Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

seksin määrä, haluttomuus ja ehkäisy mietityttää :S

Vierailija
22.01.2015 |

Elikkä olen 23-vuotias nainen, ja olen ollut avomieheni kanssa jo 5 vuotta yhdessä. Seksiä meillä on about kerran puolentoista viikon aikana ja itse olen ollut täysin tyytyväinen tuohon määrään. Mua ei vaan haluta useammin, ja itse asiassa melkein aina se on mieheni, joka tekee sen aloitteen seksiin. Jos musta ois homma kiinni, mun pitäis olla ilman yli 2 viikkoa, ennen kuin alkaa oikeesti kunnolla panettaa. Tuntuu, etten myöskään kostu kovin helposti/riittävästi. Mieheni joutuu aina nuolemaan minua ennen sisään työntymistä, tosin sehän ei mun mielestä paha juttu ole ;) Kuitenkin tuntuu että mun takia joudutaan nähdä hirveesti vaivaa.. tai siis seksi meillä on harvoin sellasta huoletonta tai sponttaania..

Vaikka monet toitottaa ettei ekat parisuhteet kestä, olen varma että olen jo löytänyt sen elämäni miehen, enkä halua pilata suhdettamme mitenkään. Nyt onkin alkanut huolestuttaa, että olemalla tällänen kylmä ämmä, en ehkä saa pidettyä miestäni onnellisena kanssani. Oon kyllä ottanut asian muutaman kerran puheeksi, sanonut että hänen pitää rehellisesti sanoa mulle jos tuntuu että pihtaan. Otan mieheltäni myös suihin aika usein, uskottelen itselleni sen pitävän miehen tyytyväisenä :D Olen miettinyt, miten voisin parantaa halujani/seksuaalisuuttani. En masturboi juuri koskaan, vaikka murrosikäisenä se oli joka päiväistä. Olenkin koittanut lisätä oman kivan määrää, jospa se virittäis mun mielen siihen itse seksiin.

Mies kyllä väittää olevansa tyytyväinen seksielämäämme. Oon ite kuitenkin hieman epävarma siitä, kehtaako hän sanoa minulle totuuden. Täällä palstallakin kun lukee juttuja, ni niiden perusteella ajattelisin seksimme määrän vastaavan 30+ ikäisten pienten lasten vanhempien seksielämää, ja mies tietty valittaa kavereilleen ettei saa tarpeeksi. Ystäväni myös tapailee erästä miestä, joka kuulemma haluaa VAIN pari kertaa viikossa, ja ystäväni pitää tätä tyyliin aseksuaalina :DD Kaikkihan on yksilöllistä, mutta musta tuntuu kuin seksielämämme olisi jotenkin epänormaali, ainakin verrattuna muihin ikäisiimme.

Yllätysyllätys - syön siis e-pillereitä ja uskon niiden vaikuttavan haluihini. Kun käytimme vielä kortsuja, oli aika rusakkomaista meininkiä xD... tosin olimmehan silloin ihan teinejä vielä. Olen pysytellyt tässä ehkäisyssä näin kauan, koska muita sivuvaikutuksia en ole niistä saanut. Olen ajatellut voivani vaikuttaa haluttomuuteeni ja paikkojen kuivuuteen muilla tavoin, mutta nyt olen alkanut miettiä pillereistä luopumista. Kuparikierukka kiinnostaisi, mutta ystäväni pelotteli että kaikki hänen tuntemansa naiset, jotka ovat kys. kierukkaa käyttäneet, ovat siitä huolimatta tulleet raskaaksi. Tiedän ettei elämää voi etukäteen suunnitella, mutten vielä ainakaan viiteen vuoteen lapsia haluaisi.

Kiva jos joku jakso lukee tän romaanin loppuun :D Millaisia ajatuksia/mielipiteitä herätti? Omakohtaisia kokemuksia vastaavasta? Viisaita neuvoja/vinkkejä? Pitäisikö vaihtaa ehkäisyä ja mihin?

