Uskallanko ottaa toista koronarokotetta?
Muita joille tullut paljon haittavaikutuksia ensimmäisestä koronarokotteesta? Oletteko uskaltaneet ottaa toista rokotetta?
Ensimmäisen rokotteen jälkeen olin 6 viikkoa petipotilaana. Ihan tajuton väsymys 24/7. Nukuin 12h+4h vuorokaudessa. Näön sumentumista ja kovaa huimaamista kohtauksina, jotka alkoivat yhtäkkiä ja kestivät noin 2h ja taas sekunnissa katosivat,
Kunnes taas alkoi uudestaan.
Koko keho ihan jumissa ja kovia nivelsärkyjä.
Pelkkä käveleminen teki kipeää. Leposyke koholla ja en jaksanut tehdä mitään. Hengästyin ja väsyin pienestäkin liikkumisesta.
Ihmeellisiä allergisia reaktioita, esim. yksi aamu heräsin korvat turvonneena ja olivat ihan punaiset. Kaikki nämä katosi 6 viikon jälkeen. Ehkä pientä vikaa jääny toiseen silmään.
Haluaisin toisen rokotteen (kuulun riskiryhmään), mutta en tiedä uskallanko sitä ottaa.
Kommentit (49)
Hermoheikon psyykkisiä oireita. Syö lumelääkettä etukäteen niin ei rokotuskaan vaivaa.
Tarkkoine oireiden pelottelukuvauksineen tämä on silkkaa propagandaa.
Oikea ihminenhän olisi varmasti jo käynyt lääkärissä noiden kanssa ja samalla saanut ohjeet siihen, miten kannattaa rokotteen kanssa menetellä, esim. vaihtaa valmistetta.
Ei ihmettelisi hoomoilasena täällä.
olen molemmat koronarokotteet ottanut ja kolmannen otan ensivuoden alkupäivinä kun se 6kk tulee kuluneeksi edellisestä. Influrokotteet kävimme lokak. lopulla yksityiseltä, koska julkisella vasta ties milloin ja joutuisi jonossa olemaan muiden kanssa.Koronarokotteesta pienet vilunväreet iltasella nukkumaan mennessä.
Follarit ennusti minun kuolevan maaliskuun lopussa eli 2vkon kuluttua ekasta, en kuollut, en silloinkaan kun seuraavan päivän pääni menoksi laittoivat. Tuskinpa kuolen siihen kolmanteenkaan....niinkuin ei kukaan muukaan tähänkään asti
Ap ei vastaa mitään, kun hänet todettiin propagandan levittäjäksi, vaan häipyi ketjusta.
Oikea ihminen puolustautuisi.
Älkää nyt hyvät ihmiset vaan uskoko näihin kauhusatuihin.
Vierailija kirjoitti:
Älä hyvä ihminen ota. Jos ekasta tuollaiset oireet, mitähän tulee tokasta. Itse en ottanut, olen koronan sairastanut ja luotan eturivin tiedemiehiin, että siitä saa paremman ja pitempiaikaisen suojan kuin piikeistä. Tavallinen flunssa oli mulla, kuten kaikilla tuntemillani, joillakin ei mitään oireita. Voihan se tulla joillekin aniharvoille kovanakin, mutta piikkioireita tuntuu olevan enemmän ja vakavia paljon.
Mun tuttavissa: kahdelle todella kivulias ruusu, molemmilla muitakin oireita, mm. Viikkoja kestävä huimaus ja päänsärky, aivosumu, rytmihäiriöt, verenpaineen nousu. Yhdelle sydänlihastulehdus, jäi rytmihäiriöt. Yhdelle keuhkoveritulppa, johon meinasi kuolla, jäi kuolio toiseen keuhkoon ja hengitysvajaus. Yhdellä lähti näkö toisesta silmästä, ei ole palautunut. Monella ripulia, Yksi sen takia sairaalassa. Yhdellä verenvuoto ikenistä ja nenästä, kahden viikon välein runsaat kuukautiset, Yhdellä vaihtarit ohittaneilla alkoi kovat vuodot. Ja sitten paljon lieviä oireita, kuten ihottumaa.
