Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kova ajoittainen kipu takaraivossa

Vierailija
07.11.2021 |

Minulla on ollut ajoittaista jännityspäänsärkyä ja takaraivo/kallonpohja on usein jumissa ja ikäänkuin painetta. Tilanteen ollessa pahimmillaan vuosi sitten, takaraivosta tuli toispuoleisesti inhottavia vihlaisuja päänpäälle ja otsalle asti. Tilanne on ollut aika hyvä viime kuukausina, lähinnä pientä jumia ja paineentunnetta niskassa. Nyt kuitenkin tänään on pitkin päivää tullut oikealle puolelle ylätakaraivolle kovaa jomottavaa kipua, joka kestää hetken. Välillä tuntuu, että kipu säteilee tuttua linjaa päänpäälle ja otsalle. Kipu alkoi, kun söin sitkeää ruokaa ja se tuntui ärsyttävän takaraivoa.

Onko jollain kokemusta ns. jännityspäänsärystä takaraivolla, joka ei tee niinkään repäisyjä vaan kovaa hetkellistä toispuoleista jomottavaa kipua? Vähän vaikea kuvailla, ikäänkuin suonta vetäisi tms.

Goolailin päänsärkyjä ja en kuvaisi tätä räjähtäväksi tai sietämättömäksi. Ei ole myöskään puutuneisuuden tunnetta päässä eikä raajoissa.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varmaan lihasperäistä, mutta kannattaa käydä tsekkauttamassa lääkärillä

Vierailija
2/19 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä kortisonipiikki niskaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat narskutella hampaitasi unissasi? Minulla on sama ongelma ja samanlainen kipuongelma jos unohdan laittaa hammaskiskon yöksi suuhun hampaidenpesun jälkeen.

Olen päätynyt sellaiseen ratkaisuun, että hammaslääkäri ottaa valokset pehmeää hammaskiskoa varten. Sen käyttömukavuus on parempi kuin kovan kiskon. Huonona puolena on se, että se löystyy ajan myötä.

Kannattaa hankkia pahimpaan hätään urheilukaupasta ihan jääkiekkoa pelaavien hammaskisko, pehmittää se kuumassa vedessä ja purra todella kovaa, että saa mahdollisimman istuvan hammaskiskon. Se viimeistellään kylmässä vedessä. Siten saa sen väliaikaisen avun alle 20 eurolla.

Vierailija
4/19 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on migreenissä kova paine ja kipu takaraivolla

Vierailija
5/19 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei auta. Kannattaisi pyytää päiväkäyttöön sopivaa lihasrelaksanttia kuten esimerkiksi Sirdalud Retard.

Vierailija
6/19 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko bruksaaja? Bruksismi altistaa migreenikohtauksille.

Vierailija
7/19 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko bruksaaja? Bruksismi altistaa migreenikohtauksille.

Oon tuon kommentin kirjoittaja. Joo, olen bruksaaja. Kiskot on käytössä, mutta eivät valitettavasti ole kauheasti auttaneet kipuihin. Bruksaus varmasti omalla kohdalla ärsyttää takaraivoa.

Vierailija
8/19 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo ap, mutta samaa vaivaa on. Takaraivo on välillä pirun kipeä ja jomottaa. Lääkärin mukaan lihasperäistä ja minullakin bruksaus pahentaa.

Te joilla samaa vaivaa, liikutteko ihan ”normaalisti” kivusta huolimatta? Minä olen lääkärin ohjeen mukaisesti liikkunut tosi paljon: sauvakävelyä, kävelyä, kuntosalia.., mutta harmittaa, kun kivut eivät yhtään helpota. Toki liikunta tuo muuten hyvää mieltä.

Vierailija
9/19 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa käydä lääkärissä, jos sinut sinne huolitaan. Tuntuu, että aika vaikea päästä nykyään vastaanotolle julkisella. Lääkäri voi varmaan kirjoittaa jotain helpottavaa lääkettä ja lähettää fyssarille.

Vierailija
10/19 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oo ap, mutta samaa vaivaa on. Takaraivo on välillä pirun kipeä ja jomottaa. Lääkärin mukaan lihasperäistä ja minullakin bruksaus pahentaa.

Te joilla samaa vaivaa, liikutteko ihan ”normaalisti” kivusta huolimatta? Minä olen lääkärin ohjeen mukaisesti liikkunut tosi paljon: sauvakävelyä, kävelyä, kuntosalia.., mutta harmittaa, kun kivut eivät yhtään helpota. Toki liikunta tuo muuten hyvää mieltä.

Minua rupee ihan itkettämään tämä aihe. Rakastan liikuntaa ja ulkoilua, mutta erilaisten tules-vaivojen vuoksi paljosta on pitänyt luopua.

Vierailija
11/19 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni niskan ja kaulan lihakset jumissa, kipeät. Päässä vihlaisuja. Jumppa auttaa, sekä lämmin kylpy/ sauna.

Vierailija
12/19 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei auta. Kannattaisi pyytää päiväkäyttöön sopivaa lihasrelaksanttia kuten esimerkiksi Sirdalud Retard.

En ole kysyjä, mutta itselle voisi lihasrelaksantista olla apua. Saakohan sitä käyttää klotriptyl-lääkkeen kanssa?

Vierailija
13/19 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni niskan ja kaulan lihakset jumissa, kipeät. Päässä vihlaisuja. Jumppa auttaa, sekä lämmin kylpy/ sauna.

Tekeekö sinulla ihan kunnolla kipeää nuo vihlaukset?

Vierailija
14/19 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

jumppaa,jumppaa.

Vierailija
15/19 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekeekö sinulla ihan kunnolla kipeää nuo vihlaukset?

Outoja vihlaisuja, kun niskan lihakset ovat jumissa. Niskan sivulla kipupisteitä, käsin kosketellessa. Helpottaa, kun jumppaa/ hieroo.

Vierailija
16/19 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tulee molemminpuolin jomottavaa vihlauksia takaraivolta päänpäälle. Ovat varmaan yhteydessä purentaan ja kaulan ja niskan lihaksiin. Olen kanssa miettinyt, että kannattaako vaan liikkua ”täysillä” kivusta huolimatta ja että vahvistuuko lihakset kun tarpeeksi treenaa niin että kipu loppuu.

Vierailija
17/19 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin oon vaan saanut kehotuksen treenata enemmän ja vahvistaa lihaksia. Oon nyt pari kuukautta treenannut päivittäin mutta niskakipu ennallaan ja vihlaisut. No, ei sinänsä pahemmaksikaan ole olo mennyt.

Vierailija
18/19 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arnold Chiari malformaatio? 

Tai oletko ottanut koronarokotteen?

Vierailija
19/19 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaako tähän Retard lääke?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kaksi