Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitääkö nyt unohtaa vauvahaaveet?

Vierailija
08.09.2006 |

Olen 25-vuotias nuori nainen, ja juuri saanut tiedon, että sairastan ms-tautia.

Mieheni kanssa olemme suunnitelleet perheenlisäystä, mutta nyt sitten kävi näin.

Tuntuu, että elämä päättyy tähän, on niin paha olla.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
09.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

MS ei varsinaisesti periydy, mutta jos esim. äidillä on MS, lapsella on kohonnut riski sairastua. Kuitenkaan ei ole varsinaisesti perinnöllinen tauti. Minun äidilläni on MS, joten minulla on suurempi riski sairastua - tai sitten en sairastu. Mutta en jaksa stressata tuota asiaa ja heittää elämääni hukkaan tuon takia, koska jokaisessa suvussa on omat sairautensa. D-vitamiinin saannista pidän kyllä huolen, koska sen on sanottu ehkäisevän MS-taudin puhkeamista. Käy lukemassa Suomen MS-liiton nettisivuilta lisää tietoa!

Vierailija
2/6 |
08.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja käy sopeutumisvalmennuskurssi. Ja anna ajan vähän kulua.

t. ms-potilas jolla kaksi diagnoosin jälkeen tullutta lasta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
08.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy katsomassa ms-liiton sivut.

Vierailija
4/6 |
08.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta silloin vain juteltiin siitä minun tilanteestani, katsottiin työn kannalta ja juteltiin jne. Eli tavallaan perehdytettiin minua siihen sairauteen, samoin miestäni jne. Siellä oli ryhmä samoin juuri diagnoosin saaneita, jotka olivat vähän sokissa. Ja helpotti kun näki että samanlaisia taviksia hekin olivat kuin minä.

2

Vierailija
5/6 |
08.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn töissä, lapsia on kaksi. Ihan tavallista elämää elän. Tunnen muitakin, jotka ovat saaneet lapsia diagnoosin jälkeen. Elämä jatkuu.

Voimia sinulle!

2

Vierailija
6/6 |
09.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ms on siitä paha tauti, koska kukaan ei voi sanoa, miten se juuri sinun kohdallasi tulee etenemään. Voi olla, että seuraavaan 10 vuoteen ei tapahdu yhtään mitään tai sitten istut 2 vuoden kuluttua pyörätuolissa. (niinkuin ystäväni)

Mutta vertaistukea etsimällä näet, että ms:n kanssa voi elää ihan täysipainoista elämää. Nykyään on jo lääkkeitä, jotka hidastavat ja vievät oireita pois. Ja koko ajan tutkitaan ja kehitetään niitä lisää.

Jaksamista sinulle ap!