Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä saa aikaan yhtäkkisen ruokahalun kasvun?

Vierailija
07.11.2021 |

Siinäpä se kysymys onkin. Mulla ei ole koskaan ollut juuri mitään ongelmmia painon tai ruokailun suhteen ja olen syönyt kohtuu terveellisesti aina. Tiedostan myös sen, mitä terveellinen ravinto tarkoittaa. Sopivassa suhteessa kasviksia, rasvaa, proteiinia ja ei-liikaa hiilareita. Olen syönyt säännöllisesti eikä mitään ole elämässä yleisesti muuttunut. Mutta nyt, yhtäkkiä, on nälkä koko ajan ja nimenomaan hiilarinälkä. Sokeria tekee mieli, leipää, pullaa, karkkia ja kaikkea höttöä minkä todellakin tiedostan, että ei kannattaisi liiaksi syödä. Mikä ihmeen vitamiinipuutos on iskenyt? Ei pitäisi olla vaihdevuodetkaan verikokeiden perusteella enkä ole raskaana. Mieliteko hiilariin on niin suuri, etten kertakaikkiaan edes pysty vastustamaan sitä, en vaikka haluaisin. Hetkittäin iskee ahmimishimo ja pakko on vaan jotain syödä. Lisäksi napostelen, nälkä on koko ajan olevinaan. Liikun edelleen normaalisti, pyöräilen päivittäin töhin, käyn salilla ja hyötyliikun muutenkin. Voiko pimeys vaikuttaa näin? Nyt tartten kaikki syyllistykset kuinka heikko olen ja vinkit miten tästä pääsee eroon!

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaamos ? 

Onko kilpirauhasarvosi tutkittu ?

Vierailija
2/12 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tullut uusia lääkityksiä? Pimeyskin voi vaikuttaa, tai jos olet nukkunut huonosti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kaamos ? 

Onko kilpirauhasarvosi tutkittu ?

Kilpirauhanen on kunnossa, eli on tutkittu arvot. En myöskään tunne esimerkiksi kaamoksesta johtuvaa masennuksen tunnetta, vaikka pimeys tuntuukin vähän ankealta.

Vierailija
4/12 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinä ole heikko. Olet vain häviämässä taistelun "hiilareiden rajoittamista" vastaan. Jotkut pystyy rajoittamaan niitä vuosia ja ylläpitämään tuota, mistä itsekin kerroit, eli että syöt "oikein", koska syöt proteiinia ja kasviksia ja ei-liikaa hiilareita. En tiedä, miten tuosta selviää, koska en itse ole koskaan rajoittanut hiilareita, eivätkä ne pyöri mielessä millään lailla. Voisin kuvitella, että tunnet kovaa syyllisyyttä mieliteoistasi ja yrität viimeisillä tahdonvoiman rippeillä pitää kiinni hiilarirajoituksesta. Pelkäänpä, ettei se onnistu...

Vierailija
5/12 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tullut uusia lääkityksiä? Pimeyskin voi vaikuttaa, tai jos olet nukkunut huonosti.

Ei ole mitään lääkityksiä käytössä. 

Vierailija
6/12 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et sinä ole heikko. Olet vain häviämässä taistelun "hiilareiden rajoittamista" vastaan. Jotkut pystyy rajoittamaan niitä vuosia ja ylläpitämään tuota, mistä itsekin kerroit, eli että syöt "oikein", koska syöt proteiinia ja kasviksia ja ei-liikaa hiilareita. En tiedä, miten tuosta selviää, koska en itse ole koskaan rajoittanut hiilareita, eivätkä ne pyöri mielessä millään lailla. Voisin kuvitella, että tunnet kovaa syyllisyyttä mieliteoistasi ja yrität viimeisillä tahdonvoiman rippeillä pitää kiinni hiilarirajoituksesta. Pelkäänpä, ettei se onnistu...

Oikeastaan ei-liikaa hiilareita ei kohdallani tarkoita sellaista rajoittamista mitä ajattelet kenties. Syön puuroa, leipää, perunaa, pastaa sellaisen ns. normaalin kohtuullisen määrän. Tarkoitin lähinnä sitä, etten ole koskaan ahminut pullaa, keksejä, karkkeja jne ylimääräisiä hiilareita, mitä ei kroppa, ainakaan omani, oikeasti joka päivä kaipaa. En kieltäydy juhlissa kakusta tai anoppilassa korvapuustista tai jos menen ravintolaan ja tekee mieli burgeria, syön sen. En ole vhh:lla tai ketolla, enkä koe, että ne edes olisivat minua varten. Hiilarit eivät varsinaisesti pyöri mielessän myöskään jatkuvasti vaikka tulin ne äsken erikseen maininneeksi.

Vierailija
7/12 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeastaan ei-liikaa hiilareita ei kohdallani tarkoita sellaista rajoittamista mitä ajattelet kenties. Syön puuroa, leipää, perunaa, pastaa sellaisen ns. normaalin kohtuullisen määrän. Tarkoitin lähinnä sitä, etten ole koskaan ahminut pullaa, keksejä, karkkeja jne ylimääräisiä hiilareita, mitä ei kroppa, ainakaan omani, oikeasti joka päivä kaipaa. En kieltäydy juhlissa kakusta tai anoppilassa korvapuustista tai jos menen ravintolaan ja tekee mieli burgeria, syön sen. En ole vhh:lla tai ketolla, enkä koe, että ne edes olisivat minua varten. Hiilarit eivät varsinaisesti pyöri mielessän myöskään jatkuvasti vaikka tulin ne äsken erikseen maininneeksi.

Hmm. ilmeisesti kuitenkin elimistösi yrittää viestittää, että enempi olisi parempi. Eihän ihminen sitä tietoisesti voi päättää, mikä määrä proteiinia, rasvaa ja hiilaria pitää missäkin tilanteessa riittää. Jos sinulla ei ole paino-ongelmia, niin miksi tuo hiilarihimo nyt on tullut ongelmaksi? Oletko kuitenkin päättänyt, mikä ruokamäärä milloinkin pitäisi riittää ja nyt kun elimistö haluaa lisää, koet että se on jotenkin väärin?

Vierailija
8/12 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko raskaustesti näytti plussaa?

Vierailija
9/12 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonit vaikuttaa ruokahaluun. Muistaakseni sinkki vähentää ruokahalua.

Vierailija
10/12 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sen teki raskaus, mutta myös juuri ennen kuukautisia iskee aina hiilarihimo.

Vierailija
11/12 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa, että yksi raskaudesta vihjaaminen saa alapeukun ja toinen yläpeukun.

Vierailija
12/12 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luontaista vararavinnon keräämistä kylmän talven varalle.