Nimiehdotuksia tielle!
Muutamme kohta uuteen kotiin ja saamme samalla naapureiden kanssa yhteiselle yksityistielle nimen. Antakaa kauniita ehdotuksia! Alue on maaseutua, maasto mäntymetsää, hiekkaharjulle lievästi nousevaa ja suoaluettakin löytyy, aurinkoinen paikka... suopursuja kukkii lähellä kovasti, joten itse ajattelin Suopursuntietä tms. Mutta mitä muuta kauniita tiennimiä voisi keksiä?
Kommentit (21)
Eihän tien nimessä ole pakko olla sanaa "tie".
Mustikka-aapa
Aurinkorinne
Aurinkotie
Harjutie
Harjurinne
Aurinkoharju
Mustikkatie
Sammaltie
Hilla-aapa
Hillatie
Suonsilmä
Sammalkangas
Jäkäläkangas
Ennen kuin luin viestisi edes loppuun,mullakin tuli mieleen heti Suopursuntie : )
Koska teillä on nyt elämänne mahdollisuus olla luovia, niin älkää pidätelkö! ;)
Tuo oli hyvä hoksaus, ettei nimessä tarvitse olla -tie -päätettä. =) Harjunkukka, Aurinkorinne -tyyliset miellyttivät erityisesti. Tulisko lisää?
Monissa kunnissa nimeäminen on hyvin tarkkaan säädelty ja yksittäiset asukkaat eivät voi asiaan vaikuttaa, toki voivat joissain tapauksissa ehdotella mutta useimmiten alueet nimetään tietyn teeman ja tarkkojen sääntöjen (esim. loppuosa täytyy olla -tie, -katu tms.) mukaan. Hienoa, jos jossain on annettu tuollainen mahdollisuus!
kriteereiksi sanottiin, että ei saa olla tietenkään muualla kunnassa käytössä, kuvaisi jotenkin paikkaa tai liittyisi sen historiaan. Olemme haja-asutusalueella, joten ehkäpä sen takia ei ole niin nöpönuukaa... =)
Olen harmittavan huono itse keksimään näitä, joten lisää ehdotuksia otetaan vastaan. =)
Kototie
Harjutie
Hiekkatie
Aurinkotie
kriteereiksi sanottiin, että ei saa olla tietenkään muualla kunnassa käytössä, kuvaisi jotenkin paikkaa tai liittyisi sen historiaan. Olemme haja-asutusalueella, joten ehkäpä sen takia ei ole niin nöpönuukaa... =)
Olen harmittavan huono itse keksimään näitä, joten lisää ehdotuksia otetaan vastaan. =)
mutta täällä Oulun seudulla varmaan tiedetään, mitä tarkoittaa? =) Eli ei ole niin tarkkaa=nöpönuukaa...
Ja hahaa, NÖPÖNUUKAA voitti äänillä 2500 vs 439 NÖKÖNUUKAN =D
Eiköhän nuo hassut murresanat saata saada eri alueilla vähän eri muotojakin... meillä se on nöPönuukaa. ap
Nöpönuuka = 146 osumaa
Nokonuuka = 263 osumaa
Ähäkutti! ;)
Ja hahaa, NÖPÖNUUKAA voitti äänillä 2500 vs 439 NÖKÖNUUKAN =D
Eiköhän nuo hassut murresanat saata saada eri alueilla vähän eri muotojakin... meillä se on nöPönuukaa. ap
Tampereellakin sanotaan nökönnuukaa
Metsäkaari
Mustikkapolku
Kanervatie
Kokeile vaikka vielä ensin www.020202.fi tai www.eniro.fi kartoista montako sen nimistä tietä jo on (jos ei laita kaupunkia niin muistaakseni se ehdottaa kaikkia kuntia joissa sen niminen tie on).
Ei mitään partitiivia tms...
Joten... Nökönuuka voitti! :D
En saanut itse varsinaista google-fightia toimimaan näillä sanoilla lainkaan. Mutta normaalisti kun hakee googlella niin:
Tulokset 1 - 10 noin 2 500 osuman joukosta haulle nöpönuukaa. (0,04 sekuntia
Tulokset 1 - 10 noin 645 osuman joukosta haulle nokonuukaa. (0,30 sekuntia)
Tulokset 1 - 10 noin 439 osuman joukosta haulle nökönuukaa. (0,03 sekuntia
joten NÖPÖNUUKA voitti! =)
Nöpönuuka = 146 osumaa
Nokonuuka = 263 osumaa
Ähäkutti! ;)Ja hahaa, NÖPÖNUUKAA voitti äänillä 2500 vs 439 NÖKÖNUUKAN =D
Putkinotko 6, Kangasnotkelma 8, Aurinkokangas 5, Harjunkukka 7 tms. :) (Oletan että tie on niin pitkä ja sen varrella sen verran naapureita, että tielle tulee myös numerointi...?) Olisi persoonallisempaa ja varsinkin maaseudulle sopivaa. Vertaa esim. Mäntsälästä löytyvään kadunnimeen Hopeasiipi - mielestäni ihana.