Oletko huolissasi 820 miljoonan punnan omaisuuden hankkineen J K Rowlingin sananvapaudesta?
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Hänellä pitäisi olla täysi mielipiteenvapaus niin kuin muillakin ihmisillä. Minun on toki itse hieman vaikea ymmärtää, että miksi hän on niin kiinnostunut nimenomaan jostain transasioista? Vai onko hän muistakin seksuaalisuuteen liittyvistä asioista kiinnostunut? Jotenkin tullut mielikuva, että hän on jostain syystä eritoten kiinnostunut tästä yhdestä asiasta. Se mua nyt vähän ihmetyttää hänessä, mutta muutoin on ihan sama.
Itsekin kyllä olen ollut vähän ihmeissäni jostain tilastoista, että kuinka paljon transseksuaalisuus olisi yhtäkkiä lisääntynyt joissain maissa? Miten tuollainen asia voi lisääntyä? Onko siinä nyt joku kulttuurinenkin osatekijä mukana? Ettei kyse olisikaan enää vain puhtaasti jostain synnynnäisestä ominaisuudesta? Se on huolestuttavaa jos nuori ihminen rupeaa muuttelemaan sukupuoltaan vaikkei hänellä olisi edes mitään synnynnäistä perustetta siihen, vaan enemmänkin jonkun mielipideilmaston perusteella. Joku vähän korkeampi ikäraja pitäisi asettaa ainakin noihin hoitoihin.
En tiedä onko Rowling mitenkään erityisesti ollut kiinnostunut transasioista. Hän on puhunut naisten oikeuksista ja 'nainen'-sanan korvaamisesta uuskielisillä termeillä kuten 'menstruoija', ja joutunut sen takia transaktivistien maalituksen, raiskaus- ja pommiuhkausten kohteeksi. Rowling on kyllä aiemmin ottanut kantaa moniin poliittisiin kysymyksiin, esim. Brexitiin.
No se 820 miljoonan punnan omaisuus ei suojellut häntä sekopäisten transaktivistien maalitukselta:
https://medium.com/@rebeccarc/j-k-rowling-and-the-trans-activists-a-sto…
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta Rowlingin ajatukset eikä hänen omaisuutensa. Olen yrittänyt lukea Pottereita useita kertoja, mutta ei vaan kiinnosta. Liian lapsellista. Kaikki pelkää sitä hui-jui-jui-miestä. Aurorit on paskahousuja.
Tietenkin ne ovat lapsellisia, nehän ovat lastenkirjoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hänellä pitäisi olla täysi mielipiteenvapaus niin kuin muillakin ihmisillä. Minun on toki itse hieman vaikea ymmärtää, että miksi hän on niin kiinnostunut nimenomaan jostain transasioista? Vai onko hän muistakin seksuaalisuuteen liittyvistä asioista kiinnostunut? Jotenkin tullut mielikuva, että hän on jostain syystä eritoten kiinnostunut tästä yhdestä asiasta. Se mua nyt vähän ihmetyttää hänessä, mutta muutoin on ihan sama.
Itsekin kyllä olen ollut vähän ihmeissäni jostain tilastoista, että kuinka paljon transseksuaalisuus olisi yhtäkkiä lisääntynyt joissain maissa? Miten tuollainen asia voi lisääntyä? Onko siinä nyt joku kulttuurinenkin osatekijä mukana? Ettei kyse olisikaan enää vain puhtaasti jostain synnynnäisestä ominaisuudesta? Se on huolestuttavaa jos nuori ihminen rupeaa muuttelemaan sukupuoltaan vaikkei hänellä olisi edes mitään synnynnäistä perustetta siihen, vaan enemmänkin jonkun mielipideilmaston perusteella. Joku vähän korkeampi ikäraja pitäisi asettaa ainakin noihin hoitoihin.
En tiedä onko Rowling mitenkään erityisesti ollut kiinnostunut transasioista. Hän on puhunut naisten oikeuksista ja 'nainen'-sanan korvaamisesta uuskielisillä termeillä kuten 'menstruoija', ja joutunut sen takia transaktivistien maalituksen, raiskaus- ja pommiuhkausten kohteeksi. Rowling on kyllä aiemmin ottanut kantaa moniin poliittisiin kysymyksiin, esim. Brexitiin.
No aika kevyesti on sitten joutunut maalituksen kohteeksi....
Kyllä olen, sekä hänen että kaikkien muiden sananvapauden puolesta.
Totta saa puhua aina, kuka hyvänsä.
Mä luulen että some pahentaa nykyisin tätä mielipideilmastoa jotenkin. Kaikki ääriajattelu saa voimaa somesta kun ne tyypit lietsovat toisiaan suurempaan ja suurempaan raivoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen huolissani. Jos ihminen, joka esittää täysin järkeviä ja perusteellisia mielipiteitä joutuu loputtoman somejahdin kohteeksi ja hänen yhteistyökumppaninsa joutuvat painostetuiksi, niin sillloin jokin on pielessä. Rowling uskaltaa puhua vain, koska on multimiljonääri. Jos olisi vasta uraansa aloitteleva kirjailija, olisi ja canceloitu unohduksiin.
Transmafialla on liikaa valtaa.
Ketkä kuuluvat transmafiaan? Missä heidät tapaa? Mitkä ovat heidän saavutuksensa? Yhtään suomenkielistä juttuja transmafiasta ei löydy.
