[/quote]
En ole tuo edellinen, mutta jotkut meistä saa kaiken tarvitsemansa sieltä pienemmästä lähimarketista huomattavasti pienemmällä vaivalla. Sinun mielestä Prismassa asiointi on helppoa ja nopeaa, minun mielestä ei. Eikö olekin jännittävää että ihmiset on näin erilaisia?
[/quote]
Toki sieltä lähisiwasta saa ne einekset, kaljat ja tupakat. Meillä on hyvin erilaiset tarpeet, on se jännää kyllä miten erilaisia olemme.
[/quote]
Puhuin kyllä S-marketista, pitäiskö sun tehdä jotain tolle pakkomielteelle että ymmärrät kaiken tahallasi väärin?
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 14:07"]
Minä tein viikon isot ostokset S-Marketista. Rahaa meni alle 15 euroa. Prismasta toki saisi vähän halvemmalla mutta sinne taas maksaa matka kun S-Market lähellä.
[/quote]
Mitä ostit? Pelkkiä juureksia?
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 14:10"]
Aika pieni elämä täytyy itsellä olla että jaksaa valittaa siitä missä muut käy kaupassa. Käy itse siellä missä haluat ja anna muidenkin käydä. Ihme tyyppi
[/quote]
No köyhät ne jaksaa ihmetellä että miten jollain on varaa olla käymättä lidlissä. Ja sitten kilpaa kehutaan lidliä paratiisiksi. Huoh.
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 14:15"][quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 14:10"]
[/quote]
No köyhät ne jaksaa ihmetellä että miten jollain on varaa olla käymättä lidlissä. Ja sitten kilpaa kehutaan lidliä paratiisiksi. Huoh.
[/quote]
Olen käynyt elämäni aikana kaksi kertaa Lidlissä:D yleensä käyn ihan Siwassa tai S-marketissa.
Huvittaa, miten taas se av-mammojen perusasenne paistaa aloituksesta ja monesta muustakin viestistä. Kun MINÄ kerran teen niin tai näin / Kun MINÄ ein koskaan tee näin, niin minun tapani toimia on ainut oikea ja hyväksyttävä tapa. Kaikki muut ovat vääriä ja typeriä. Ja tulihan se moralisointikin tuolla ap:n myöhemmässä viestissä. Tutun rouvan pitäisi käydä Prismassa, että saisi liikuntaa, kun on niin pyöristynyt. Herra hyväst' siunatkoon ja varjelkoon meitä tuollaisilta moralisteilta!
Meillä ei kotikaupungissa ole sen paremmin Prismaa kuin City Marketiakaan. Ensinmainittuun on matkaa reilut toistasataa kilometriä, jälkimmäiseen vähän yli viisikymmentä. Kaupungeissa poiketessani saatan poiketa mainituissa kaupoissakin, jos jalat eivät jo ole poikki asvaltilla juoksemisesta. Väsynein jaloin on turha yrittää lähteä hehtaarimarkettiin peruselintarvikkeita sieltä perimmäisestä nurkasta etsimään. Mieluummin ajelen takaisin kotikaupunkiin ja poikkean S-Marketiin tai K-Marketiin sen mukaan, mitä pitää ostaa. Pienemmässä kaupassa on senkin vuoksi mukavampi käydä, että henkilökunta on tuttua jo vuosien takaa ja jos kiirettä ei ole, voi aina vaihtaa pari sanaa.
Nyt ap&co kiireesti alapeukuttamaan näin moraalittomalle kirjoitukselle. Terv. Pyöreähkö naisihminen
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 14:13"]
Itse en käy koskaan prismassa enkä cittarissa. Käyn viikottain k-supermarketissa, lisämaidot jne k-marketista. Kerran kuussa lidlistä isompi kaappaus. Torilla ja kauppahallissa sekä stockalla pari kertaa kuussa.
Syy miksi en käy isoissa kaupoissa on se, että ne on tosiaan niin isoja. Miksi kävellä kilometri saadakseen maitotölkin.
