THE SIMS 3, TARINAN ETENEMINEN
Onko kellään muulla sitä ongelmaa, että tarinan eteneminen ei tunnu toimivan kunnolla? Simit eivät ala seurustella, mene kihloihin tai naimisiin, eivät saa lapsia, eivät kehitä taitoja tai saa ylennyksiä. Simit asuvat lapsuudenkodeissaan koko ikänsä. Naapurustoon kuitenkin muuttaa uusia perheitä ja perheet muuttavat sieltä pois. Simit myös ikääntyvät ja kuolevat.
Toisaalta, nyt kun ajattelen tarkemmin, minulla on kyllä muistikuvia, että joskus simit ovat eläneet elämäänsä itsenäisesti, alkaneet seurustella ja kerran muistan jopa perheeseen ilmestyneen lapsen. Voisiko siis joku lisäosa aiheuttaa tämän?
Asetuksissa kyllä näkyy tarinan etenemisen olevan käynnissä, joten ainakaan siitä ei pitäisi olla kyse.
Kiitos paljon, jos joku osaa ja viitsii auttaa.
Kommentit (46)
Vastaus ongelmaan on Twallanin luoma StoryProgression mod. Itse en pelaisi ilman tätä, kun tiedän että Sims 3:n oma tarinan eteneminen (story progression) on ihan olematonta. Ilman tätä modia kaupunki tuntuu ihan kuolleelta ja muuttumattomalta.
Ite käytän kolmosessa nraasin Story Progression -modia, jonka voi ladata netistä (löytyy googlettamalla). Se siis "pakottaa" pepelaamattomat simit pariutumaan, hankkimaan lapsia yms yms ja antaa ko. tapahtumista pieniä ilmoituksia. Voi ite valita ja säätää kaikennäköistä aina siitä lähtien että kuinka monta päivää NPC-simien kihlaus kestää ennen naimisiinmenoa ja kenen nimi otetaan.
Mulla on tuo Twallanin modi ja naapuruston simit lisääntyvät kuin jänikset. :D
Kappas, great minds think alike. :D T: 24
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 02:03"]
Vastaus ongelmaan on Twallanin luoma StoryProgression mod. Itse en pelaisi ilman tätä, kun tiedän että Sims 3:n oma tarinan eteneminen (story progression) on ihan olematonta. Ilman tätä modia kaupunki tuntuu ihan kuolleelta ja muuttumattomalta.
https://nraas.wikispaces.com/StoryProgression
[/quote]
Hidastaako kyseinen mod peliä? En ole sen pelossa uskaltanut ladata. Samoin MasterController (ja toki muutkin modit), onko kokemusta? :)
Ap
Mua nauratti kun pelasin tuon modin kanssa siskoni koneella, missä peli on suomeksi. Modi/peli ilmeisesti koittaa kääntää nimiä suoraan englannista, koska peliin syntyi sellaisia ihanuuksia kuin Piirakka (Pie).
Mulla on peli englanniksi ja tällä hetkellä peli on tykästynyt eksoottisiin nimiin. Peliini on syntynyt Muhdammedeja, Pedroja ja ties mitä. :D Yhdessä vaiheessa oli selkeä WT-vaihe, kun syntyvät lapset saivat nimiä tyyliin: Deodorah, Janeice, Latifah yms.
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 02:09"]
Mulla on tuo Twallanin modi ja naapuruston simit lisääntyvät kuin jänikset. :D
[/quote]Sitä modia voi itse säätää pelissä monella tapaa. Esimerkiksi voi valita kuinka monta lasta muut perheet saavat. Kannattaa lukea ne ohjeet, niin oppii säätäämään oman maun mukaiseksi. Aluksi kannattaa pelata säätämättä, ja miettiä vasta sitten haluaako tehdä muutoksia, kun on nähnyt miten modi kaupungin asukkaiden touhuja muuttaa.
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 02:10"]
[/quote]
Hidastaako kyseinen mod peliä? En ole sen pelossa uskaltanut ladata. Samoin MasterController (ja toki muutkin modit), onko kokemusta? :)
Ap
[/quote]Mulla ei hidastanut. MasterControlleria en ole kokeillut. Mulla on myös nraassin Overwatch, eikä sekään hidastanut. Riippuu varmaan ihan koneesta. Oon lukenut netistä kokemuksia, että kaikilla ei kone jaksa pyörittää modien kanssa, mutta mulla ei ole ollut mitään ongelmaa.
Ainahan voi kokeilla. Helppo poistaa jos hidastaa. :)
23 (laitoin myös viestin 29)
En ole varma oliko se tuo Twallanin modi joka sallii yhdistelmäsukunimet, mutta se kannattaa laittaa pois päältä. Mulla alkoi pari eroamisen ja sukupolvien leviämisen jälkeen olemaan melkoisia hirvityksiä sukuniminä, kun defaultina kaikki ottivat yhdistetyn sukunimen.
Sitten oli näitä Williams-Robinsson-Abdullah-Dickson uusperhemammoja kaupunki pullollaan.
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 02:17"]
Mua nauratti kun pelasin tuon modin kanssa siskoni koneella, missä peli on suomeksi. Modi/peli ilmeisesti koittaa kääntää nimiä suoraan englannista, koska peliin syntyi sellaisia ihanuuksia kuin Piirakka (Pie).
Mulla on peli englanniksi ja tällä hetkellä peli on tykästynyt eksoottisiin nimiin. Peliini on syntynyt Muhdammedeja, Pedroja ja ties mitä. :D Yhdessä vaiheessa oli selkeä WT-vaihe, kun syntyvät lapset saivat nimiä tyyliin: Deodorah, Janeice, Latifah yms.
