Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vieläkö teette ruskeaa jauhelihakastiketta?

Vierailija
07.11.2021 |

Mä teen aina joskus, se on mun nostalgiatrippi lapsuuteen. Tänään viimeksi. Perunoita, kastiketta, porkkanaraastetta ja punajuurisalaattia, jälkimmäinen tosin puuttui tänään.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kärvähtää ne jauhot herkästi, niin helpompi lisätä jauhot suoraan nesteeseen ja värjätä se soijakastikkeella ja lihaliemellä. Hyvää tulee.

No ei todellakaan kärähdä herkästi mutta näköjään nykyajan uusavuttomille kaikki on vaikeaa.

No onhan se vaikeaa. Useimmiten alkuperäisissä ranskalaisissa resepteissä kehotetaan paistamaan niitä jauhoja 15+  minuuttia. Kuka jaksaa? Jos joku haluaa oikeasti tehdä tuon kunnolla, niin kannattaa sitten kärtsätä niitä jauhoja kerralla enemmän, ja pakastaa jääkuutiorasiassa. Antaa vaan jäähtyä, että ei sula muovinen jääpalarasia.

Vierailija
22/26 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen, sitä välillä oikein pyydetään. Syödään sitä joko perunamuusin tai keitettyjen perunoiden kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä tehdään. Ihan perusruokaa ja hyvää sellaista.

Viimeksi eilen syötiin lihapullia ruskealla kastikkeella.

Ja mitä kärähtämiseen tulee, en kyllä muista, milloin olisin jauhot käräyttänyt. Siinähän on juuri se sekoittaminen tärkeinä eikä siitä voi kesken kaiken vessareissulle lähteä..

Vierailija
24/26 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta jauhen lihasta!

Vierailija
25/26 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt jo neljä tuntia

Vierailija
26/26 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tehnyt yli 30 vuoteen.

Teen bolognesen tomaattikastikkeeseen pastan kanssa tai kermakastikkeen perunoille. Kumpaankaan en tarvitse jauhoja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kuusi