AMK opiskelijat pilaavat sitsit
AMKkilaiset leikkineet taas akateemista pöytäjuhlaa ja matkineet yliopistolaisia. Seuraukset Ilta-Sanomissa.
Eikö hävetä? Sitsit on YLIOPISTON arvostettu ja kunnioitettu perseilyperinne, jossa rima on alhaalla. Nyt AMKkilaiset onnistuivat alittamaan riman tässäkin.
Kommentit (39)
Miten te edelleen 2020-luvulla jaksatte? Toisaalta ei voisi teidän mielipiteenne vähempää kiinnostaa.
T. AMK-opiskelija
Jonkun on pakko ottaa isännyys ja antaa opetus.. jos sääntöjä ei noudateta??!
Vierailija kirjoitti:
AMKkilaiset alapeukuttaa. Perustelkaapa joskus miksi kopioitte yliopiston perinteitä, teette graduja ja nykyään suoritatte "master"-tutkintoja?
Miksi ette ole ylpeitä omasta koulutuksesta ja luo omia perinteitä?
Näin riviamkilaisena on aika vaikea vaikuttaa kokonaiseen tutkintoon tai sen nimeen ja toteutustapaan.
Vierailija kirjoitti:
AMKkilaiset alapeukuttaa. Perustelkaapa joskus miksi kopioitte yliopiston perinteitä, teette graduja ja nykyään suoritatte "master"-tutkintoja?
Kysäisehän Opetushallitukselta. Opiskelija itse ei voi vaikuttaa siihen, mitä opetussuunnitelman runkoon on sisällytetty. Opinnot on saatettava loppuun annetuissa raameissa.
"sitsisääntöjen rikkominen"... Mitä?
"rangaistus" ...Mitä mitä?
Nämä AMK-pellet ovat keksineet sitsiperinteet ihan omasta päästään. Opiskelin TKK:llä (ennen kuin siitä tuli Aalto-yliopisto) ja kävin varmasti lähemmäs sadoilla sitseillä. Ikinä, missään ei ollut "sääntöjä" joiden rikkomisesta olisi rangaistu typeryyksillä kuten nuo haarukan teippaamiset käteen, puhumattakaan vyöllä pieksemisestä. Lähtökohtaisesti kaikki osasivat käyttäytyä (ilmeisesti AMK:ssa sitten ei?) ja jos joku riehui tai örvelsi niin hänet kyllä pystyttiin palauttamaan ruotuun ilman rikoksen tasolle menevää toimintaa.
Suosittelen tuon "killan" (tämä nimityskin on apinoitu TKK:ltä) toimijoille, että kehittätte ihan itse uusia, fiksuja ja kivoja perinteitä ettekä kopioi jotakin, josta ette selvästi tajua mitään.
Itse opiskelin amkissa ja minua jotenkin ärsytti suunnattomasti se amkin haalariperinne. Kuitenkin se amk oli itselle pelkkää läpyttelyä ja lapsellisen helppoa. Olin siellä vain siksi, että saan tutkinnon.
Olen opiskellut kahdessakin yliopistossa enkä ole kuullutkaan mistään sitseistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysäisehän Opetushallitukselta. Opiskelija itse ei voi vaikuttaa siihen, mitä opetussuunnitelman runkoon on sisällytetty. Opinnot on saatettava loppuun annetuissa raameissa.
Opetushallitus ei määrää mitenkään mitä tapahtumia amkilaiset järjestää. Esim Turussa TIO järjestää Polkuauto Grande prixin ja se on suosittu tapahtuma myös teknillisen tiedekunnanainejärjästöille.
Vierailija kirjoitti:
Olen opiskellut kahdessakin yliopistossa enkä ole kuullutkaan mistään sitseistä.
Ainejärjestöt ovat alkaneet näitä yleisesti viettää nyt viime vuosikymmeninä. Itse opiskelin -80-luvun lopulla Helsingin yliopistossa eikä ollut mitään sitsejä eikä kyllä ainejärjästöjen haalareitakaan.
