Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko olisit valmis maksamaan vapaapäivistä lasten kanssa?

Vierailija
23.01.2015 |

Eli siitä, ettet mene ko. päivänä töihin eikä lapset hoitoon/ipkerhoon, vaan voitte tehdä yhdessä mitä huvittaa?

Pähkin itse osittaisen hoitovapaan ja täyden työnajan välillä, siksi kyselen...

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olen ollut valmis maksamaan siitä sen osittaisen hoitovapaan hinnan eli menetetyn palkan. Olisin vieläkin, jos olisi mahdollista, mutta lasten iät ei enää tätä mahdollista. Vapaa-aikaa jää huomattavasti enemmän ja tisekin on paljon pirteämpi ja reippaampi. Suosittelen!

Vierailija
2/10 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolentoistavuoden palkan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään. En ottaisi lapsia hoitoon vaikka siitä maksettaisiin.

Vierailija
4/10 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hoitovapaalla kaupungissa, jossa ei makseta kuntalisää tms ylimääräistä tukea. Joten joka kuukausihan tässä menetetään palkka ja tuleva eläke. Mutta on sen arvoista.

Kiitos vain Suomen päättäjille, tämäkin loppuu, lapsi hoitoon ja äiti vuorotöihin. Eipä tarvitse lapsia sitten enää nähdä, mutta sitä päättäjät ilmeisesti toivovatkin.

Vierailija
5/10 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut hoitovapaalla vuoden, eli sen verran olen ollut valmis maksamaan vapaapäivistä lapsen kanssa. 50 000 euroa tuosta tulee, bruttona siis. Nettona menetys on reilut 30 000 euroa.

Toki olen sitten saanut hoitotukea noin 4000 euroa yhteensä käteen. Valtio on menettänyt verotuloja 15 000 euroa mutta säästänyt päivähoitokustannuksissa 20 000 euroa. Valtio näyttää jäävän hyvinkin plussan puolelle, varsinkin kun en ole tietenkään nostanut mitään työttömyysrahoja ja sijaiseni on vastaavasti poistunut kortistosta tienaamaan ja veroja maksamaan.

Vierailija
6/10 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 14:39"]

Olen hoitovapaalla kaupungissa, jossa ei makseta kuntalisää tms ylimääräistä tukea. Joten joka kuukausihan tässä menetetään palkka ja tuleva eläke. Mutta on sen arvoista.

Kiitos vain Suomen päättäjille, tämäkin loppuu, lapsi hoitoon ja äiti vuorotöihin. Eipä tarvitse lapsia sitten enää nähdä, mutta sitä päättäjät ilmeisesti toivovatkin.

[/quote]

Ammatinvalinta on jokaiselle ihan vapaa juttu. Kukaan ei pakottanut sinua työhön, jossa ollaan vuorotöissä. Voit myös laittaa lapsesi vuoropäiväkotiin, jolloin näet lapsiasi ihan samoin kuin muutkin työssä käyvät huoltajat. Voi ruikuti sentään, voithan sinä palkata kotiin vaikka äitisi hoitajaksi.

Vierailija
7/10 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aika hyvä palkka, joten yhdän vapaapäivän hinnaksi tulee yli 150 eur netto, vaikka huomioi hoitomaksun ja tukienkin vaikutuksen. :( Kaikkea ei tietysti kannata tai edes voi mitata rahassa, mutta kyllähän tuo aika kalliksi on tullut...

Vierailija
8/10 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaisin siitä ilosta ettei tarvi olla lasten kanssa.. onneksi en ole sitä vahinkoa menny tekemään että olisin lisääntynyt

Vierailija
9/10 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 14:49"]

Maksaisin siitä ilosta ettei tarvi olla lasten kanssa.. onneksi en ole sitä vahinkoa menny tekemään että olisin lisääntynyt

[/quote]

Onneksi tuo ei maksa käytännössä mitään, korkeintaan ehkäisyn hinnan. Itse asiassa mä säästämme tuhansia euroja, kun emme lisäänny. :) -4

Vierailija
10/10 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 14:43"]

Minulla on aika hyvä palkka, joten yhdän vapaapäivän hinnaksi tulee yli 150 eur netto, vaikka huomioi hoitomaksun ja tukienkin vaikutuksen. :( Kaikkea ei tietysti kannata tai edes voi mitata rahassa, mutta kyllähän tuo aika kalliksi on tullut...

[/quote]

Tulonmenetykset onneksi voi ja kannattaa mitata rahassa. -4

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi seitsemän