Kestääkö maitorahka uunin?
Aion leipoa pullaa ja tuli mieleen että sisään olisi kiva laittaa vaikka omenahilloa ja maitorahkaa sekaisin. En kuitenkaan ole lainkaan tietoinen mitä tapahtuu, jos maitorahkaa kuumennetaan, juoksettuuko se? Meneekö pulla pilalle jos lisään tällaisen sotkun väliin?
Kommentit (10)
Oletko ikinä kuullut rahkapiirakasta?
Sekoita kananmuna rahkan joukkoon.
Mun alko tekee persikkarahkapiirakkaa.
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 09:29"]Mun alko tekee persikkarahkapiirakkaa.
[/quote]
Wau. Oma alko, josta saa myös leivonnaisia!
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 09:29"]
Sekoita kananmuna rahkan joukkoon.
[/quote]
Ja 2:lla alkoi tehdä mieli sitruunarahkapiirakkaa :D
Eli voin tehdä, kiitos! Olen todella noviisi leipomisen suhteen ja alakouluikäinen pikkusiskoni tulee luokseni leipomaan pullaa, niin ihan mielelläni saisin aikaan jotain mitä uskaltaa syödäkin :)
ap
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 09:43"]
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 09:32"][quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 09:29"] Sekoita kananmuna rahkan joukkoon. [/quote] Ja 2:lla alkoi tehdä mieli sitruunarahkapiirakkaa :D [/quote] Ja mulla alko tehdä mieli naista.
[/quote]
toivottavasti natsaa
t.2
Kananmuna seassa tosiaan estää roiskumisen ja valumisen. Sekoita joko rahkaa, sokeria ja 1 muna tai sitten siihen sekaan vielä se omenasose mutta itse tekisin joko omenasoseella tai rahkalla, makuasia tosin! Jos tekee pelkkään rahkaan lisäisin vielä tirauksen sitruunamehua raikastukseksi.
Olen ainakin mustikka- ja omenapiirakan tehnyt maitorahkasta.