Ex-mies kävi penkomassa asuntoni lapsen avaimella
Olemme eronneet 1,5 vuotta sitten, yhteishuoltajuus on mutta ongelmallinen sellainen. Nyt uusimpana tempauksena sain kuulla lapseltani (9 v) että isänsä oli pakottanut lapsen antamaan avaimensa ja lähtivät sitten minun asuntooni. Eksä oli penkonut koko asunnon kaappeja myöten etsien merkkiä miehestä.
Eksä ei vieläkään tajua että olemme eronneet ajat sitten eikä minun mieheni, olipa niitä tai ei, kuulu enää hänelle :( Hän itse kyllä tapailee jo uutta naista mutta vähän väliä viestittelee miten haluaisi minut takaisin.
Ahdistaa :( Mitä voin tehdä?
Kommentit (18)
Minä laittaisin rikosilmoituksen jo nyt. Vähintään lähestymiskieltoa hakisin. Ja lapselle ei enää avainta mukaan (toki pitää muistaa puhua lapselle, että hän ei ole tehnyt väärin vaan isänsä).
Tee ihmeessä rikosilmoitus. Sairas ihminen joka tarvii herätyksen
Miehenä mietin että vaikee päästä noin sairaalloisen mustasukkaisen ihmisen pään sisään, että mitä se oikein ajattelee vai ajatteleeko mitään
No onhan toi kotirauhan häirintää?
Tein aiemmin rikosilmoituksen miehen lähettämistä uhkaus- ja haukkumisviesteistä (huoritteli ja uhkasi tappaa) joita tuli eron jälkeen kymmeniä päivässä. Kaikki viestit otin talteen ja näytin poliiseille. Kuulusteluissa eksäni sai kuitenkin puhuttua itsensä pinteestä pois. On niin hyvä puhumaan kaikki ympäri ja esittämään normaalia. Siispä poliisin mielestä uhka ei ollut todellinen ja juttu kaatui... Eksä soittelee edelleen myös työpaikalleni yrittäen varmistaa että olen töissä enkä siellä miehissä. Työni on onneksi kuitenkin luonteeltaan sellaista ettei puhelimessa kukaan saa kertoa olenko siellä vai en.
Viestejä ja puheluita tulee edelleen päivittäin. Pahinta on kun kukaan ei usko vaikka kaikki viestit on tallessa :(
Mutta tosiaan, otan lapselta avaimen pois kun menee isälleen. Rikosilmoitusta pitää vielä miettiä, riittääkö siihen lapsen todistus? Ja ei, tämä ei ole provo kun kohta joku sitä huutaa. Ap
Vaihtaisin lukot, koska on voinut teettää kopion avaimesta itselleen.
Kannattaa ehdottomasti tehdä rikosilmoitus. Ja ilmoita miehelle myös, että sen teet. Nuo kodin vartiointi/valvontasysteemit nettikameran kautta ovat myös helppoja ja suht edullisia. Sellainen käyttöön myös ja tavalla tai toisella tieto exälle. Jos soittelee työpaikalle usein, niin varmaankin saat sieltä jonkun todistamaan tarpeen vaatiessa. Kovat keinot vaan käyttöön, ei tuollaista tarvitse kenenkään sietää.
Kaikki jutut ylös ja rikosilmoitus nyt heti. Siinä mainitset myös edellisistä tempauksista ja otat todistusaineistot mukaan. Lukkojen vaihto, hälytinjärjestelmä ja kotivahti käyttöön. Lapselta avain pois. Menet juuri niin pitkälle asiassa kun voi mennä etkä jätä asioita puolitiehen. Sinun ei tarvitse elää pelossa jonkun sairaan ihmisen takia vaan teet kaikkesi tämän eteen. Lapsen kanssa juttelet erilaisista vaihtoehdoista miten toimitte, esim. jos lapsen mielestä joku asia on oudosti, niin vaikka joku teidän välinen salasana tms. olisi hyvä olla - miten lie mies on toimii lapsen kanssa muuten jos nytkin oli pakottanut lapsen toimimaan vastoin sinun ohjeitasi. Vetäisin asian luonnollisesti myös lastenvalvojan tietoon.
Melko sekopää ex. Mitä jos sulla sitten on mies? Hyökkääkö tämä sekopää sun miehen kimppuun sitten?
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 17:39"]
Vaihtaisin lukot, koska on voinut teettää kopion avaimesta itselleen.
[/quote]
Herttoniemessä joku vuosi sitten ex tappoi entisen vaimonsa ja tämän miesystävän mentyään lapsen avaimilla asuntoon joten lukkojen sarjoitus on aivan paikallaan.
Turussa vuosia sitten ex-mies meni vaimonsa työpaikalle ja ampui tämän. Vieläpä poliisiosastolla oli töissa, mutta eihän tommosessa mitään ehdi reagoida.
Ohis, mutta miksi ihmiset hankkivat lapsia tuollaisten miesten kanssa. Kamalaahan tuo on. Onko lapsikaan turvassa, jos joskus haluaa sulle kostaa.
Uusi lukot ja uutta avainta mies ei tule ikinä näkemäänkään.
Mulla se "onni", että ex-miehellä historiaa mun ja muidenkin pahoinpitelyistä, rattijuopumuksia yms. sain yksinhuoltajuuden ja lähestymiskiellon läpihuutojuttuna.
Silti kun erosimme viimeisen kerran, kävi varastamassa asunnostani mm. yli tonnin taulutv:n, kun lapsi päästä hänet sisälle. En ehtinyt lasta varoittaa. Mies ei edes tapaa lastaan ja lapsi on täysin vieraantuntut hänestä.
Varmaan munkin exä olis onnistunut puheellaan vaikka mihin, jos ei olisi jotain oikeasti tehnyt jo aiemmin, josta todisteet. Pahoinpitelyoikeudenkäynnissäkän vain nauroi ja kielsi kaiken, vaikka oli lääkärinlausunnot kuvineen. Repi lopulta saamansa sakot - itse en uskaltanut hakea korvauksia pelon takia, mutta eihän hän tietenkään olisi niitäkään maksanut, kuten ei maksa elareitakaan.
Ja joo, oltiin yli 10 vuotta yhdessä:(
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 18:08"]
Ohis, mutta miksi ihmiset hankkivat lapsia tuollaisten miesten kanssa. Kamalaahan tuo on. Onko lapsikaan turvassa, jos joskus haluaa sulle kostaa.
[/quote]
Olisiko mitenkään niin, että eron jälkeen tapahtuvan häirinnän huomaa vasta eron jälkeen? Mutta nyksille hyvää vinkkiä, jos miehenne puhuu exästään tiettyyn sävyyn ja tuntuu olevan pakkomielteisen negatiivinen kaikessa exäänsä liittyvässä, niin hälytyskellot soimaan. Älä lisäänny sen kanssa jne.
Pyydä eksa kylään ja sovitte asian kahvikupposen äärellä. Kannattaa kokeilla aikuismaisempaa lähestymistapaa kuin heti eskaloida koko juttu poliisiasiaksi.
Älä anna lapselle avainta mukaan kun menee isälleen. Tai sanot miehelle että seuraavasta samanlaisesta tempusta lähtee rikosilmoitus menemään.