[/quote]
Oon kans huomannut että nimet menevät jotenkin teemoittain sykleissä. Mites tämä menee suomenkielisessä? Tosin ei kai suomenkielisessä ole niin hirveästi erilaisia.
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 02:25"]
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 02:17"]
[/quote]
Oon kans huomannut että nimet menevät jotenkin teemoittain sykleissä. Mites tämä menee suomenkielisessä? Tosin ei kai suomenkielisessä ole niin hirveästi erilaisia.
[/quote]
Räkätin joskus väsyneenä ihan suhteettoman kauan kun kohtasin Turo Inhan ja hänen... Inhan perheensä.
Mä oon hekotellut sellaselle nimijutulle, kun Bridgeportissa on Wayne Bumble niminen mies. Eräässä pelissä se meni naimisiin ja sai lapsia. Ihan jossakin muussa perheessä syntyi lapsi jolle peli antoi nimeksi Bimble. Melkeimpä harmi ettei se osunut Waynen lapselle. Olis ollut jatkuvat naurut nähdä koko ajan pelissä Bimble Bumble. :D
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 02:22"]
[/quote]
Ap
[/quote]Mulla ei hidastanut. MasterControlleria en ole kokeillut. Mulla on myös nraassin Overwatch, eikä sekään hidastanut. Riippuu varmaan ihan koneesta. Oon lukenut netistä kokemuksia, että kaikilla ei kone jaksa pyörittää modien kanssa, mutta mulla ei ole ollut mitään ongelmaa.
[/quote]
Mitä tuolta sitten pitäisi ladata? Base-Mod?
Kannattaako luoda uusi pelitallennus, meneekö vanha sekaisin jos ensin asentaa ja sitten poistaa?
Varmaan tieto löytyisi tuolta sivustoltakin, mutta myönnän, englanti ei ole vahvimpia puoliani. :)
Ap
Ahhahah, myöhäisyön naurut kyllä saanut WT-nimistä ja uusperhemammoista. INHA! :D
Ihana tuo Bimble Bumble.
Mua nauratti kerran eräs simperhe (olivat ihan peliin generoituneita ja syntyneitä) jossa oli lapset nimeltä Bumbee, Sapphire, Barbeesha ja STEVE. :D Peli taisi vaihtaa teemaa kesken katraan.
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 02:36"]
[/quote]
Ap
[/quote]
Kannattaako luoda uusi pelitallennus, meneekö vanha sekaisin jos ensin asentaa ja sitten poistaa?
Varmaan tieto löytyisi tuolta sivustoltakin, mutta myönnän, englanti ei ole vahvimpia puoliani. :)
Ap
[/quote]
Ei mulla ainakaan mennyt sekaisin. Kun olet asentanut modin, niin täytyy myös poistaa simssin väliaikaistiedostot (cache) että modi alkaa toimimaan.
http://simswiki.info/wiki.php?title=Game_Help:Sims_3_Delete_Cache_Files
Eli nämä:
CasPartCache.package
compositorCache.package
scriptCache.package
simCompositorCache.package
socialCache.package
Sun täytyy ladata Base-Mod, mutta nimenomaan se Base-Mod joka on tehty sitä patchia varten joka sulla on. Sims 3 Launcherissa vasemmassa alakulmassa näkyy numerosarja mikä patch/päivitys numero sulla on viimeksi asennettuna.
Jos sulla on esim. 1.63-1.67 niin lataat nraas sivulta sen kohdalta basemodin. Jos taas vanhempi päivitys, niin nraassin listalta alempaa oikean kohdan.
Mulle iski kerran karmaisu, kun bongasin pelistä täyskaimani. :D
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 02:45"]
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 02:36"]
[/quote]
Ap
[/quote]
Ap
[/quote]
Ei mulla ainakaan mennyt sekaisin. Kun olet asentanut modin, niin täytyy myös poistaa simssin väliaikaistiedostot (cache) että modi alkaa toimimaan.
http://simswiki.info/wiki.php?title=Game_Help:Sims_3_Delete_Cache_Files
Eli nämä:
CasPartCache.package
compositorCache.package
scriptCache.package
simCompositorCache.package
socialCache.package
Sun täytyy ladata Base-Mod, mutta nimenomaan se Base-Mod joka on tehty sitä patchia varten joka sulla on. Sims 3 Launcherissa vasemmassa alakulmassa näkyy numerosarja mikä patch/päivitys numero sulla on viimeksi asennettuna.
Jos sulla on esim. 1.63-1.67 niin lataat nraas sivulta sen kohdalta basemodin. Jos taas vanhempi päivitys, niin nraassin listalta alempaa oikean kohdan.
[/quote]
Okei, kiitos!
Ap
Hetkinen, siis mistä noiden tiedostojen siis pitäisi löytyä? Alan tuntea itseni jo aika uusavuttomaksi. :D
Menin siis mielestäni ohjeiden mukaan, mutta en löytänyt kyseisiä tiedostoja vaikka availin jokaisen kansion.
Ap
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 02:00"]
Kuulostaa siltä, että nelosen osto kannattaa jättää muutaman vuoden päähän. Kiitos mielipiteistänne. :)
Ap
[/quote]
Minäkin kyllä ostan sen sitten kun hinta on järkevissä mittasuhteissa. (n. 20€) :) Mutta 60€ en tuosta kyllä ikimaailmassa maksa.
t. 14