Taidan olla kummajainen:
Mulle ei ole mikään ongelma se, että käyn hakemassa tuotteita useammasta kuin yhdestä kaupasta. Pääosin Lidlistä, koska se on lähimpänä ja hintataso on sopivampi kuin Siwalla, mutta ihan yhtä hyvin voin käydä vaikka S-marketissa, Prismassa tai K-supermaketissa kuin Citymarketissakin. Muistan ja tunnistan myös vieraammat tuotteet ja millaisia ne ovat, hyviä ja huonoja, halpoja ja kalliita tuotteita köytyy jokaiseen makuun kaikista kaupoista.
Toisekseen olen sillä tavalla joustava, että vaikka ostankin perunat ja osan käyttämistäni juureksista suoraan tuottajalta, niin tuontiruoka ei ole mulle mikään kauhistus, ulkomaalaiset tomaatit ovat tähän aikaan sekä parempia maultaan, että ekologisempia syödä. Yleisesti ottaen olen tullut myös siihen johtopäätökseen, että nämä ulkomaalaiset, jotka syövät niitä omassa maassaan tuotettuja ruokia säilyvät myös hengissä. Pakastevihanneksissa ei ole mielestäni mitään vikaa, pikapakastus ja syväjäädytys on erittäin hyvä tapa säilöä ruokaa.
Mutta tietty jokaisella pitää olla harrastuksensa, toisille se on ruoka.
Tämä "Taidan olla jotenkin erikoinen, koska..." on todella rasittava retorinen (teroninen?) keino.
Ei, et ole kummajainen. Sadat tuhannet suomalaiset tekevät juuri noin.