[/quote]
No jos oot menossa ostaan vaan sitä maitotölkkiä ni ei tietenkää kannata mennä prismaan vaan kipaista se jostain pikkukaupasta. Jos taas olet menossa ostamaan viikon ruuat perheelle kuten tässä ap:n esimerkissä niin kannattaa mennä sinne prismaan. Sieltä saat kaiken kun kuljet kaupan läpi. Siksi se on niin iso koska siellä on iso ja monipuolinen valikoima. Onhan se selvää että mitä isompi kauppa, sitä isompi valikoima.
Me käydään aina prismassa koska ei jakseta ravata kymmenessä eri kaupassa hakemassa tuolta tuota ja täältä tätä. Emmekä ole köyhiä eli ei tarvitse juosta tarjousten perässä. Kerran viikossa käymme prismassa ostamassa kaiken tarvitsemamme. Helppoa ja nopeaa, mielummin sitten maksamme siitä ostoskärryllisestä sen parikymppiä enemmän prismassa kuin että kiertäisimme monia eri kauppoja ja putiikkeja ja säästäisimme hieman. Arvostamme aikaa enemmän kuin rahaa.
[/quote]
En ole tuo edellinen, mutta jotkut meistä saa kaiken tarvitsemansa sieltä pienemmästä lähimarketista huomattavasti pienemmällä vaivalla. Sinun mielestä Prismassa asiointi on helppoa ja nopeaa, minun mielestä ei. Eikö olekin jännittävää että ihmiset on näin erilaisia?
[/quote]
Toki sieltä lähisiwasta saa ne einekset, kaljat ja tupakat. Meillä on hyvin erilaiset tarpeet, on se jännää kyllä miten erilaisia olemme.
[/quote]
Puhuin kyllä S-marketista, pitäiskö sun tehdä jotain tolle pakkomielteelle että ymmärrät kaiken tahallasi väärin?
[/quote]
Pahoittelen, pyydän anteeksi ja korjaan : Toki sieltä S-marketista saa ne einekset, kaljat ja tupakat. Meillä on hyvin erilaiset tarpeet, on se jännää kyllä miten erilaisia olemme.
[/quote]
[/quote]
Prisman valikoima ei ole kovin laaja, esim. K-supermarketista löytyy parempi valikoima
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 14:19"]
[/quote]
[/quote]
Prisman valikoima ei ole kovin laaja, esim. K-supermarketista löytyy parempi valikoima
[/quote]
Niissäkin on kai eroja, on pienempiä prismoja ja isompia prismoja.
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 14:18"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Pahoittelen, pyydän anteeksi ja korjaan : Toki sieltä S-marketista saa ne einekset, kaljat ja tupakat. Meillä on hyvin erilaiset tarpeet, on se jännää kyllä miten erilaisia olemme.
[/quote]
Saa niitä eineksiä, kaljoja ja tupakkaa Prismastakin, sieltähän sinä ne ostat niin varmasti tiedätkin. Minä ostan ihan luomuruokaa, lähimarketista.