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuparikierukan ehkäisyteho on erinomainen, kannattaa kokeilla. Pillereistä johtuu tuo vähähaluisuutesi, voisin vaikka lyödä vetoa.

Vierailija
2/39 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taas mies ei halua seksiä melkein ikinä...ärsyttävää. ite haluaisin joka päivä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 09:04"]Mulla taas mies ei halua seksiä melkein ikinä...ärsyttävää. ite haluaisin joka päivä.
[/quote] jos teillä ei ole lapsia, jätä se pihtari!

Vierailija
4/39 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tutulta. Mulla ikää saman verran ja kuvittelin haluttomuuden johtuvan pillereistä. Lopetin ne ja muutama kuukauden halut olivat olemassa mutta sitten katos jonnekin. Ollaan yritetty herätellä niitä vaikka millä keinoilla aika huonoin tuloksin.. :( ärsyttävää

Vierailija
5/39 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttele asiasta gynelle, saat erilaiset pillerit jotka voivat toimia sinulla paremmin. Siis viemättä haluja :). Ystävälläni auttoi kun normipillereistä vaihtoi sellaisiin joissa on joka kiertopäivälle eri hormoonimäärät. Merkkiä en osaa sanoa, itse en ole ikinä hormonaalista ehkäisyä käyttänyt (3vuotta samassa suhteessa, seksiä vähintään 6krt/vko).

Vierailija
6/39 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidätkö miestäsi seksikkäänä tai haluttavana? Onko teillä mitään erimielisyyksiä tms jotka vaikuttaisivat haluihisi?

Vierailija
7/39 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin pillereillä vähähaluisempi ja käytännössä niin kuiva, että pitkät esileikit tai liukuvoide olivat pakollisia. Tämä tosiseikka tietenkin latisti tunnelmaa kun muutaman kerran olisi ollut kiva ottaa spontaani sprintti keittiönpöydällä, ei toivoakaan.

Vaihdoin ehkäisykapseliin, kuivuus väheni ja halut paranivat. Suurena plussana se, että menkat tulevat kolmisen kertaa vuodessa ja menkkakivut huomattavasti vähentyneet, olin niin naurettavan kipeä kuukautisten aikaan että teki mieli vetää itsensä jojoon, tämä on monella tapaa huomattavasti parempi vaihtoehto.

Vierailija
8/39 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vaihdoin nyt 8 vuoden yhdistelmähormoniehkäisyn käytön jälkeen kuparikierukkaan. Takana kolme pidempää suhdetta, joissa kaikissa n. vuoden kohdalla suurimman rakkaushuuman haihduttua seksiin on tullut totaalinen stoppi eikä mun oikeasti tehnyt mieli lähes koskaan. Kuukausitolkulla olisin voinut pihdata eikä kyllä pyörinyt seksi mielessä juuri muutenkaan. Vaihdoin siis totaaliseen "off" -moodiin ja syytän siitä kyllä ainakin osittain hormonaalista ehkäisyä. Kuparikierukka ei ole ollut nyt paikoillaan muuta kuin vasta pari kiertoa joten en osaa vielä sanoa onko suuria muutoksia olotilaan havaittavissa, voi olla että kropalla kestää hiukan palautua vuosikausien hormonikurituksesta. Suosittelisin kyllä kokeilemaan kuparikierukkaa, jos se sinulle sopii on se ehdottomasti paras mahdollinen ratkaisu kenelle tahansa kun ei tarvitse mitään ylimääräisyyksiä kroppaansa tunkea (olettaen ettei petä...).

Vierailija
9/39 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 09:11"]

Juttele asiasta gynelle, saat erilaiset pillerit jotka voivat toimia sinulla paremmin. Siis viemättä haluja :). Ystävälläni auttoi kun normipillereistä vaihtoi sellaisiin joissa on joka kiertopäivälle eri hormoonimäärät. Merkkiä en osaa sanoa, itse en ole ikinä hormonaalista ehkäisyä käyttänyt (3vuotta samassa suhteessa, seksiä vähintään 6krt/vko).

