Voiko ketiapiinia ottaa kerta-annoksen?
Minulla on lento tulossa ja olen aivan järkyttävän stressaantunut. Minulle on aiemmin määrätty ketipinoria josta on vielä jäljellä tabletteja (25mg). En enää muista miten lääke reagoi ensimmäisellä ottokerralla... Uskaltaakohan vaikka lähtöselvityksen jälkeen ottaa hyvissä ajoin ennen lentoa yhden 25 mg:n? Tavoitteena olisi, että pulssi ei nousisi järkyttävälle tasolle vaan pysyisi myös pienessä turbulenssissa mahd. rauhallisena, jopa niin että saisi jopa nukahdettua. Mitä olette mieltä? Tiedän, että tämä palsta ei todellakaan ole oikea paikka kysyä tätä asiaa, mutta lääkärinkään en pääse nyt hakemaan muita tabletteja (maksaa paljon täällä missä itse olen) enkä tiedä miten helposti määräävät esim. diapamia lentopelkoon? Suomessa ilmeisesti aika "helposti" saisi... Mutta siellähän en ole. :/
Kommentit (4)
Ota se lääke vasta koneessa, jos/kun haluat nukahtaa. Nukahtamislääkkeeksi se on ilmeisesti määrättykin..?
Määrättiin kovaan ahdistukseen aiemmin(kin). Siksi ajattelin siitä olevan tässä hyötyä. En kyllä taida uskaltaa ottaa sitä ketiapiinia nyt, oli kova homma siitä irtaantuminenkin. En kyllä tiedä onko diapamikaan sitten yhtään parempi, mutta koitan saada lääkäriltä sitä.
Jos et halua lääkäriin mennä, niin soita lähimpään apteekkiin ja kysy neuvoa farmaseutilta. He osaavat vastata parhaiten kysymyksiisi, eikä maksa kuin puhelun verran.
Kokeilisin ensin kerran päivällä kotona. Mulla tuo 25 mg unettomuuteen ja väöillä tuntuu, että vie melkein tajun.