Aamupala, lounas, välipala, päivällinen, iltapala.
Teetkö itse kaiken vai pyydätkö Woltin tai Foodoran tuomaan valmiit ruoat ?
Intissä syötiin kolme tukevaa ateriaa päivässä. Silti laihduin.
Kommentit (34)
En syö noin monesti, mutta ruuat teen satunnaisia ravintolakäyntejä lukuun ottamatta itse.
Syön vain iltapäivisin. Perheelle teen itse.
Kenellä on varaa tilata joka päivä 4-5 kertaa lähetin tuoma ruoka?
En syö noin monta kertaa päivässä. En myöskään asu paikassa, jossa saa ruokaa kotiinkuljetettuna. Niinpä kokkaan enimmäkseen itse.
Aamulla banaani, päivällä perunaa ja nakkeja, illalla pari leipää.
Syön aamupalan, lounaan ja iltapalan. Tämä n 9h aikaikkunassa, lopun ajan vuorokaudesta paastoan. Itse teen lounaan ja muutoin on leipää, hedelmä ja vihanneksia. Syön aika tuhdin lounaan.
Tämä malli sopii mulle. Paino pysynyt vuosia samana vaikka ikääkin jo lähemmäs 50v.
Itseäni noista koskee vain päivällinen (joskus iltakuuden aikaan) ja iltapala (iltakymmenen aikaan). Nuo molemmat laitan kyllä ihan itse.
Niinä päivinä kun pysyn kotona, kokkaan itse. Tosin lounaan korvaan smoothiella.
Siellä intissä oli sitä ohjattua liikuntatoimintaa ja muita aktiviteetteja sen verran paljon että ne kolmen aterian tarkasti lasketut kaloriat hupeni siihen.
Kaikki ilman Wolttia ja Foodoraa.
Aamupala on helppo ja jokainen ottaa itse mitä haluaa tarjolla olevista aineksista. Ei vaivannäköä.
Lounaskaan ei ole työläs, kun tekee esim. ison soppakattilallisen mistä lämmittää useampana päivänä (ei kala). Sosekeitot, jauhelihakeitosta saa äkkiä siskonmakkarakeittoa jne.
Einespitsakin on ok, ja oheen runsas monipuolinen salaatti. Joskus tarjouksesta grillibroileria ja vaikka valmissalaatti. Munakasta aika usein meillä tehdään, mukaan kasvissuikaletta, paprikaa, tonnikalaa tai mitä nyt löytyy, vaikka pilkottua perunaa.
Välipalakin koostuu omista valinnoista; leipä, jogurtti, hedelmä, kiisseli yms.
Päivällinen se vaativin mun mielestä. Silakoita tykkään paistaa ja Litkun pussimuusi on kaveriksi ihan tyydyttävä.
Mutta yleensä valmistan ison annoksen, esim vaikka lihapullia, mistä taas riittää. Ekaksi pippurikastikkeella plus perunat ja seuraavana päivänä samoja pullia mutta pastaa ja tomaattikastike. Uuniruuat helppoja; karjalanpaisti, kalaa pellillä, uunipuuro, perunasipulisekoitusta ja graavikalaa, tilliä ja päälle kermaa. Hernekeiton teen aina purkista.
Illalla jotain pientä ja kevyttä sitten, kuka ottaa mitäkin.
Meillä menee hedelmiä ja kasviksia aika paljon. Lihansyöntiä ollaan vähennetty.
Aamupala: 2 lasillista vettä + kahvi.
Lounas: Kerran viikossa pihvi ravintolassa. Kotona jauhelihasoosi + keitetyt perunat.
Välipala: Omena + kahvi.
Päivällinen: Pasta jossa kinkkusiivuja tai munakas.
Iltapala: Paahtoleipää juustolla + tee.
Tuko Wolt samalla tilauksella ruokaryypytkin? Vai pitääkö ne hakea erikseen ihan itse?
Harvemmin tulee syötyä välipalaa, mutta muut kokkaan itse ellen ole toimistolla. Toimistolla lounas joko henkilökuntaruokalasta tai lähistön ravintoloista.
En tee enkä tilaa. Wolt ei edes tuo tänne eikä olis varaakaan. Syön lähinnä voileipiä, jogurttia, mikrokaurapuuroa, pähkinöitä ja hedelmiä sekä pakastemarjoja. Porkkanan saatan kuoria välillä ja pilkkoa tomaatin. Ei vaan jaksa eikä kiinnosta kokkailu.
Ei täällä pikkupaikkunalla ole mitään Woltia tai Foodoraa. :D Yksi kebabpizzeria ja ABC eikä näissä ole mitään kotiinkuljetusta. Ihan itse teen ruoan. Joskus harvoin haetaan pizza.
Syön sinappia ja valkosipuleita välipaloina. Aamulla puuron voisilmällä ja illalla lihaa tai kalaa ja perunaa. Hyvin menee.
Yksi esimerkki:
Porkkanaraastetta ja kahvia.
Kanaa riisillä.
Kurkku- ja tomaattisiivusalaatti sekä kuullotettua sipulia ja kahvia.
Siskonmakkarakeittoa.
Täytetty voicroissant juustolla ja maustekurkulla ja teetä.
Tuoko Wolt samalla tilauksella ruokaryypytkin? Vai pitääkö ne hakea erikseen ihan itse?
Alkoholia tai tupakkaa ei kuskata kotiovelle. Jos oikein muistan. Onko siitä ihan laki?
Meillä keppanakin on päihde. Muualla Keski-Euroopassa se on ruokajuoma. Maitoa eivät litki.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ilman Wolttia ja Foodoraa.
Aamupala on helppo ja jokainen ottaa itse mitä haluaa tarjolla olevista aineksista. Ei vaivannäköä.
Lounaskaan ei ole työläs, kun tekee esim. ison soppakattilallisen mistä lämmittää useampana päivänä (ei kala). Sosekeitot, jauhelihakeitosta saa äkkiä siskonmakkarakeittoa jne.
Einespitsakin on ok, ja oheen runsas monipuolinen salaatti. Joskus tarjouksesta grillibroileria ja vaikka valmissalaatti. Munakasta aika usein meillä tehdään, mukaan kasvissuikaletta, paprikaa, tonnikalaa tai mitä nyt löytyy, vaikka pilkottua perunaa.
Välipalakin koostuu omista valinnoista; leipä, jogurtti, hedelmä, kiisseli yms.
Päivällinen se vaativin mun mielestä. Silakoita tykkään paistaa ja Litkun pussimuusi on kaveriksi ihan tyydyttävä.
Mutta yleensä valmistan ison annoksen, esim vaikka lihapullia, mistä taas riittää. Ekaksi pippurikastikkeella plus perunat ja seuraavana päivänä samoja pullia mutta pastaa ja tomaattikastike. Uuniruuat helppoja; karjalanpaisti, kalaa pellillä, uunipuuro, perunasipulisekoitusta ja graavikalaa, tilliä ja päälle kermaa. Hernekeiton teen aina purkista.
Illalla jotain pientä ja kevyttä sitten, kuka ottaa mitäkin.
Meillä menee hedelmiä ja kasviksia aika paljon. Lihansyöntiä ollaan vähennetty.
Mielenkiintoista, miten jauhelihakeitosta saa siskonmakkarakeittoa? Ja vieläpä äkkiä?
Joskus syön buffeteissa. Ovat lähellä. Saa syödä niin paljon kuin jaksaa. Hinta 10€-12€.
Kotona valmistan muut ateriat.