Kaikki nuo sun tuttavilla?! :D
Olisit edes valehdellut lukeneesi nuo kaikki lehdestä tai jotain, koska tuo on tilastollisesti niin epätodennäköistä, ettei tuota usko edes suurin osa foliohatuista. :D
Jos saa paahat oireet jo rokotteesta, on todennäköistä, että ilman rokotteita saatu korona vie teholle.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi noilla oireilla olla ihan selvää, ettei ota enää rokotteita lisää.
Joo, noilla oireilla kannattaa mieluummin ottaa se korona, jossa on sitten varmaan 1000-kertaiset oireet ja kuolemanriski...
Olen A-Z korona rokote saanut 2 annosta. Ei jälki oireita. Otan kolmannen korona rokotuksen myös,kuin infulenssa rokotuksen.
Uskon, että puhut p.skaa.
Mutta tässä sinulle vinkki: kaverini sai sairaalaan johtaneet vakavat oireet sikainfluenssarokotteesta. Tästä syystä keskusteli oman lääkärinsä kanssa koronarokotteen ottamisesta. Hän otti koronarokotteen ja häntä tarkkailtiin 2 tuntia rokotuksen jälkeen. Ei mitään oireita. On tyytyväinen nyt.
Eli keskustele oman lääkärisi kanssa äläkä kyse jostain vauva-palstalta putkimiehiltä sun muilta.
Mä mietin että uskallanko ottaa sitä ensimmäistäkään. Fimean lista haittavaikutuksista ei ole kovin kivaa luettavaa. Olen myös huolissani koronasta ja suhtaudun siihen vakavasti, en pidä sitä minään pikkuflunssana. Vakavan koronan osalta en ole riskiryhmässä, huonolla tuurilla sekin voi sattua kohdalle. Enemmän pelkään long covidia, mutta ilmeisesti rokotteetkaan ei oikein tehoa siihen.
Tiedän yhden long covidia sairastavan, muuten kaikki koronan sairastaneet tutut ovat selvinneet lievillä oireilla. Melkein kaikki tutut on ottaneet rokotteet, suurimmalla osalla lieviä oireita, mutta yksi sai vakavan sydämen toimintahäiriön ja kärsii edelleen siitä. Yksi sukulainen sai vyöruusun.
Toistaiseksi olen jäänyt seuraamaan tilannetta. En käy missään jos ei ole pakko, teen etätöitä kotoa, ja jos käyn esimerkiksi kaupassa, käytän ffp2-maskia ja huolehdin hyvin käsihygieniasta.
Vierailija kirjoitti:
En ottaisi. Ei noi piikkivaatimukset kahteen jää, kohta on pakollista kolmas, neljäs jne.. Suojaudun itse mieluummin ffp2:lla, käsihygienialla ja ihmisjoukkoja välttelemällä.
Juu en ostele ffp juttuja tai käsidesejä, ei ole ollut koko aikana mitään maskia missään, eihän pakkoa ole ollut vain suositus. Eristäytykää vaan loppu elämänne ajaksi. Pelko tuntuu olevan suuri. Otan rokotteet ja elelen eteenpäin. Ei ole ollut 2 vuoteen mitään sairauksia. Eikä rokotteista mitään ongelmia. Otan kaikki mitä tarjotaan;) jokainen taakkaa tyylillään näköjään;)
En ottaisi, enkä itse ota, toista rokotetta. Ei se jää kahteen vaan tulee kolmas, neljäs jne. Rokotteen teho on uskomattoman huono, suojaa vaivaiset muutaman kuukauden koronalta, ja monta kertaa vuodessa joudutaan piikittämään lisää.
minävaantäältä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi noilla oireilla olla ihan selvää, ettei ota enää rokotteita lisää.
Joo, noilla oireilla kannattaa mieluummin ottaa se korona, jossa on sitten varmaan 1000-kertaiset oireet ja kuolemanriski...
Mistä sitä voi tietää johtuuko oireet jostain rokotteen ainesosasta vai koronavirusta jäljittelevästä piikkiproteiinista? Millä perusteella sen voi sanoa, että jos rokotteesta saa oireita, niin koronan sairastamalla tulisi pahemmat oireet?