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 14:06"][quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 14:02"]
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 13:49"][quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 13:36"] Itse en käy koskaan prismassa enkä cittarissa. Käyn viikottain k-supermarketissa, lisämaidot jne k-marketista. Kerran kuussa lidlistä isompi kaappaus. Torilla ja kauppahallissa sekä stockalla pari kertaa kuussa. Syy miksi en käy isoissa kaupoissa on se, että ne on tosiaan niin isoja. Miksi kävellä kilometri saadakseen maitotölkin. [/quote] No jos oot menossa ostaan vaan sitä maitotölkkiä ni ei tietenkää kannata mennä prismaan vaan kipaista se jostain pikkukaupasta. Jos taas olet menossa ostamaan viikon ruuat perheelle kuten tässä ap:n esimerkissä niin kannattaa mennä sinne prismaan. Sieltä saat kaiken kun kuljet kaupan läpi. Siksi se on niin iso koska siellä on iso ja monipuolinen valikoima. Onhan se selvää että mitä isompi kauppa, sitä isompi valikoima. Me käydään aina prismassa koska ei jakseta ravata kymmenessä eri kaupassa hakemassa tuolta tuota ja täältä tätä. Emmekä ole köyhiä eli ei tarvitse juosta tarjousten perässä. Kerran viikossa käymme prismassa ostamassa kaiken tarvitsemamme. Helppoa ja nopeaa, mielummin sitten maksamme siitä ostoskärryllisestä sen parikymppiä enemmän prismassa kuin että kiertäisimme monia eri kauppoja ja putiikkeja ja säästäisimme hieman. Arvostamme aikaa enemmän kuin rahaa. [/quote] Jaa, minä taas en ole koskaan tainnut tarvita mitään sellaista, mitä ei S-Marketista saisi. Ihan mielenkiinnosta, mitä meidän perheeltä nyt mielestäsi puuttuu?
[/quote]Mä olisin just halunnut pakasteesta ruusukaalia enkä löytänyt. ap
[/quote]
Ai, minä olen kyllä sitä S-Marketista ostanut. Kai niidenkin valikoimissa on eroja.
[/quote]
[/quote]
Jauhelihaa, kaalia, maito, reissumies, broileria, porkkanoita, appelsiinia, kananmunia, kurkku, sulatejuusto.
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 14:27"]
[/quote]
[/quote]
Jauhelihaa, kaalia, maito, reissumies, broileria, porkkanoita, appelsiinia, kananmunia, kurkku, sulatejuusto.
[/quote]
Oliko jauheliha, maito, munat yms luomua? En tajua miten joku kehtaa ostaa eläinkunnnatuotteita ei-luomuna.
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 13:46"]
Mitkä viikonlopun suurostokset? Käyn kaupassa monta kertaa viikossa. Oletko ajatellut että kaikki ei ole kuin sinä. Mulla ei ole eskorttia, enkä hanki, muutenkin s-ryhmä on boikotissa.
[/quote]
Aijaa, mulla on boikotissa Lidl. Ketjun voitosta verotuksen kautta ei jää Suomeen juuri mitään. Saksa vie nekin vähäiset veroeurot.
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 14:18"]
Huvittaa, miten taas se av-mammojen perusasenne paistaa aloituksesta ja monesta muustakin viestistä. Kun MINÄ kerran teen niin tai näin / Kun MINÄ ein koskaan tee näin, niin minun tapani toimia on ainut oikea ja hyväksyttävä tapa. Kaikki muut ovat vääriä ja typeriä. Ja tulihan se moralisointikin tuolla ap:n myöhemmässä viestissä. Tutun rouvan pitäisi käydä Prismassa, että saisi liikuntaa, kun on niin pyöristynyt. Herra hyväst' siunatkoon ja varjelkoon meitä tuollaisilta moralisteilta!
Meillä ei kotikaupungissa ole sen paremmin Prismaa kuin City Marketiakaan. Ensinmainittuun on matkaa reilut toistasataa kilometriä, jälkimmäiseen vähän yli viisikymmentä. Kaupungeissa poiketessani saatan poiketa mainituissa kaupoissakin, jos jalat eivät jo ole poikki asvaltilla juoksemisesta. Väsynein jaloin on turha yrittää lähteä hehtaarimarkettiin peruselintarvikkeita sieltä perimmäisestä nurkasta etsimään. Mieluummin ajelen takaisin kotikaupunkiin ja poikkean S-Marketiin tai K-Marketiin sen mukaan, mitä pitää ostaa. Pienemmässä kaupassa on senkin vuoksi mukavampi käydä, että henkilökunta on tuttua jo vuosien takaa ja jos kiirettä ei ole, voi aina vaihtaa pari sanaa.
