Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

univelkaiset äidit, miten se on vaikuttanut elämäänne?

Vierailija
23.01.2015 |

Minusta on tullut negatiivinen, näköalaton ja kärsimätön. Olo on sumuinen ja ankea koko ajan. Itsetunto on mennyt huonoksi enkä jaksa pitää itsestäni huolta. Olen lihonut ruokavaliosta huolimatta, ei pitänyt olla mahdollista mutta valvominen lihottaa. Nyt uskon.
Minulla on 9 kk valvottava vauva ja sitä ennen vaikea raskaus jossa oli muutama täysi yöuninen yö.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäonnistumisen tunne.

Vierailija
2/27 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä tietää etten ole uupumisen kanssa yksin. Kauheita olotiloja ja oma väsymyksen taso alkaa avautua vasta nyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli synnytyksen jälkeinen masennus (vauva nyt vajaan vuoden). Neuvolasta sanottiin enemmän tai vähemmän suoraan, et nyt keskitytään lapseen. Se siitä. Valehtelin sen jälkeen ettei enää masenna ja esitin iloista. 

Mulla on tukiverkostoa, aivan loistava mies, jota en kuitenkaan väsyneenä muista arvostaa. Tukiverkosto auttaa väliaikaisesti. Mutta en raaski antaa lasta muille yöhoitoon vielä. Mä tarvisin vaan ne kunnon yöunet. Yhtään yötä en oo raskausaikana tai vauvan synnyttyä nukkunut kunnolla. Mun väsymys ei lähde päikkäreillä. Stressaan myös, kun isovanhemmat ja sukulaiset pyörii kotona apuna ja sotkee. Väsymys kai tekee sen stressinkin. Ihmeellinen oravanpyörä.

2 tässä

Vierailija
4/27 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsimätön, kärttyinen, väsynyt koko ajan, paino putoaa hitaasti

Vierailija
5/27 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoja tuntemuksia kuin teillä. Lisäksi olen alkanut kärsiä rytmihäiriötuntemuksista, harkintakyky on heikentynyt ja paino nousee, kun en vain jaksa kuntoilla tarpeeksi. Kroppa on niin väsynyt.

Vierailija
6/27 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vertaistukea :) mites parisuhde? Meillä huonosti..

Vierailija
7/27 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lihonut 10 vuoden aikana 30 kiloa. Välillä laihdutin ne pois, mutta lihoin uudelleen, univaje jatkuu. Olen masentunut ja sen myötä myös näköalaton usein. Koen epäonnistuneeni kaikessa koko elämäni ajan. En välitä enää kodin ulkonäöstä, hoidan vain sen mikä on pakollista. Poden paljon särkyjä, joihin ei ihan kunnolla löydy syytäkään. Seksi kiinnostaa harvoin. Ystävyyssuhteet ovat katkenneet.

Vierailija
8/27 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihottaako valvominen todella? Olen syyttänyt itseäni vaikka en tiedä mistä nipistää. Liikun 5-6 h viikossa ja enempää en jaksa kun nukuttaa!

Vierailija
10/27 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samoja.

hakekaa apua! Hakekaa apua! Ymmärrä, että se väsymys tekee masennuksen ja lisäläskit jollekin.

Hae apua! Mä hain aika myöhään. Ja palautuminen kestää.

uskalla hakea apua. Sinä olet tärkeä ...sinun jaksamisesi heijastuu lapseen. Lapsi tarvitsee sinua.

olet lapsen tärkein.

hae apua.

Vierailija
11/27 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinna kireällä. Itkuherkkyys. Muisti pätkii töissä.

Vierailija
12/27 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsyttää, ärsyttää, lyhyt pinna, lihominen, saamattomuus, tulevaisuutta ei jaksa ajatella, mikään ei kiinnosta

Vierailija
13/27 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei juuri mitenkään? Ruoka ei maistu yhtä hyvin kuin ennen ja paino on pudonnut 6kg mutta kyllä tää tästä, napero menee päiväkotiin kk päästä kun menen takaisin töihin niin pääsee lepäämään :D ei se ikuisuutta kestä, tsemppiä siskot!

Vierailija
14/27 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 09:54"]

Ei juuri mitenkään? Ruoka ei maistu yhtä hyvin kuin ennen ja paino on pudonnut 6kg mutta kyllä tää tästä, napero menee päiväkotiin kk päästä kun menen takaisin töihin niin pääsee lepäämään :D ei se ikuisuutta kestä, tsemppiä siskot!

[/quote]

Mutta ei siellä töissä varmaan nukkua voi :/

Vierailija
15/27 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 09:58"][quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 09:54"]

[/quote]

Mutta ei siellä töissä varmaan nukkua voi :/
[/quote]

Ei toki voi nukkua mutta hyvällä omalla tunnolla voi laittaa miehen joka toinen yö valvomaan muksun kanssa että itse saa nukuttua ;)

Vierailija
16/27 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muisti reistailee aika paljon. Liikun koiran kanssa paljon, mutta iltaisin lasten mentyä nukkumaan tulee lösähdettyä sohvalle tuijottamaan tv:tä ja mutustelemaan ja sen takia painokaan ei putoa. En ole ylipainoinen, mutta pari kiloa olisi varaa pudottaa. Ulkonäköön ei jaksa panostaa samalla tavalla, vaikka olisi kiva jo miehen vuoksi panostaa. Seksielämäkin ehti jo kärsiä, mutta tein päätöksen, että on ihan sama näillä univajeilla, vaikka ottaisinkin sen 4 lisäunivajetuntia viikossa. Käytännössä siis pakotan itseni seksiin ja mukavaahan se on joka kerta ollut. En kertaakaan ole katunut, että voi hitsi, kun tulikin harrastettua seksiä, olisin senkin ajan voinut nukkua. ;) Rytmihäiriöt ovat lisääntyneet ja samoin nuo jonkun mainitsemat epämääräiset kivut milloin missäkin.

Vierailija
17/27 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 09:54"]

[/quote]

Töissäkäynti ja yöheräily vauvan kanssa on helvetin rankkaa!

Vierailija
18/27 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 10:10"][quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 09:54"]

[/quote]

Töissäkäynti ja yöheräily vauvan kanssa on helvetin rankkaa!
[/quote]

Sen miehen voi laittaa välillä herämään sen muksun kanssa.

Vierailija
19/27 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
20/27 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ollut huono nukkuja ja viimeksi olen nukkunut 5h heräämättä 2,5v sitten.
Koko yötä heräämättä en ole nukkunut yli 17 vuoteen.
Olen ruma ja rupsahtanut, lihava (väsyneenä syön kaikkea roskaa ja aineenvaihdunta aivan sekaisin), olen jatkuvasti kiukkuinen enkä muista mitään. Jatkuvasti olen enemmän tai vähemmän masentunut enkä jaksa tehdä kunnolla mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kahdeksan