[/quote]

Saako kysyä mikä ehkäisymenetelmä teillä on käytössä? :) //AP

Vierailija
10/39 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 09:12"]

Pidätkö miestäsi seksikkäänä tai haluttavana? Onko teillä mitään erimielisyyksiä tms jotka vaikuttaisivat haluihisi?

[/quote]

Pidän kyllä! Mies urheilee ja pitää itsensä muutenkin hyvässä kunnossa, ja hän kehuu minua usein. Saan siis mielestäni tarpeeksi huomiota häneltä, tunnen olevani rakastettu. Silti oma haluttomuuteni saa minut epävarmaksi suhteestamme. Pelkään hänen kyllästyvän minuun :d Ollaan luonteiltamme aika samanlaisia, voisin jopa sanoa että sielunkumppaneita, eikä erimielisyyksiä siis pahemmin ole.

Vierailija
11/39 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

edellinen siis AP

Vierailija
12/39 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 09:05"][quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 09:04"]Mulla taas mies ei halua seksiä melkein ikinä...ärsyttävää. ite haluaisin joka päivä.
[/quote] jos teillä ei ole lapsia, jätä se pihtari!
[/quote]
Komppaan. Menee hyvä nainen hukkaan tuollaisen miehen kanssa.

Vierailija
13/39 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 09:13"]

Mä olin pillereillä vähähaluisempi ja käytännössä niin kuiva, että pitkät esileikit tai liukuvoide olivat pakollisia. Tämä tosiseikka tietenkin latisti tunnelmaa kun muutaman kerran olisi ollut kiva ottaa spontaani sprintti keittiönpöydällä, ei toivoakaan.

Vaihdoin ehkäisykapseliin, kuivuus väheni ja halut paranivat. Suurena plussana se, että menkat tulevat kolmisen kertaa vuodessa ja menkkakivut huomattavasti vähentyneet, olin niin naurettavan kipeä kuukautisten aikaan että teki mieli vetää itsensä jojoon, tämä on monella tapaa huomattavasti parempi vaihtoehto.

[/quote]

Pitääpä ottaa selvää tuosta ehkäisykapselista! Joo itselleni tulee just sellane lannistunu fiilis jos mies yrittää työntyy sisään, eikä pääse mun kuivuuden takia satuttamatta itseään tai mua, vaikka meillä oiski ollu esileikkiä yms. Siihen alkulämmittelyyn pitää käyttää kunnolla aikaa, mikä ei nyt varsinaisesti haittaakaa mut tuntuu kuitenki siltä ettei oma kroppa/mieli toimi niin ku pitäis :/ //AP

Vierailija
14/39 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 09:13"]

Itse vaihdoin nyt 8 vuoden yhdistelmähormoniehkäisyn käytön jälkeen kuparikierukkaan. Takana kolme pidempää suhdetta, joissa kaikissa n. vuoden kohdalla suurimman rakkaushuuman haihduttua seksiin on tullut totaalinen stoppi eikä mun oikeasti tehnyt mieli lähes koskaan. Kuukausitolkulla olisin voinut pihdata eikä kyllä pyörinyt seksi mielessä juuri muutenkaan. Vaihdoin siis totaaliseen "off" -moodiin ja syytän siitä kyllä ainakin osittain hormonaalista ehkäisyä. Kuparikierukka ei ole ollut nyt paikoillaan muuta kuin vasta pari kiertoa joten en osaa vielä sanoa onko suuria muutoksia olotilaan havaittavissa, voi olla että kropalla kestää hiukan palautua vuosikausien hormonikurituksesta. Suosittelisin kyllä kokeilemaan kuparikierukkaa, jos se sinulle sopii on se ehdottomasti paras mahdollinen ratkaisu kenelle tahansa kun ei tarvitse mitään ylimääräisyyksiä kroppaansa tunkea (olettaen ettei petä...).

