Uskotko, että lihan kulutus laskee entisestään?
Kommentit (15)
Sehön ion ihan väistämätöntä. Ei ilmasto kestä mitenkään nykyistä kuormitusta. Yksittäiselle ihmiselle kaikkein helpoin keino on vähentää lihankulutusta tai lopettaa se kokonaan. Terveyskin kiittää.
Toki se lentämisen lopettaminenkin on jokaisen saavutettavissa oleva keino mutta siitä tuntuu tulevan vielä enemmän vinkunaa.
Uskon. Nuoret lähtee kasvissyöjäksi aatteen vuoksi, ja palaavat vasta syömään lihaa, kun tulee esim. lisääntymisongelmia. Aikuiset vähentävät epäterveellisen punaisen lihan ja leikkeleiden syöntiä.
Vierailija kirjoitti:
Sehön ion ihan väistämätöntä. Ei ilmasto kestä mitenkään nykyistä kuormitusta. Yksittäiselle ihmiselle kaikkein helpoin keino on vähentää lihankulutusta tai lopettaa se kokonaan. Terveyskin kiittää.
Toki se lentämisen lopettaminenkin on jokaisen saavutettavissa oleva keino mutta siitä tuntuu tulevan vielä enemmän vinkunaa.
Mulle on ollut kyllä lentämisen lopettaminen helpompaa. Olen lentänyt viimeksi 2017. 0-veriryhmäläisenä mun on vaan pakko saada lihaa ja kalaa joskus.
En usko. Itse olen juuri lisännyt lihan kulutusta proteiinin ja raudan puutteen vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Maailma ei pelastu lihansyönnin lopettamalla mytta ihan hyvät psykoosit toki sielläkin tulilla. Ja liha ei ole terveydelle haitallista. Makkarat sun muut ovat, mutta ne eivät ole puhdasta lihaa. Ihminen on sekasyöjä.
Ilmasto tulew pamahtamaan ihan teollisuuden kapitalistisen kulutuksen, bitcoinien louhinnan sun muiden vuoksi.
Olen vähentänyt jo. Voi olla joku viikko että vaan neljänä päivänä lihaa.
Itse aion vähentää terveyssyistä, mutta en lopettaa.
Kyllä se on kasvava trendi. Tietenkin aina on niitä vanhanaikaisia 80-luvulle jämähtäneitä einareita, jotka ei voi luopua jokapäiväisistä leikkeleistä ja muusta lihasta, mutta yhä useammat vähentävät lihansyöntiä tulevina vuosina. Tarjonta vähenee ja ylenmääräinen mässäily lihalla tulee paheksuttavaksi.
Kyllä. Koko ajan lihavalmisteiden laatu laskenut ja kasvisversiot ajaa ohi.
On kyse myös maku- ja laatuvalinnoista eikä "hyväntekeväisyydestä"
Aiemmin pelkäsin rustoja ja hampaiden hajoamista, mutta kasvisruuissa ei tarvitse pelätä. Valikoima on laaja eikä tarvitse tyytyä vain kumimaiseen tofuun kuten takavuosina kun "yritin" kasvissyöntiä.
Nyt tulee todella harvoin syötyä lihaa, kun "jauheliharuuatkin" saa helpoiten Delikaurasta, Mifu jauhiksesta jne.
Opiskelijallekin halvempaa itseasiassa.
Kaikenlaiset ismit ja käyttäytymismallit polarisoituvat yhteiskunnassamme. Esim. keskimääräinen oikeistolainen siirtyy oikeammalla, keskimääräinen vasemmistolainen vasemmalle. Tilastollisesti lihankulutus vain kasvaa. Niin kasvaa myös veganismin suosio. On tehnyt jo näin jo pitkään. Ei tässä tarvi älykäs olla, että ymmärtää näiden trendien jatkuvan myös lähivuosina. Vai minkälaisesta aika-ikkunasta ap kysymystänsä tarkastelee?
Hinnat ainakin nousee eli ei kunnon lihaan tule olemaan varaa ihan kenellä tahansa.
Muistatteko aikaa jolloin kala oli käyhälistön ruokaa?
Ehkä. Itse ainakin syön niin paljon kuin ikinä pystyn nyt kun sitä vielä saa.