Mulla aloitettu Concerta: Parantaa keskittymistä selvästi mutta tuntuu aiheuttavan päänsärkyä
Onko muilla kokemusta tästä? Olisi kiva saada vain nuo positiiviset vaikutukset.
Lääkäri vihjasi kyllä että ellei Concerta mulle sovellu, niin sitten voidaan kokeilla Elvansea, mutta täytyy kai tätä nyt vähän pidempään kuitenkin kokeilla. Tänään otin vasta ekaa kertaa.
Ja miten tuo Elvansen korvattavuus aikuisilla menee oikein nykyisin? Kyseessä varmaan aika kallis lääke jos joutuu ihan kokonaan itse maksamaan.
Kommentit (5)
Tai Kelan mukaan kun äsken katsoin niin sanotaan että Elvanse Adult on korvausoikeudella 331 peruskorvattava lääke. Terv. Ap
Concertalla, kuten muillakin metyylifenidaateilla esiintyy hyvin usein aloitusvaiheessa haittavaikutuksena päänsärkyä. Tämä usein katoaa jo muutamien päivien jälkeen. Kannattaa siis jatkaa vielä kokeilua, jos muuten tuntuu sopivalta ja on vaste on hyvä. Päänsäryn ohella myös vatsavaivat ovat aluksi yleisiä. Monella ruokahalu heikkenee lääkkeen vaikutusaikana, ja myös nukhatamisvaikeuksia voi olla. Melatoniinia on ihan ok käyttää tarvittaessa. Samoin särkylääkkeitä päänsärkyä helpottamaan. T. Psyk sh
Muista juoda enemmän vettä, mulla metyylifenidaatti aiheutti nesteen poistumista kehosta ja oli sitten nestehukan takia päänsärkyä.
Hirveää myrkkyä.