Ketä aikuisia kutsut lapsesi synttäreille?
Millä logiikalla lähetät kutsuja lapsesi synttäreille? Kaikille sukulaisille vai vain niille jotka ovat läheisiä sinulle tai lapselle?
Kommentit (12)
Kiva olisi kuulla niiden ajatuksia/syitä jotka kutsuvat koko suvun ym muita tuttavia vaikka ei niin oltaisikaan tekemisissä. Eikö yhtään ole sellainen fiilis että lypsetään vain lahjoja lapselle..?
Isovanhemmat, isoisoäiti, kummitädit ja -sedät. Minun ja lapsen isän sisarukset perheineen. Yhdellä tuttavaperheellä tapana kutsua kaikki mahdolliset kaverit kaikkien lastensa synttäreille, itse en koe sitä tarpeelliseksi. Mutta ihan kiva niissäkin käydä.
Tarhaikäisen synttäreille isovanhemmat ja kummit (toisella miehen sisko puolisoineen ja toisella kaveripariskunta) lapsineen = sukulaissynttärit. Sitten erikseen kaverisynttärit noin 4v lähtien.
Jos kaikki tuttava/kaveriperheet kutsuis niin sais ravata koko ajan jonkun synttäreillä. Molempien vanhempien sisaruksissa ja lasten serkuissa on jo ihan riittämiin. Kummit ja mummit kutsun myös
Jos mut on kutsuttu sukulaislapsen synttäreille vaikka ei olla tekemisissä, voinko jättää menemättä?
Meillä oli ennen tapana kutsua omien sisarusten ja isovanhempien lisäksi omat serkut perheineen. Ja sitä porukkaahan sitten oli. Lapsi sanoi itse että ei tykännyt kun oli niin paljon väkeä ja hälinää joten lopetin omien serkkujeni kutsumisen, kun ei oikeasti oltu enää tekemisissä kuin lasten synttäreiden merkeissä.
Isovanhemmat, lapsen vanhempien sisarukset perheineen, kummit perheineen sekä parhaan kaverini perhe lapsineen.
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 12:16"]
Jos mut on kutsuttu sukulaislapsen synttäreille vaikka ei olla tekemisissä, voinko jättää menemättä?
[/quote]
Jos ette ole tekemisissä, voit jättää väliin. Rippi- ja ylioppilasjuhliin voit harkita menemistä.
No en tod kaikille sukulaisille.. kummit perheineen sekä isovanhemmat ja meidän vanhempien sisarukset perheineen, isovanhempien sisaruksetkin kutustaan. Meillä on pienet suvut + perheet niin ei ole ongelma saada porukkaa mahtumaan, varsinkin nykyään kun kaikki isovanhemmat on kuolleet ja mun vanhemmilla ei kummallakaan ole sisaruksia ja miehen puolen setiä ja tätejä ei (yhtä poikkeusta lukuunottamatta) nappaa tulla paikalle.
Isovanhemmat, kummit, omat ja miehen sisarukset perheineen (miehen puolelta ei yleensä pääse kaikki kun asuvat kauempana) sekä mun täti ja yks serkku miehensä kans, ovat meille tosi läheisiä joten ovat kuin perhettä.
Up