Millaisia siemeniä kuuluu ruokavalioosi?
Kommentit (19)
Teen itse leipäni auringon-, kurpitsan, seesamin- ja pellavansiemenistä. Vatsani ei kestä viljoja. Pähkinät on ihania, mutta ikävä kyllä tykään vain suolatuista, lukuunottamatta cashew pähkinöitä :D
Auringonkukka, pellava, kurpitsa, pinja. Pähkinöistä maapähkinä ja manteli.
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 15:03"]
Auringonkukka, pellava, kurpitsa, pinja. Pähkinöistä maapähkinä ja manteli.
[/quote] Oi, seesaminsiemen unohtui!
Maapähkinää, cashewpähkinää, seesamia, auringonkukkaa, sinimailasta. Näitä säännöllisesti. Lisäksi satunnaisesti saksanpähkinää, kurpitsaa ja hamppua.
Saksanpähkinöitä syön joka päivä ja välillä cashew- ja maapähkinöitä.
Mysliin laitan auringonkukan- ja kurpitsansiemeniä. Lisäksi mantelia, hasselpähkinää ja cashewpähkinää. Maapähkinöitä vältän, eivät kyllä edes varsinaisia pähkinöitä olekaan. Parapähkinöitä on kyllä kaapissa, mutta niitä harvoin muistaa sieltä popsia.
Siemenistä: Chia, auringonkukka ja pellava.
Pähkinöistä: Cashew, manteli, hassel.
Auringonkukansiemeniä, pellavansiemeniä, chiasiemeniä, kurpitsansiemeniä, seesaminsiemeniä, manteleita, kokonaisena sekä tahnoina, erilaisia muita pähkinöitä kuten cashew-, makadamia- ja hasselpähinöitä. Kahvipapuja jauhan expressoon ja käytän myös muitakin papuja, lempparit on valkoiset pavut, härkäpavut ja kikherneet sekä soija (iik, vaarallista). Sitten tietty otan suihin ja nielen miehen siemenet.
Jos en syö pellavansiemeniä, saan ummetusta. Laitan niitä juotavan jougurtin sekaan ja juon, siis en oikeastaan syö niitä.
hamppu, maailman ravintorikkain siemen.
Mitä ihmeen lintuja täällä on palsta täynnä... Minä en ole talitintti, olkaa te vaan.
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 12:34"]Mitä ihmeen lintuja täällä on palsta täynnä... Minä en ole talitintti, olkaa te vaan.
[/quote]
Talitintti ei pahemmin siemeniä syö, pitåå.enemmän ihrasta ym.rasvasts.
Minä syön päivittäin.ainakin auringonkukan ja kurpitsansiemeni. Manteleita myös. Miten te hampunsyöjät saatte ne siemenet pehmeiksi?
En tiedä miksi niitä nimitetään: Väriltään valkoisia, eivät oikeastaan muistuta siemeniä, vaan enemmänkin sellaista valkoista litkua. Niissä on sellainen siima perässä. Likkuvatkin, liekkö jotain sukua hyppypavuille.
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 13:00"]En tiedä miksi niitä nimitetään: Väriltään valkoisia, eivät oikeastaan muistuta siemeniä, vaan enemmänkin sellaista valkoista litkua. Niissä on sellainen siima perässä. Likkuvatkin, liekkö jotain sukua hyppypavuille.
[/quote]
Nämä tulevat kerta-annoksina patukkamaisesta hedelmästä. Jonkn aikaa kun imeskelee nii purkautuvat siitä.
N22
Inhoan siemeniä, manteleita, pähkinöitä jne. Suolapähkinä on ainoa mistä tykkään, mutta ei tee hyvää mulle.
Rakastan pähkinöitä! Tällähetkellä suosikkejani on parapähkinät (Brazil) joita riittää 2-3 välipalaksi.
Siemenistä käytän lähes päivittäin esim auringonkukan- ja pinjansiemeniä sekä ruuanlaitossa mm sesaminsiemeniä