Minkälaiset vaatteet lapsille hautajaisiin?
Voiko 3-vuotiaalle pukea violetin mekon hautajaisiin? Ihan mustaa vaatetta en lapselle halua laittaa, vaan jonkun neutraalin. Kyseessä lähiomaisen hautajaiset.
Kommentit (17)
Violetti on kirkollinen väri joten ihan hyvä valinta, samoin tummansininen tai tummanvihreä.
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 21:24"]Jos on tumma violetti, niin käy. Kirkas lila ei.
[/quote]
Liila *
Mustaa mekkoa on muutenkin hankala löytää. Pari vuotta sitten kyselin täällä miten pukea 2v. tyttö hautajaisiin ja tosiaan, esim. tumman lila mekko on oikein hyvä. Sellaisen vastauksen sain. Ilmeisesti etiketti ei ole noin pienten kohdalla muutenkaan niin tarkka..
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 21:27"]Mustaa mekkoa on muutenkin hankala löytää. Pari vuotta sitten kyselin täällä miten pukea 2v. tyttö hautajaisiin ja tosiaan, esim. tumman lila mekko on oikein hyvä. Sellaisen vastauksen sain. Ilmeisesti etiketti ei ole noin pienten kohdalla muutenkaan niin tarkka..
[/quote]
Liila *
Mun tytöllä oli isänsä hautajaisissa tumman lila samettimekko ja piti kappelissakin mustaa takkia päällä. Eli lila käy. Lasten pukemisesta hautajaisiin ei ole varsinaista etikettiä.
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 21:28"]Mun tytöllä oli isänsä hautajaisissa tumman lila samettimekko ja piti kappelissakin mustaa takkia päällä. Eli lila käy. Lasten pukemisesta hautajaisiin ei ole varsinaista etikettiä.
[/quote]
Liila *
Liila *
Tumma hame ja valkoinen pusero. Ei lapsen tarvitse olla kokomustissa edes lähiomaisen hautajaisissa.
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 21:28"][quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 21:28"]Mun tytöllä oli isänsä hautajaisissa tumman lila samettimekko ja piti kappelissakin mustaa takkia päällä. Eli lila käy. Lasten pukemisesta hautajaisiin ei ole varsinaista etikettiä.
[/quote]
Liila *
Liila *
[/quote]
Lila*
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 21:31"][quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 21:28"][quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 21:28"]Mun tytöllä oli isänsä hautajaisissa tumman lila samettimekko ja piti kappelissakin mustaa takkia päällä. Eli lila käy. Lasten pukemisesta hautajaisiin ei ole varsinaista etikettiä.
[/quote]
Liila *
Liila *
[/quote]
Lila*
[/quote]
Kielitoimiston tädit kertoi että se on liila, jos puhutaan väristä.
Meillä lapset pukeutuivat harmaa-tummanharmaa-musta -akselin väreihin papan hautajaisiin. Harmaata on kaupat pulollaan, mutta minunkin mielestä kaikki tumma käy. Lapsi saa kai pukeutua myös valkoiseen.
Siistit pyhävaatteet sopii. Ei todellakaan tarvitse olla mustaa eikä tarvitse pitää mustaa takkia mekon päällä.
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 21:35"]Lila Lila Lila!
[/quote]
Mene Lilan luokse jos hänelle on asiaa. Nimen hokeminen täällä ei auta.
Tumma vaate käy hyvin. Ei tarvitse olla musta. Kunhan ei ole mikään karnevaaliasu tai prinsessan rooliasu.