Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Musiikki lapsena?

Vierailija
07.11.2021 |

Oliko vanhemmillasi levyjä tai kasetteja? Mitä he kuuntelivat? Omat vanhempani kuuntelivat iskelmiä ja humppaa. Kamala lapsuus kun radio soi noin 9-18 päivittäin ja melko kovallakin.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klassista, Beethoven & kumpp.

Vierailija
2/14 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli paljon levyjä ja radiota kuunneltiin myös.

Vanhemmillani oli monipuolinen musiikkimaku. Rakastin itse erityisesti Richard Claydermanin levyä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kännissä sinfoniaa täysillä käytiin konserteissa . Tauluja maalatessa soi joku sinfonia .

Vierailija
4/14 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuunneltiin, mitä radiosta tuli.

Vierailija
5/14 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikaan ei ole varmaan koskaan kuunnellut mitään musiikkia. Radio oli päällä lähinnä uutisten takia. Itse sen sijaan halusin kasettisoittimen jo 4-vuotislahjaksi ja kuuntelin Abbaa, joka oli edellisenä vuonna voittanut Euroviisut.

Vierailija
6/14 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani eivät juuri kuunnelleet kasetteja tai levyjä, mutta radio oli auki aamusta iltaan ja myös autoajeluilla, ja sitä kautta 80- ja 90-lukujen suomirock ja iskelmä tulivat tutuiksi. Leevi and the Leavings, J. Karjalainen, Miljoonasade, ulkomaisista esimerkiksi Sarah Brightmanin Memory jne. Toki vanhemmat myös tarjoilivat minulle lastenmusiikkia niin kasetteina kuin Lasten puhelintoivekonsertista nauhoitettuna, ja niistäkin pidin. Oma musiikkimakuni on kyllä kehittynyt varsin monipuoliseksi metallista syntikkapopin kautta klassiseen, ja nuo lapsuudesta tutuilla kappaleilla on edelleen paikka sydämessä. Kaikista kuulemistani kappaleista en tietenkään innostunut, mutta ei myöskään ole muodostunut sellaista ajatusta että suostuisin kuuntelemaan vain yhden tyyppistä musiikkia.

Vierailija
7/14 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klassista musiikkia kuunneltiin levyiltä. Ei koskaan mitään muuta.

Vierailija
8/14 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää musiikkia soittivat. Poppia, rokkia, folkia, progea, psykedeelistä.

Vierailija
9/14 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvää musiikkia soittivat. Poppia, rokkia, folkia, progea, psykedeelistä.

Siis kuuntelivat, soittivat levyltä ja kaseteilta.

Vierailija
10/14 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kuunneltiin jazzia ja kaikkea klassilliseen kitaransoittoon liittyvää (isä), Vivaldia ja Tschaikowskia, ranskalaista uudempaa musiikkia (äiti), me lapset rockia ja poppia ja countrymusiikkia. Mutta ehkä me kuitenkin enemmän tehtiin sitä musiikkia itse: pianolla, kitarilla, klarinetillä. Jossain huoneessa joku aina soitteli.

Ainoa asia mistä olen omien lasteni kasvatuksessa todella ylpeä on se, että olen saanut musiikin osaksi heidänkin elämäänsä! Ihanaa!

Vierailija
11/14 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämän valttikortit! Humppaa ja iskelmää, vinyylilevyltä.

Vierailija
12/14 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syntynyt 1971.

Ei ollut juuri kasetteja, 2-3 valmiiksi nauhoitettua, ehkä yhdelle äitini äänitti radiosta jotain.

Radiota kuunneltiin, vanhasta iskelmästä vanhempani pitävät.

Pieni matkaradio oli talon ainoa äänentoistolaite.

Telkusta katsoivat myös Toivotaan, toivotaan- ohjelmaa ja Lauantaitansseja.

Vierailija
13/14 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni soittelee myös hieman kitaraa, kansanlaulujen melodioita yksiäänisesti.

Vierailija
14/14 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

""Oliko vanhemmillasi levyjä tai kasetteja? Mitä he kuuntelivat? Omat vanhempani kuuntelivat iskelmiä ja humppaa. Kamala lapsuus kun radio soi noin 9-18 päivittäin ja melko kovallakin""

...voisi olla huomminkin ja suoltaa aamusta iltaan tätä mitä Suomipop tai Ylex tuuttaa tulemaan.