Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sulkeutunut teini

Vierailija
08.11.2021 |

Minulla on ihana ja rakas 13-vuotias tytär, johon on aina ollut hyvät ja läheiset välit. Nyt murrosikään tullessaan tyttö on ruvennut sulkeutumaan.

Vietämme edelleen paljon aikaa yhdessä ja meillä on mukavaa, mutta huomaan tytön olemuksesta, että hänellä on myös murheita. Niistä hän ei kuitenkaan kerro minulle. Sen hän on kertonut, että ei viihdy uudessa koulussa (yläkouluun siirtyessä suurin osa vanhoista kavereista meni eri kouluun). Ei ole kuitenkaan enempää kertonut kaveritilanteesta vaan välttelee asiaa. Vanhempainvartissa opettaja mainitsi, että tyttö ei viihdy koulussa, niin kuin kaikki tiedämme - tämä siis näkyy myös opettajien suuntaan.

Olen nyt vähän hukassa tytön kanssa. Aikaisemmin hän on yleensä oma-aloitteisesti tai viimeistään kysyessä kertonut, jos jotain on pielessä. En halua udella niin, että hän ahdistuu, mutta huolestuttaa tämä muutos :( Onko neuvoja tähän tilanteeseen?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mitään mahdollisuutta siirtyä samaan yläkouluun kavereiden kanssa?

Vierailija
2/5 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko mitään mahdollisuutta siirtyä samaan yläkouluun kavereiden kanssa?

Täät olin tulossa itsekkin ehdottamaan. Oman lapsen kohdallakävi tämä ihan sama, ja sitten kun hän kerran, enemmänkin itsekseen totesi, että "kyllä se menee kolme vuotta ilman kavereita välkillä", niin vihdoin tajusin mistä oli kyse. Otin yhteyttä tuon toisen koulun rehtoriin, kerroin koko tarinan, ja joululomalta lapsi siirtyi toisene kouluun. kaksi päivää myöhemmin oli taas hymy huulilla ja kavereita koulun jälkeen meillä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoh hoijaa, taas tätä 🙉

Vierailija
4/5 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se viidessä vuodessa ohitte menee.

Vierailija
5/5 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä olisi hyvä yrittää löytää muuta ratkaisumallia, kuin koulun vaihto. Muutoin  sama tilanne on edessä taas parin vuoden päästä, kun peruskoulun jälkeen vanhat kaveriporukat jokatapauksessa muuttuvat, osan mennessä lukioon ja osan ammattikouluun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yksi