Itseasiassa tuo mafia on totta. Ikävä kyllä. Se lynkkaa törkeästi kaikki, jotka ovat erimieltä, vaikka eri mieltä oleva perustaisi mielipiteensä tieteellisiin faktoihin. Viimeisin uhri oli tämä brittiläinen professori. Pieni mafia käyttää kohtuutonta valtaa enemmistöä kohtaan ja häpeällisesti jopa yliopistot, joiden ydintä pitäisi olla mielipiteen vapaus ja erilaisten mielipiteiden hyväkyminen keskusteluun, sitten alistuvat näiden mafioiden tahdon alle.
Saan Rowlingista sen vaikutelman että on statuksensa ja ikänsä myötä vähän höpsähtänyt ja ehkä myös pitkästynyt kiltin satutädin rooliin. Toki hänellä on oikeus ilmaista mielipiteensä. Loppujen lopuksi hän on "vain" kirjailija eikä esimerkiksi Amerikan presidentti tai YK:n pääsihteeri, joten hänellä ei ole muutenkaan samanlaista vastuuta höpinöistään.
Ei kai Rowlingin sananvapautta ole rajoitettu? Tietääkseni hän on sanonut sanottavansa ja saanut miljoonayleisön. Se mitä joku sekopääporukka jossain twitterissä mesoaa ei yleensä ole millään lailla relevanttia. Ihmettelen, miksi niin monet noteeraavat näitä twitter-"kohuja" ja jopa luulevat, että niiden perusteella kannattaa ryhtyä joihinkin oikeisiin toimenpiteisiin. Yleensä hätäisestä reagoinnista seuraa vain nolostuttavia ylilyöntejä, kuten nähtiin esim. Kansallisteatterin Kaikki äidistäni -näytelmän tapauksessa.
Täällä on koottuna Rowlingin ja transaktivistien viestejä. Suuri osa on anonyymitileiltä tulevia törkyviestejä, luulen, että Joanne itsekin suhtautuu niihin lähinnä säälivän huvittuneesti.
Vierailija kirjoitti:
Täällä on koottuna Rowlingin ja transaktivistien viestejä. Suuri osa on anonyymitileiltä tulevia törkyviestejä, luulen, että Joanne itsekin suhtautuu niihin lähinnä säälivän huvittuneesti.
Huhhuh, melkoista settiä! Yllättävän moni kuitenkin vaikuttaa olevan omalla nimellä ja naamalla tuota törkyä tuottamassa. Mahtaa hävettää sitten aikuisena, kun kaikki nuoruuden hölmöilyt jäävät nettiin pyörimään. Pätee toki suurimpaan osaan nykyajan nuorista. Eipä käy kateeksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai Rowlingin sananvapautta ole rajoitettu? Tietääkseni hän on sanonut sanottavansa ja saanut miljoonayleisön. Se mitä joku sekopääporukka jossain twitterissä mesoaa ei yleensä ole millään lailla relevanttia. Ihmettelen, miksi niin monet noteeraavat näitä twitter-"kohuja" ja jopa luulevat, että niiden perusteella kannattaa ryhtyä joihinkin oikeisiin toimenpiteisiin. Yleensä hätäisestä reagoinnista seuraa vain nolostuttavia ylilyöntejä, kuten nähtiin esim. Kansallisteatterin Kaikki äidistäni -näytelmän tapauksessa.
Mikä Kaikki äidistäni näytelmän tapaus? Oon käyny kattomassa sen, ihan ok oli. Mitä ny taas?
Ei Rowling suhtaudu huvittuneesti itseensä kohdistuviin tappo- ja r a i s k a u s uhkauksiin. Kuka suhtautuisi?
Vierailija kirjoitti:
Rowling puhuu asiaa ja mielenvikaiset huutelee
Miksi ihmeessä Rowling on otettu maalitauluksi kun hän on kuitenkin vain kirjailija? Ei hän ole mikään päättävässä asemassa oleva henkilö kuitenkaan. Silloin ymmärtäisin jotenkin paremmin maalittamisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä Kaikki äidistäni näytelmän tapaus? Oon käyny kattomassa sen, ihan ok oli. Mitä ny taas?
Viime vuonna oli somekohu, kun transvestiitin rooliin oli palkattu miesnäyttelijä. Ko.näyttelijä sai potkut, mutta palkattiin sitten takaisin, kun todettiin että kohu olikin aiheeton.
Vierailija kirjoitti:
Ei käy sääliksi mutta pitäisi hänellä toki olla silti oikeus omaan mielipiteeseen. Mielestäni ilmapiiri on nykyisin aika tiukkapipoinen jos jonkun mielipide on vähän poikkeava.
Onhan hänellä täysi oikeus mielipiteisiinsä, niin kuin heilläkin jotka eivät niitä hyväksy. En oikein ymmärrä mistä nyt on lähtenyt ajatus että ihmisillä ei olisi sananvapautta (luultavasti jostain laitaoikeistolaisesta ajatushautomosta...)?
Vierailija kirjoitti:
En ole huolissani vajaan miljardin arvoisen Rowlingin sananvapaudesta. Hänellä riittää vipuvartta sanoa sanottavansa vaikka kuinka yritettäisiin vaieta kuoliaaksi. Olen hyvinkin huolissani niiden sananvapaudesta joilla ei ole vajaata miljardia takataskussa. Ei mediaa he kiinnosta ja wokeporukka senkun painaa päälle. Ei argumentoi, ei hyväksyen sitä että joku saattaa ajatella asioista eri tavalla... Vaan mustamaalaa, blackmailaa, vääristelee, doxxaa ja koittaa kaupan päälle hankkia potkut omasta mielestään väärän mielipiteen vuoksi.
Hyvikset my ass...
Hei mitä tarkoittaa woke porukka?