Kannabiksen kasvattajat ovat palovaarallinen uhka lapsiperheille.
Vihdin tulipalo alkoi huumeviljelmästä
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015012119058030_uu.shtml
Tästä oli joskus vääntöä aihe vapaallakin onko pössypäiden sähköviritelmät turvallisia.
Miten joillekin huume voi olla niin tärkeä että asetetaan myös naapurit vaaraan vain sen takia että huumetta saadaan.
Ehdoton ei kannabiksen laillistamiselle!
Kommentit (35)
Itse kasvatan paria kasvia ihan reilusti ikkunalla muiden huonekasvien joukossa. Varmasti en vaaranna yhtään naapuria. Lapsiperheitä tällä rauhallisella ja kalliilla alueella ei, luojan kiitos, asukaan.
Itse asun ulkomailla, jossa kasvatus on erittäin yleistä. Olen ottanut kasvatettavaksi joskus taimia terassilleni, alkuvaiheen jälkeen ne istutetaan jonnekin maissipeltoon tms. ja sadonkorjuu on syys-lokakuussa. Itse en polta edes tupakkaa.
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 22:39"][quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 22:34"]
Jos se olisi laillista, kasvatusta ei tarvitsisi hoitaa noin hämärästi jossain omassa asunnossaan vaan voisi vapaasti ja turvallisesti kasvattaa, tai ei edes tarvitsisi itse kasvattaa kun saisi puhdasta ainetta helposti sitä myyvästä paikasta.
[/quote]
No daa. Miksei nämä urpot kasvata sitä kesällä parvekkeellaan?
Ei kasvihuoneisiin tarkoitetut valaisimet sovi asuinrakennuksiin.
[/quote]
Koska soittaisit poliisit. Muuten todellakin kasvattaisin partsilla paria puskaa kesäkukkien ja murattien joukossa.
Kasveja voi kasvattaaa kesällä ulkona, jolloin ei käytetä mitään keinovaloja. Kiinnijäämisen riski on vaan tässä varmaan suuri, koska jos jossain kasvihuoneessa kasvattaa, huomaa muut helposti. Sisälläkin pitää kasvattaa jossain pienessä tunkkaisessa kaapissa. Ja voisin väittää, että harva lapsiperheellinen alkaisi kasvattamaan hamppua kotonaan. Yhtäkkiä tehdään kaikista hampuuseja. Vähän sama, kun perheelliset ryyppäisivät lasten läsnäollessa. Ne, jotka kasvattaisivat, ovat kasvattavat nytkin. Varmaan moni lapsiperhe ihan käytännön syistä ystävystyisi naapurin yksinäisen kasvattajahemmon kanssa, joka kasvattaa kasvit heillä omassa turvallisessa huoneessa.
Voisin väittää, että suurinosa ei alkaisi käyttämään kannabista, vaikka sen kasvatus olisi laillista ja vaikka sitä myytäisiin lähikaupassa. Olen minäkin joskus poltellut, mutta musta se on tylsää. Tykkään olla mieluummin täysin "selvinpäin". Jos on uniongelmia tai joku tärkeä päivä ja pelkää, ettei saa nukuttua, tuolla nukahtaa hetkessä ja nukkuu kuin tukki. Mulle ainakin auttoi tilanteisiin, joissa aiemmin en ollut saanut nukuttua koko yönä.
AP:n logiikka nyt ontuu todella pahasti siinä, että kannabiksen laittomuus on kotikasvatuksen pääasiallinen syy.
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 22:48"]Ap, sinä sitten jaksat taas uudestaan. Eikö eilinen ketju ollutkaan kanssasi samaa mieltä; taisit saada liikaa alapeukkuja, kuten nytkin.
Toistan eilisen ehdotukseni:
Kannabis kannattaisi laillistaa, seuraavasti; Altia hoitakoon kasvatuksen ja Alko myynnin, jotta voidaan valvoa ikärajoja, kuten alkoholin kohdalla nyt tehdään.
Hyödyt; tärkein:valtio saisi kipeästi kaipaamiaan verotuloja.
Markkinoilla oleva kannabis olisi säädelty tiettyyn vahvuuteen, kuten alkoholeissa prosentit nyt eikä myynnissä olisi liian vahvoja lajikkeita.
Poliisien ja oikeuden resursseja vapautuisi oikean rikollisuuden selvittämiseen.
Ja kotikasvattajat eivät enää "uhkaisi" ap:ta ja "lapsiperheitä" kasvatuksellaan.
Kannabiksen käyttö on nykyään jo niin laajaa, että laillistamisen hyödyt olisivat merkittävät.
[/quote]
tämättelen tätä.
Eli homma menee niin että hampun kasvattajat tekevät näitä terroristi-iskuja kerrostaloissa ja rivitaloissa niin kauan kunnes tuote laillistetaan?
Ei kuulosta kovinkaan rauhanomaiselta toiminnalta :( Ettekö te voisi vain lopettaa sitä tuhotyötänne ja odottaa kiltisti laillistamista. Miksi pitää uhrata kaikki viattomat huumeiden alttarille?
