E-Pohjanmaa hoi!
Olen mahdollisesti muuttamassa Seinäjoen seutuville, jonnekin siihen suuntaan. Kysymyksiä on paljon laidasta laitaan. Onko noilla seuduilla paljon itikoita verrattuna etelä-Suomeen? Saako erityislapsi kävellä kaduilla rauhassa, mikä suhtautuminen yleisesti? Saako yleensäkin olla rauhassa vai tuleeko ihmiset paljon kysymättä kylään jos päädyn asumaan johonkin kylä-seudulle? Onko turvallista asua Seinäjoen lähettyvillä olevissa kylissä, lapsilla ja naisilla? Nämä nyt alkuun. Kiitän.
Kommentit (13)
Puhutko nyt Etelä-Suomen merkityksestä sanalle "Itikka" vai Seinäjoen merkitystä?
Uskomatonta... et varmaan ole koskaan käynyt kehän ulkopuolella.
Rauhallista on ja rauhassa saa iltaisin kävellä, tiedät varmaan mitä tarkoitan.
Töitä on aika hyvin ja asunnot tosi edullisia jos katselet naapurikunnista.
Vierailija kirjoitti:
Uskomatonta... et varmaan ole koskaan käynyt kehän ulkopuolella.
Ehkä se tosiaan voi joillekin olla uskomatonta, että sellaisiakin ihmisiä on. Ja aika paljonkin. Itse olen itä-Suomea kiertänyt aika paljon, ja Hämeen alueet tuttuja. Ulkomailla käyty, mutta sielläkin suunta etelään päin. Että sinällään ihan loogistakin, että haluan nähdä myös länsi-Suomea.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Rauhallista on ja rauhassa saa iltaisin kävellä, tiedät varmaan mitä tarkoitan.
Kiitos😁
Ap
Vierailija kirjoitti:
Puhutko nyt Etelä-Suomen merkityksestä sanalle "Itikka" vai Seinäjoen merkitystä?
Ai joo eikös niitä lehmiä kutsuta myös itikoiksi siellä päin😅. Tarkoitin niitä hyönteisiä
Ap
Vierailija kirjoitti:
Itikat ainakin on paljon, paljon isompia kuin muualla!
😀
Ei ole hyttysiä kaupungissa sen enempää kuin muuallakaan.
Älä muuta Kasperiin, muut paikat ok.
Seinäjoella on kaikkea mitä tarvii, sinne oopperaan pääsee kätevästi junalla.
Itikat ainakin on paljon, paljon isompia kuin muualla!