Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Unelmaruokasi häissä?

Vierailija
09.11.2021 |

En kestä kaiken maailman karjalanpaisteja. Ne ovat masentavia. Parasta olisi joku kevyt kala ja sitten hääkakkua. (Muuten sanoisin juustokakku, mutta hääkakku ei liene koskaan juustokakku). Ei kuitenkaan lohta, lohi on liian arkista.

Oletteko olleet häissä, joissa oli hyvä tarjoilu? Mikä jäi mieleen?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöytiin tarjoiltu illallinen on paras hääateria. Ettei tarvitse jonottaa ja kannella ruokia.

Vierailija
2/13 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohta, paistia valmiina siivuina, perunat, hyviä salaatteja. 

Mun mielestä lohi ei ole liian arkista vaan just hyvä häiden noutopöytään. Tärkeintä on että kaikille on riittävästi ruokaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä lohi ei ole liian arkista vaan just hyvä häiden noutopöytään. Tärkeintä on että kaikille on riittävästi ruokaa.

Ei kun juuri tuollainen tarjoilu on minusta masentavaa.

Vierailija
4/13 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kun juuri tuollainen tarjoilu on minusta masentavaa.

Sä unohdit kertoa oman unelmatarjoilusi jota tässä kysyttiin

Vierailija
5/13 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Mun mielestä parasta on aina kun tarjoilut on hääparin näköiset. Parinahan siellä juhlitaan eikä olla ravintolavisiitillä.

Ja juustokakku olen nähnyt tehdyn tyylikkäitä työkaluja keerostarjottimeen.

Vierailija
6/13 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap. Mun mielestä parasta on aina kun tarjoilut on hääparin näköiset. Parinahan siellä juhlitaan eikä olla ravintolavisiitillä.

Ja juustokakku olen nähnyt tehdyn tyylikkäitä työkaluja keerostarjottimeen.

Mitä tuo juustokakkuvirke tarkoitti?

Vierailija
7/13 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaisen häissä oli juustokakkua. Mitään kunnon ruokaa ei sitten ollutkaan, ja vaikka juustokakku oli kyllä maukas, niin oli pettymys, kun ei ollut edes kunnon kakkua. Eikä istumapaikkoja kaikille. Oli kiva seistä piikkikoroissa nurmikolla korot nurmeen uponneena. (Ei muuten ollut edes valkoista hääpukua, mutta vuodenaikaan sopiva sävy kuitenkin.)

Saman sukulaisen toisissa häissä oli lihapullia ja raa'aksi jääneitä perunoita, kun eivät kunnolla keittyneet, kun eivät osanneet käyttää suurtalouskeittiötä. Salaattikin oli vähän sinnepäin, mutta sentään pöydässä oli marmeladia, jolla paikkailla asiaa. Kakku taisi ola tällä kertaa sentään normaali.

Kolmansiin häihin ei menty.

Muissa häissä en ole ollutkaan, mutta ihannetarjoilu olisi, että on monenlaista salaattia, paria erilaista leipää, kalaa ja sitten valmiiksi siivutettua lihaa esim. paistia, jota parhaimmillaan olisi kokki/tarjoilija leikkaamassa juuri sen verran kuin sitä haluaa. Tällaisissa juhlissa ollaan oltu (viisikymppiset) ja kaikki piti tarjoiluista. Alkumalja hääparin piikkiin, viiniä sitten ruoan kanssa joko 1 lasi hääparin kustannuksella ja loput omakustanteisesti, tai vaihtoehtoisesti kokonaan omakustanteisesti.

Kunnollinen hääkakku. Jos ei ole kerroksia ja koristeita, niin vähintään perinteinen suomalainen kermakakku, josta riittää varmasti kaikille.

Vierailija
8/13 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juustokakut on hirveitä, suuhun sellainen kasa mönjää. Hyi saattana.

Vierailija
9/13 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään häissä buffetista, koska lautastarjoilussa se pääruoka on aina huonompi ja sitten harmittaa kun alkuruoka jää vähäiseksi. Buffetista voi itse ottaa mitä haluaa ja suosia vaikka salaatteja ja alkuruokia. Meilläkin siis oli buffa, vaikka oikeasti panostettiin häihin ja ei menty halvimman kautta todellakaan.

Meillä oli pääruokana silloin naudan sisäfileetä ja jotakin perunajuttua, ei kuitenkaan perus keitinperunoita. Ja tietysti joku kastike. Kasvissyöjille oma pääruoka. Muuten pöydässä oli ainakin simpukoita, caesarsalaattia jokiravunpyrstöillä, broileri-nuudelisalaattia (jotain itämaistyylistä), mansikka-halloumisalaattia, burrata-juustoa, kylmäsavulohirullaa (jollain täytteellä), foccaciaa, paahtopaistia jollain härpäkkeillä. En muista ihan kaikkea tarkkaan.

Vierailija
10/13 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden lapsemme häissä oli mm karitsanpotkaa punaviinikastikkeessa ja valkosipuliperunoita. Alkuun oli tapaspöytä. Yöpalaksi sitten juustopöytä hedelmineen ja kekseineen

Vierailija
11/13 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salaattipöytä noutopöytänä on minusta hyvä idea, samoin jälkiruojapöytä voi olla sellainen, josta itse haetaan. Mutta jos on varaa, on mukavaa jos lämmin ruoka tarjoillaan pöytään. Etukäteenhän voidaan antaa liha/kala/kasvisvaihtoehdot: vaikka naudanpaisti rosmariiniperunoilla (punaviini siihen), lohi parsarisotolla (valkoviini) ja uunikasvikset kasvisvaihtoehtona (jompikumpi viini) olisivat hieno juttu.

Salaattibaarissa voisi olla kaikenlaista salaattitavaraa ja erittäin hyvät kastikkeet ja dipit. Jälkiruokina valmiit laseihin laitetut kerrosjälkiruoat enemmän tai vähemmän tiramisun tapaan, ja kahvi/tee voisi olla siellä haettavana myös.

Yöpala on nyt sellaista minulle aika uutta, yhden kerran olen sellaisen nähnyt, ja se näkyy olevan eräänlainen itsepalvelu-hotdog-kärry ‚kaikilla mausteilla‘. Mikä ettei? Ehkä sellainen yöllä maistuu.

Olen myös ollut vieraana iltapäivähäissä, joista jo etukäteen tiedettiin, että ruokaa ei ole. Oli hyvät kahvit ja hyvät kakut ja pullat, lasilliset kuohuviiniä. Ei mitään valittamista, kivat häät olivat nekin.

Vierailija
12/13 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulunäkki ja maito.

Vierailija
13/13 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaronilaatikko, 200g.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kolme