Aoitukseen viitaten. Poliisin mukaan tulipalo ei johtunut kannabis viljelmästä.
Olen ap:n kanssa samaa mieltä. Mielestäni kotikasvatus tulisi tämän vuoksi kriminalisoida.
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 19:26"]
Olen ap:n kanssa samaa mieltä. Mielestäni kotikasvatus tulisi tämän vuoksi kriminalisoida.
[/quote]
No siis sehän on jo....
Tässe se taas nähdään. Kovasti on mielipiteitä aiheesta, josta ei oikeasti ole minkäänlaista tietoa. Eikä sitä tietoa haluta edes vastaanottaa, vaan pitäydytään mieluummin omissa uskomuksissa. Tyypillistä kannabiksen laillistamisen vastustajille.
Kuten kaikissa asioissa joista väitellään on aina vastustajia. Yleensä ne asiat, jotka ovat selviä, on hyväksyjiä enemmän. Ehkä pössypäät eivät osaa tai kykene tuomaan asiaansa asiallisesti laillisuuteen.
Moni ilmeisesti passivoituu eikä kykene ajamaan asiaansa lailliseksi. Tärkeämpää on olla sekaisin ja mitä väliä, jos lakiakin rikkoo ja asettaa muut vierellä asuvat vaaraan!
Jos kannabis dekriminalisoitaisiin tai laillistettaisiin ei tarvitsisi kyhätä viljelmiä piilossa vaan voisi tehdä sen vastuullisemmin. Tuskin kukaan haluaa polttaa kotinsa mutta kyllähä tupakka sytyttä tulipaloja, humalaiset sytyttävät tulipaloja, hellat jopa koirat sytyttävät välillä tulipaloja. Aivan perätöntä hysteriaa. Missään muualla maailmassa kannabiksen dekriminalisointi ole lisännyt ongelmia vaan päinvastoin vähentänyt.
By the way kannabis tullaan dekriminalisoimaan suomessa 10 vuoden sisään. Eu:ssa on puhuttu jopa että laillistettaisiiin koko eu:n alueella ja virossa 67% kansasta kannattaa kannabiksen laillistamista jopa Obama liputtaa kannabiksen puolesta.
Tuskin tullaan laillistamaan koskaan. Tupakointikin tulee kohta laittomaksi toiminnaksi. Terveystietous leviää jatkuvasti. Vähemmistönä ovat ne jotka haluavat ottaa elimistöönsä myrkyllisiksi havaittuja aineita.
Heillekin on lääkkeet kehitetty. Masennuslääkkeet tunnetusti auttavat pääsemään erilaisista riippuvuuksista eroon. Moni masentunut käyttää huumeita ja alkoholia ahdistuksiinsa. Masennuslääke voi pelastaa monia kannabiksen käyttäjiä ja alkoholisteja.
Niin että niistä on vaaraa ainoastaan lapsiperheille?
kannabiksen laillistaminen saattaisi myös vähentää näitä tulipaloja, kun ei tarvitsisi salaa kasvattaa. Tai sitten ei tarvitsisi kasvattaa lainkaan vaan hakisi vain apteekista tai muualta valmista yrttiä.
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 22:31"]kannabiksen laillistaminen saattaisi myös vähentää näitä tulipaloja, kun ei tarvitsisi salaa kasvattaa. Tai sitten ei tarvitsisi kasvattaa lainkaan vaan hakisi vain apteekista tai muualta valmista yrttiä.
[/quote]Ehei. Sen jälkeen valopäät yrittäisivät uuttaa marihuanasta THC:ta butaanin avulla ja kämppiä alkaisi räjähdellä.
Jos se olisi laillista, kasvatusta ei tarvitsisi hoitaa noin hämärästi jossain omassa asunnossaan vaan voisi vapaasti ja turvallisesti kasvattaa, tai ei edes tarvitsisi itse kasvattaa kun saisi puhdasta ainetta helposti sitä myyvästä paikasta.
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 22:33"]
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 22:31"]kannabiksen laillistaminen saattaisi myös vähentää näitä tulipaloja, kun ei tarvitsisi salaa kasvattaa. Tai sitten ei tarvitsisi kasvattaa lainkaan vaan hakisi vain apteekista tai muualta valmista yrttiä. [/quote]Ehei. Sen jälkeen valopäät yrittäisivät uuttaa marihuanasta THC:ta butaanin avulla ja kämppiä alkaisi räjähdellä.
[/quote]
Niin, Yhdysvalloissa asuntoräjähdykset ovat kasvaneet räjähdysmäisesti viime vuosina. Puhumattakaan Alankomaista, jossa esim. Amsterdamissa ihmiset joutuvat asumaan veneissä, kun ovat räjäyttäneet asuntonsa.
VOI VAIN VIHALLA IHMETELLÄ ALAPEUKUTTAJIEN MÄÄRÄÄ!!!