[/quote]

Pillerit tuntuu kyllä kahlitsevan naisia aika paljon, pitää siis vaan kokeilla ehkäisymenetelmän vaihtamista :) Kuparikierukassa pelottaa juurikin se että se pettäis, siitä kun oon kuullu juttuja. Toisaalta onhan se riski pillereissäkin, jos niitä napsii miten sattuu.. //AP

Vierailija
15/39 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli joskus liukuvoidekin käytössä, kyllähän se toimi, mut musta tavallaan tuntu "keinotekoiselta" se liukkaus. Mieluummin sit käytettii enemmän aikaa siihe esileikkiin, et pääsin ite kunnol siihe halukkaaseen tilaan :D Mutta tosiaan, haluisin haluta ihan muutenkin, nyt tuntuu että sytyn vasta vähän sen jälkeen kun mies tekee aloitteen... muuten mua ei vaa paneta :D //AP

Vierailija
16/39 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en harrasta seksiä pelkkään panetukseen, usein kaipaan vaan toinen läheisyyttä. Kyllä se mieli nopeasti lämpenee siinä kosketuksia vaihtaessa :)
Mun aikaisemmat, pitempiaikaiset suhteet on kariutuneet seksittömyyteen - tai lähinnä siitä johtuvaan "erilleen kasvamiseen". Tällä kertaa en halua niin tapahtuvan. Seksiä meillä on pari kolme kertaa viikossa, itse teen kaikki aloitteet. Tai no, aloitteeni ovat usein "hei rakastaisitko mua nyt" :D
Mies ei tee aloitteita, joten siksi vähän varalta kysyn päivittäin, millä mielellä on. Pillereillä mennään, mutta ensi viikolla palaan takaisin laastareihin.

Vierailija
17/39 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan käyttänyt hormonaalista ehkäisyä enkä ole koskaan kärsinyt kuivuudesta tai haluttomuudesta. Uskon, että asioilla on yhteys. 

Minusta sinun kannattaa harkita täysin hormonitonta ehkäisyä, jolloin omat hormonisi toimivat optimaalisella tavalla.

Minusta olisi nöyryyttävää joutua käyttämään liukkaria...Kyllä pillun kuuluu olla kunnolla märkä, se kiihottaa muuten miestäkin! 

N42

Vierailija
18/39 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Av Mamma" time="22.01.2015 klo 10:09"]

En ole koskaan käyttänyt hormonaalista ehkäisyä enkä ole koskaan kärsinyt kuivuudesta tai haluttomuudesta. Uskon, että asioilla on yhteys. 

Minusta sinun kannattaa harkita täysin hormonitonta ehkäisyä, jolloin omat hormonisi toimivat optimaalisella tavalla.

Minusta olisi nöyryyttävää joutua käyttämään liukkaria...Kyllä pillun kuuluu olla kunnolla märkä, se kiihottaa muuten miestäkin! 

N42

[/quote] 

Komppaan! Meillä on käytetty aina kortsua (koska se on helppoa ja siistiä) ja seksiä on kahdeksan vuoden parisuhteen jälkeen noin kolme kertaa viikossa. Enemmänkin olisi, mutta lapset vievät veronsa. Ei minua tarvitse sen kummemmin lämmitellä. Illalla sängyssä jompikumpi vähän halii ja hivelee ja kohta mies jo hyppää pukille! SEKSI ON KIVAA! :)

Vierailija
19/39 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ongelmana, että mieli tekee vain alkoholia nauttineena, enkä muista syistä voi enää käyttää alkoa. Onko muilla ollut samanlaista ja onko teillä terveellisempää ratkaisua ongelmaan?

Vierailija
20/39 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette siis 18v lähtien ollut yhdessä? Ei millään pahalla mutta parisuhteenne tulee kaatumaan viimeistään 30+. Teinisuhteet vaan ei kestä ikuisuuksia. Tämä nähty kaveripiireissä kuin tuttujenkin parisuhteissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän neljä