Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

3-vuotiaalle playstation?

08.11.2021 |

Mietin kolmevuotiaalle pojalleni joululahjaa. Onko kolmevuotias muiden mielestä liian nuori pelamaan pleikkaa? Itse olen vähän kiikun kaakun, uskoisin että poika siitä tykkäisi. Mutta toisaalta on vielä niin kuori ettei osaa sellaista pyytää. Mielipiteitä?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aiot itse pelata sillä myös, niin siinähän hankit. Jos et aio, säästä rahat ja osta vasta sitten, kun osaa pyytää, koska siinä vaiheessa kun osaa pyytää, on se nyt hankkimasi pleikkari jo niin vanha, että pitää ostaa joka tapauksessa uusi.

Vierailija
2/26 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. 3-vuotiaiden kuuluu leikkiä, ei pelata väkivaltaisia pelejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/26 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väkivaltaisia pelejä? En kai mä nyt sellaisia kolmevuotiaalle ostaisi. Mun ei kyllä itseni varmaan tulisi pelailtua 🤔

Vierailija
4/26 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä onnistu, joudut itse pelaamaan ne simppelit lastenpelit kun lapsi seuraa vierestä, eikä siitä tule loppua. Kannattaa odottaa pari vuotta vielä.

Vierailija
5/26 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä, vieläkö niitä tehdään???

Vierailija
6/26 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jäänyt jo kehityksestä jälkeen jos ei vielä ole. Viimeistään 2v oltava.

Vierailija
7/26 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä ainakaan 3 vuotias poika osaa vielä pelata. Se ohjain aika hankala vielä 3-4 vuotiaalle.

Vierailija
8/26 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ostaisi, jos hän ei kerran itsekään ole pyytänyt sitä. Osta mieluummin sitten vanhempana, kun hän toivoo sitä. Kolmevuotiaalle riittää lautapelit.

Vierailija
9/26 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuon ikäinen kyllä saa vielä pleikkarista hirveästi irti ihan jo senkin takia, että kädet ovat liian pienet ohjaimelle. Ainakin pari vuotta vielä menee ennen kuin alkaa onnistua.

Vierailija
10/26 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein itse näe syitä hankkia lisää sellaisia mööpeleitä kotiin missä vahdataan ruutua.

Vierailija
11/26 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikein itse näe syitä hankkia lisää sellaisia mööpeleitä kotiin missä vahdataan ruutua.

Pelikoneilla sentään tehdään jotain eikä vain toljoteta.

Vierailija
12/26 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sille käyttöä tulee. Mutta kannattaa aloittaa siten, että etenee pelissä lapsen ehdoin - ettei innostu liikaa, puhumattakaan siitä että ryhtyisi kiihkoilemaan. Lapsen täytyy saada rauhassa kokeilla yksinkertaisia juttuja, kuten esim. hahmon hyppelyä. Ei heti "taistele tai pakene, tai KUOLET!!!"

Vierailija
13/26 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden tai parin päästä pelin saamisesta hän on jo parempi kuin moni aikuinen. Kunhan aikuinen ei pilaa hänen mahdollisuuksiaan iloita pelaamisesta. 

Aikuisen on myös osattava seurata lapsen jaksamista, ja pidettävä taukoa, ennen kuin lapsi väsyy.

Vierailija
14/26 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. 3-vuotiaiden kuuluu leikkiä, ei pelata väkivaltaisia pelejä.

On pleikalle muutakin.

Vierailija
15/26 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä lahja, niin saat omaa laatu aikaa.

Kyllä 3 vuotias tatittaa koko päivän peliä, välillä annat palan kylmää roiskeläppää, niin ei kuole nälkään.

Vierailija
16/26 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

4:sta sun ei kanata enää ostaa, ja 5:sta ei saa mistään tällä hetkellä. Eli kannattaa varmaan odotella vuosi?

Vierailija
17/26 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllä onnistu, joudut itse pelaamaan ne simppelit lastenpelit kun lapsi seuraa vierestä, eikä siitä tule loppua. Kannattaa odottaa pari vuotta vielä.

Ei sen lapsen tarvitse seurata vierestä. Pleikalle on hyvin saatavissa pelejä, joita voi kaksi pelata yhtä aikaa (esim kaikki legopelit). Oma poika oli reilu kolmen, kun ostin ekan pelin ja alettiin yhdessä pelata. Aluksi toki eteneminen oli mun vastuulla ja poika vaan hyppeli vieressä, mutta ei se kauan kestänyt, kun pääsi vauhtiin. On jo koululainen, mutta edelleen pelataan usein yhdessä.

Vierailija
18/26 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

RayManilla on hyvä aloittaa! Ja Lego Movies. 

Vierailija
19/26 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pelaaminen 4-vuotiaan kanssa oli yhdessä hyppelyä, liukumista, sukeltelua jne. Edettiin tasoja sitä mukaan, kun lapsen uteliasuus heräsi. Joskus seikkailtiin vain pienellä alueella, MÄTKITTIIN toisiamme yms. 

Vierailija
20/26 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

4:sta sun ei kanata enää ostaa, ja 5:sta ei saa mistään tällä hetkellä. Eli kannattaa varmaan odotella vuosi?

Vitonen ehdottomasti, mutta miksei sitä saa? -eri