Aloittaja on lapsellinen ja kykenemätön kirjoittamaan virheettömästi.
Vierailija kirjoitti:
Keski-ikäiset alumiinisedät antoivat opiskelijaneitojen pakaroille lämpöä?
Alumiinisedät. Reps.
Vierailija kirjoitti:
Itse opiskelin amkissa ja minua jotenkin ärsytti suunnattomasti se amkin haalariperinne. Kuitenkin se amk oli itselle pelkkää läpyttelyä ja lapsellisen helppoa. Olin siellä vain siksi, että saan tutkinnon.
Ahaa. Jos amk olisi ollut sietämättömän vaikeaa, sinua ei olisi ärsyttänyt haalariperinne, ainakaan sietämättömästi.
Joo-o. Itse kävin yliopiston, enkä tiedä mitään juntimpaa, kuin sitsit tai opiskelijabileet.
Toki itsekin osallistuin ainejärjestötoimintaan ja illan viettoihin. Mutta me taideaineidenlaitoksen tyypit vain tuhahtelimme noille junntibileille.
AMK on ammattikoulun jatkokurssi.
Vierailija kirjoitti:
"sitsisääntöjen rikkominen"... Mitä?
"rangaistus" ...Mitä mitä?Nämä AMK-pellet ovat keksineet sitsiperinteet ihan omasta päästään. Opiskelin TKK:llä (ennen kuin siitä tuli Aalto-yliopisto) ja kävin varmasti lähemmäs sadoilla sitseillä. Ikinä, missään ei ollut "sääntöjä" joiden rikkomisesta olisi rangaistu typeryyksillä kuten nuo haarukan teippaamiset käteen, puhumattakaan vyöllä pieksemisestä. Lähtökohtaisesti kaikki osasivat käyttäytyä (ilmeisesti AMK:ssa sitten ei?) ja jos joku riehui tai örvelsi niin hänet kyllä pystyttiin palauttamaan ruotuun ilman rikoksen tasolle menevää toimintaa.
Suosittelen tuon "killan" (tämä nimityskin on apinoitu TKK:ltä) toimijoille, että kehittätte ihan itse uusia, fiksuja ja kivoja perinteitä ettekä kopioi jotakin, josta ette selvästi tajua mitään.
Kaikki amkn opiskelijatoiminta on apinoitu yliopistoilta. Myös nimikkeet yritetään epätoivoisesti viedä.
En käynyt opiskelijabileissä ja en koe menettäneeni mitään. Oli mielestäni lapsellista pelleilyä
Mulle on aivan sama kuka missäkin tilanteessa itsensä juo räkäkänniin, sillä "arvostettu ja kunnioitettu perseilyperinne" se ei ole, suoritti sitä yliopisto-opiskelijat saati kadun deekut. Samaa alkoholin liikakäyttöä se on, enkä nää siinä mitään suojelemista vaativaa perinnettä.
Kävin amk:n, kun sitä perustettiin ja tein pitkään töitä ja nyt menen koulun penkille, kun duuni meni alta pois. Olen varmaan vanhin porukasta, mutta niin meille kaikille joskus käy. Anyway, tässä on käyty keskustelua kuinka AMK-opiskelijat matkivat yliopiston perinteitä ja moititaan AMK-opiskelijoita. Aika ei ole muuttanut tätäkään keskustelua, että muistan kuinka jotkut yliopisto-opiskelijat aikoinaan moittivat amkilaisia. Puuttumatta siihen, niin eikös se ole ihan mukava tavata opiskelijatovereita muissakin merkeissä kuin pelkästään koulussa. Toki dokaamisesta eivät kaikki tykkää eivätkä lapsellisesta puolisimputtamisesta, mutta kai sitä voi lähteä tanssimaan, risteilylle tai vaikka telttaretkelle.
Juntit insinööri (AMK)-opiskelijat rätkineet siellä toisiaan vyöllä persiille. Vai oliko nämä lyöjät jotakin vanhempia jo? Eniveis, tässä näette minkälaista porukkaa nuo on.