Kissa ja sotkuinen asunto?
Mitä mieltä kissat ovat sotkuisesta asunnosta?
Tai ehkä epäjärjestelmällinen olisi parempi sana tässä tapauksessa; elikkäs siis lattiat imuroidaan ja pestään joka viikko, matot imuroidaan joka viikko ja tampataan mahdollisuuksien mukaan, astiat pestään aina kun tulee, kissanhiekkalaatikko tyhjennetään aamuin illoin ja kylppärikin pestään joka vikko siivouspäivänä, eli ihan siisti asunto muuten, MUTTA, olen todella todella laiska laittamaan asioita takaisin (asioilla tarkoitan enimmäkseen vaatteita) esimerkiksi aamuisin tulee kiire töihin ja pengon kaapista vaatteita ja ne lentää lattialle ja lattialle muodostuu vaatekasoja... Kissanleluja ei jaksa noukkia olkkarista koppaan joten olkkarin lattia on aina täynnä kaikkea härpäkettä ja puuharataa.. Välillä on myös treenikassia tai muuta... Haittaako kissaa epäjärjestelmällisyys, siivoan kuitenkin joka viikko jolloin järjestän tavarat paikoilleen ja on aina kuitenkin puhtaat matot ja lattiat yms pölyt pyyhitty joten likainen asunto ei ole vaan hyvin sotkuinen... Sinkku olen eikä ole lapsia jos joku miettii..Haittako kissaa vai onko jopa tavallaan hyötyä että voi piilotella vaatekasan takana tai lattialla lojuvien peittojen takana saalistamassa piilossa tms? Tulisiko minun olla järjestelmällisempi ja laittaa tavarat paikoilleen että kissan olisi parempi olla?
Kommentit (8)
Mun kissa ainakin kusee lattialla olevien ylimääräisten vaatetteiden tai tavaroiden päälle. Että siinä mielessä haittaa meillä.
Kyselepä vaikka jostain eläinsuojeluyhdistyksestä neuvoa että kärsiikö kissan psyyke, ehkä tuntevat kisojen mielenmaailman paremmin kuin täällä av:lla.
Riippuu kissan luonteesta. Jotkut eivät siedä muutoksia ja saattavat stressaantua. Merkkaaminen on yleistä, mistä kärsit tietysti itse, jos kissa pissailee. Varmaan huomaat kissaa tarkkailemalla, millaista käytös on.
Yleensä kai kissat sopeutuvat moneen. Meidän kolli sompailee nyt just kahden asunnon väliä. Toinen iso ja sekava, toinen pieni ja siisti, ja aina kissan ruokakepot sun muut vähän missä sattuu. Kuitenkin tuttuja paikkoja molemmat. Ihan huippu innoissaan aina kun pääse vaihtamaan asuntoa. Jännää!! Toiset kisut on sopeutuvaisempia kaikkiin muutoksiin, toiset taas stressaa pienemmästäkin. Jos tuntuu, että kissa on yhtä onnellinen uudessa epäjärjestyksessäkin niin ei huolta. Enemmän kissat kiinnittävät huomiota omistajansa mielentilantilan muutoksiin ja reagoivat niihin.
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 00:35"]
Mun kissa ainakin kusee lattialla olevien ylimääräisten vaatetteiden tai tavaroiden päälle. Että siinä mielessä haittaa meillä.
[/quote]
Jos suinkin taloudellisesti mahdollista niin kannatta käyttää kattia lääkärissä ja kaikki testit. Tuo ei välttämättä ole pelkkää kusipäisyyttä vaan merkki siitä että on paha olla ja sattuu. Älkää ikinä alkako haukkumaan nurkkiin kuseskelevaa kisuanne! Tekee varmaan monesti mieli mutta ei! Se yrittää kertoa jotain ei se sitä ilkeyttään tee. Harmittaa ihan svidusti joo ymmärrän joo mutta silti.
En ole koskaan nähnyt kaupunkioloissa siistiä kissakotia. Hajusta puhumattakaan.Maalla on eri juttu, kun kissat voivat mennä ja tulla oman mielensä mukaan.
elämänkokemusta yli 60 v
Yleisesti ottaen kissoja kiinnostaa puhdas vessakoppi, puhdas vesi, ruoka ja seura. Eivät ota itseensä vaatekasasta. Jos vaatekasa on laitettu niiden lemppari nukkumispaikalle todennäköisesti asettuvat tyytyväisinä siihen keon päälle karvoittamaan.
Meoooow!