Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Turhauttaa kun ei pääse edes työhaastatteluun!

Vierailija
21.01.2015 |

Olen hakenut useampaa alani työtä viimeaikoina, mutta yhteenkään ei ole tullut edes haastattelukutsua. Kokemus ja koulutus vastaa hommaa täysin ja hakemukseen panostan aina kunnolla. Tiedän vielä, että yhteen hakemaani hommaan on ehkä muutama hakija joilla on vaadittava kielitaito. Itsetunto murenee silmissä kun hylkäyskirjeet pamahtaa sähköpostiin toinen toisensa perään. Olen tällä hetkellä töissä, haluan vaan vaihtaa firmaa joten täytyy kai olla iloinen etten ole työtön... Kiitos, että sain purkautua.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 11:53"]Ihmettelen vaan, miksei työnantajat voi haastatella kaikkia potentiaalisia hakijoita? Voiko pitää paikkaansa, että vaativaan asiantuntijahommaan useammalla kielivaatimuksella on tosiaan ylitarjontaa? Ilmeisesti... Ap
[/quote]

Jos ja kun hakijoita saattaa usein nykyisin olla kymmeniä tai satoja, on mahdotonta ja turhaa haastatella kaikkia. Itse olen hakenut mm. paikkaan, johon oli yli 1000 hakijaa. Olet onnekas, jos koulutustasi ja kokemustasi vastaavia paikkoja on tarjolla ja olet lisäksi töissä. Itse olen työtön ja alalla, jossa työpaikkoja on tarjolla keskimäärin muutaman kerran vuodessa. Siksi joudun hakemaan paikkoja, joihin minulla on väärä koulutus ja työhistoria = mahdotonta saada töitä ilman uudelleenkoulutusta.

Vierailija
2/5 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sä muotoilet hakemuksesi? Saako siitä viestin, että jos saat duunin niin jätät vanhasi? Itse hain töitä myös noin kun en tykännyt vanhasta paikasta ja sen uuden paikan johto ymmärsi hakemuksen niin, että haen ns. Työpaikkaa nro 2. Eli tekisin kahta työtä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 12:27"]Miten sä muotoilet hakemuksesi? Saako siitä viestin, että jos saat duunin niin jätät vanhasi? Itse hain töitä myös noin kun en tykännyt vanhasta paikasta ja sen uuden paikan johto ymmärsi hakemuksen niin, että haen ns. Työpaikkaa nro 2. Eli tekisin kahta työtä.
[/quote] Kyllä mielestäni on selvää, että jos haen täyspäiväistä toimistohommaa niin en voi tehdä kahta duunia samaan aikaan. Hakemuksessa kerron itsestäni, kokemuksestani ja syistä miksi olisin hyvä hommaan ja kuinka työpanokseni vaikuttaisi positiivisesti firman menestykseen. Kirjoitan lyhyesti ja ytimekkäästi ilman turhia jaaritteluja. En tiedä sitten purisiko rekryihmisiin hassunhauskat tarinat ja huumorilla höystetyt hakemukset paremmin... Ap

Vierailija
4/5 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

tervetuloa yli nelivitosten kerhoon joilla on työsuhteesta yli 2kk. Nykyisin tuohon klubiin otetaan (päätyy) nuorempiakin :|

Vierailija
5/5 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen vaan, miksei työnantajat voi haastatella kaikkia potentiaalisia hakijoita? Voiko pitää paikkaansa, että vaativaan asiantuntijahommaan useammalla kielivaatimuksella on tosiaan ylitarjontaa? Ilmeisesti... Ap