Mun kaveri sairasti koronan muuten lievänä flunssana, mutta maku- ja hajuaisti oli muutaman viikon pois. 6 kk jälkeen otti ekan rokotteen (Pfizer) ja sai pahoja rytmihäiriöitä ja tykytyksiä, syke kiihtyi yllättäen ihan paikallaan ollessa. Nyt 2 kk jälkeen on helpottanut, mutta fyysisessä ja henkisessä rasituksessa oireilee edelleen. Lääkäri teki haittailmoituksen, eikä suositellut toista rokotetta.
En ole mihinkään häipynyt. On vain muutakin elämää tämän palstan ulkopuolella.
Ja kyllä, lääkärissä käyty silloin oireiden kanssa. Todettiin rokotteesta johtuviksi. En tajunnut kysyä silloin toisesta rokotteesta, koska todellakin olin päättänyt, että sitä en ota. Nyt vain alkanut miettimään, jos sen uskaltaisin ottaa. Koska kuten sanottu riskiryhmään kuulun.
Lähinnä kokemuksia olisin halunnut kuulla, joilla myös näin paljon inhottavia haittavaikutuksia tullut, että miten ovat tehneet toisen rokotteen kanssa.
Niin ja sain pfizerin.
Mä keskustelisin lääkärin kanssa. Ainakin aiemmin thl uutisoi että yksikin rokote suojaa jo hyvin vakavalta tautimuodolta. Ja jos toisen rokotteen jälkeen teho kestää 2-6 kk, niin en tiedä näkisinkö itse tuollaisten oireiden jälkeen hyötyjen ja haittojen suhdetta riittävän hyvänä.
Aloittaja kirjoitti:
En ole mihinkään häipynyt. On vain muutakin elämää tämän palstan ulkopuolella.
Ja kyllä, lääkärissä käyty silloin oireiden kanssa. Todettiin rokotteesta johtuviksi. En tajunnut kysyä silloin toisesta rokotteesta, koska todellakin olin päättänyt, että sitä en ota. Nyt vain alkanut miettimään, jos sen uskaltaisin ottaa. Koska kuten sanottu riskiryhmään kuulun.
Lähinnä kokemuksia olisin halunnut kuulla, joilla myös näin paljon inhottavia haittavaikutuksia tullut, että miten ovat tehneet toisen rokotteen kanssa.
Niin ja sain pfizerin.
Eli lääkärikään ei ottanut toiseen rokotteeseen mitään kantaa? Mitä muuten sanoi noista oireista?
Tee sellainen helppo ajatusleikki, että jos olisit syönyt panadolin noilla oireilla, kokisitko että se lääke on sinulle jatkossa turvallinen ja oireet ovat merkki siitä että se toimii?
Ja toimi tämän mukaan. Piikit eivät tule jäämään kahteen, niiden teho säilyy noin puolivuotta mutta pahimmillaan sivuvaikutukset loppuelämän.
Vierailija kirjoitti:
Kuka oikeasti kysyisi tällaista vauvapalstalta etkä terveydenhoidon ammattilaiselta?! :D
Miettikää nyt hetki. Tämä on verhottu yritys levittää rokotteen vastaista propagandaa.
Luuletko että terveydenhuollon ammattilaiset osaavat sanoa yksilön kohdalla oikeantasoista neuvoa? He puhuvat ohjeistuksen mukaan, mutta eivät ota sinusta mitään vastuuta yksilötasolla.
Toisin sanoen, haittavaikutusten ilmaantuessa olet yksin. Tämä on jokaisen hyvä tiedostaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos saa paahat oireet jo rokotteesta, on todennäköistä, että ilman rokotteita saatu korona vie teholle.
Ymmärrät varmaan itsekin miten hullulle tämä kuulostaa. Rokotteen haittavaikutukset eivät kerro mitään siitä, miten pahana olisit Koronan sairastanut.
Emme ole ennustajia, vaikka joku lääkeaine aiheuttaisi meissä pahoja reaktioita. Se ei kerro mitään siitä miten pahana itse tauti olisi tullut, koska virus ja lääke ovat täysin eri asioita.
En varmaankaan uskaltaisi ottaa