Kuinka nopeasti voi alkoholisoitua?
Kommentit (11)
Voi sen sopivien geenien ja elämäntilanteen yhdistelmällä saada aika nopeastikin, mutta sekä fyysinen että psyykkinen riippuvuus on korjattavissa toisin kuin AA väittää. Fyysinen eli aivomuutokset palautuu 3-6 kk täysraittiudella. Psyykkinen voi vaatia enemmän työtä varsinkin jos alkoholilla on lääkitty jotain esim. ADHD oireilua, masennusta, sosiaalista fobiaa tms.
Ei se kaikilta käy varmaan lainkaan.
Esimerkiksi itse en pystyisi alkoholisoitumaan, koska en vain pysty juoda "edes" kolmea päivää putkeen. Just reilu kaksi on ennätys jostain abi-risteilyn ajoilta.
Vierailija kirjoitti:
Ei se kaikilta käy varmaan lainkaan.
Esimerkiksi itse en pystyisi alkoholisoitumaan, koska en vain pysty juoda "edes" kolmea päivää putkeen. Just reilu kaksi on ennätys jostain abi-risteilyn ajoilta.
Opiskeluaikaan taisi mennä 3 iltana peräkkäin. Koskaan en ole esim. 3 päivää putkeen juonut, koska krapulat oli niin kaameita.
Entinen luokkakaveri romahti alle kuukaudessa. Joutui saikulle tapaturman vuoksi ja siitä ratkesi.
Meillä töissä pari normikäyttäjää alkoholisoitui etätyössä. Naisia. Maksa ihan paskana ja elämänlaatu viemäristä alas. Sairaslassa nesteenpoistoja. Vessan vieressä leiriydyttävä. Kunto romahtanut
Onko nykyajan ibs buumi oikeasti alkoholista johtuva?
Ja noi naiset ei vetänyt räkäläkännejä vaan kyse on viininyissuttelusta tasaisella tahdilla pari kolme lasia illassa. Tosin saattaa se lasin koko venyä kun itse annostelee viinitonkasta
Eräs tuntemani nuori nainen, opin tuntemaan hänet kun hän oli 19, oli jo silloin täysin alkoholisti.
en tiedä milloin oli alkanut juoda, mutta aikaisin varmaan. Oli perheestä jossa jpoi kaikki, ja ryyppyremmi kokoontui säännöllisesti.
Sikäli sääli että tämä nuori nainen olisi ollut varsin mukava ihminen, mutta viina tuhosi kokonaan.
Opin tuntemaan hänet erään ystävän kautta joka hyväntahtoisesti yritti auttaa tätä henkilöä, turhaan tosin. He olivat minun luonani kerran, ja minulta katosi mm. hopeinen kaulakoru ja muuta tavaraa jonka huomasin sen vierailun jälkeen.
Satuin törmäämään tähän naiseen sitten ihan pari kolme vuotta myöhemmin. Istui pyörätuolissa ja päissään tietysti. Alkoholin aiheuttaman neuropatia, ei pystynyt enää kävelemään.
Tästä meni taas joku vuosi ja näin kuolinilmoituksen lehdessä, alle kolmekymppisenä meni sitten.
Parikyt vuotta itse vetänyt päivittäin, enkä kyllä huomaa mitään merkkejä, vielä.
Kun lukee raitistuneiden julkkisten haastatteluita, viimeisimoänä edelmannia, niin olen huomannut tämän lauseen: ”jos ensimmäisestä kulauksesta tiesin, että tämä on minun juomani”.
Vierailija kirjoitti:
Kun lukee raitistuneiden julkkisten haastatteluita, viimeisimoänä edelmannia, niin olen huomannut tämän lauseen: ”jos ensimmäisestä kulauksesta tiesin, että tämä on minun juomani”.
Juuri näin kävi myös minulle.
Muutama kuukausi aktiivista juopottelua ja sitten ei välttämättä ole enää paluuta.