Nyt ap&co kiireesti alapeukuttamaan näin moraalittomalle kirjoitukselle. Terv. Pyöreähkö naisihminen
[/quote]
Älä sinä päätä kuka ja milloin sun mielipiteitä alapeukutetaan, kyllä jokainen meistä osaa itsekin sen valinnan. Vituttaa tällaiset besserwisserit, jotka jo muka valmiiksi tietävät, että jotkut kurjat alapeukuttavat.
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 14:40"][quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 14:18"]
[/quote]
Älä sinä päätä kuka ja milloin sun mielipiteitä alapeukutetaan, kyllä jokainen meistä osaa itsekin sen valinnan. Vituttaa tällaiset besserwisserit, jotka jo muka valmiiksi tietävät, että jotkut kurjat alapeukuttavat.
[/quote]
nyt kolahti ja lujaa!
Ostin juuri viisihenkisen perheen viikonlopun ruoat S-Marketista, noin 45 euroa meni, ei eineksiä, kaljaa tai röökiä.
Meillä ei ole autoa ja miksi ihmeessä lähtisin johonkin Prismaan vaeltamaan, kun nyt selvitään vartissa ja kilometrin kotimatkan jaksan kantaa maidot, kalat yms.
En tarvitse joka tuotteesta 25 eri vaihtoehtoa, mulle riittää S-Marketin perusvalikoima ja jos tarvitsen jotain erityistä, haen sen mieluummin hallista. Julkisilla.
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 14:47"]
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 14:40"][quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 14:18"] Huvittaa, miten taas se av-mammojen perusasenne paistaa aloituksesta ja monesta muustakin viestistä. Kun MINÄ kerran teen niin tai näin / Kun MINÄ ein koskaan tee näin, niin minun tapani toimia on ainut oikea ja hyväksyttävä tapa. Kaikki muut ovat vääriä ja typeriä. Ja tulihan se moralisointikin tuolla ap:n myöhemmässä viestissä. Tutun rouvan pitäisi käydä Prismassa, että saisi liikuntaa, kun on niin pyöristynyt. Herra hyväst' siunatkoon ja varjelkoon meitä tuollaisilta moralisteilta! Meillä ei kotikaupungissa ole sen paremmin Prismaa kuin City Marketiakaan. Ensinmainittuun on matkaa reilut toistasataa kilometriä, jälkimmäiseen vähän yli viisikymmentä. Kaupungeissa poiketessani saatan poiketa mainituissa kaupoissakin, jos jalat eivät jo ole poikki asvaltilla juoksemisesta. Väsynein jaloin on turha yrittää lähteä hehtaarimarkettiin peruselintarvikkeita sieltä perimmäisestä nurkasta etsimään. Mieluummin ajelen takaisin kotikaupunkiin ja poikkean S-Marketiin tai K-Marketiin sen mukaan, mitä pitää ostaa. Pienemmässä kaupassa on senkin vuoksi mukavampi käydä, että henkilökunta on tuttua jo vuosien takaa ja jos kiirettä ei ole, voi aina vaihtaa pari sanaa. Nyt ap&co kiireesti alapeukuttamaan näin moraalittomalle kirjoitukselle. Terv. Pyöreähkö naisihminen [/quote] Älä sinä päätä kuka ja milloin sun mielipiteitä alapeukutetaan, kyllä jokainen meistä osaa itsekin sen valinnan. Vituttaa tällaiset besserwisserit, jotka jo muka valmiiksi tietävät, että jotkut kurjat alapeukuttavat. [/quote] nyt kolahti ja lujaa!
[/quote]
Se on varmaan tuon toisen ketjun menkkahirviövaimo :D
Prismaan ehkä 4km. Autolla kerran viikkoon, samalla tarvittaessa täydentyy sukat, alusvaatteet, lasten talvikengät, kenkien pesuaine (ei s-marketissa ollut). Säästettiin ruuissa noin 10e eilen, kengät oli päälle -50%. Eikä tarvinnut lähteä keskustaan