Mikä oli lapsena sun suosikkikotiruoka?
Kommentit (55)
Pinaattikeitto ja karjanpiirakat munavoilla.
Ja iso lasi maitoa.
Vierailija kirjoitti:
Jauhelihakastike ja keitetyt perunat ja toinen oli jauhelihamakaronilaatikko.
😋
Makaroni ja jauheliha täälläkin! Itse rakastin myös kananmunakastiketta ja perunamuusia.
Ja yleensä viikonloppuisin tehtiin pizzaa, jota sai saunan jälkeen smurffilimsan kanssa. Aika usein oli siinäkin jauhelihaa.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki upposi, oltiin tosi vähävaraisia! Parasta oli perunamuussi ja makkarakastike, toisena isän paistamat raa'at perunat ja isot läjät sipulia, syötiin sellaisenaan - niiiiiiiiin hyvää. Savukala (mikä tahansa, mitä itse kalastettiin) suoraan sanomalehden päältä ruodittuna. Kaikki sieniruuat olivat myös todella hyviä.
Meidän isä teki sipuli-perunalaatikkoa, eli vuokaan sipulia ja perunoita, lihalientä ja uunissa haudutetaan kypsäksi, oli todella herkkua.
Nyt kun tosissani vastaan, niin ainakin:
- Makaronilaatikko
- Lihapyörykät
- Jauhelihakastike ja riisi
- Jauhelihapihvit
Ettei vaan olisi ollut makaronilaatikko.
Vierailija kirjoitti:
Perunamuusi ja makkarakastike, lappapuuro, munakkaat, jauheliharisotto, lanttukukko.
Mikä ihmeen lappapuuro?
Koulun pinaattikeitto kananmunalla ja jauheliha-perunasoselaatikko. Ei paljon kannattanut kotona näitä kehua kun ruoanlaittoa vihaava vanhempani (äiti) piti muutaman päivän lähes totaalista mykkäkoulua. Muisti kyllä mainita että oletkin laihtunut eduksesi kun koulussa syöt niin huonosti. Olin ekalla ja tokalla luokalla :(
Makaroni tai muusi +lihapullat+ salaatti.
Mutta yleensä meillä syötiin lihalientä tai kalaa. Sekä tietenkin pullamössöä.
Lääkäri sanoi että olen niin terve koska en lapsena syönyt liikaa.
Olisin kyllä syönyt jos ois ollut.
Lihamureke, joka oli täytetty sekavihanneksilla.
Katkarapukastike ja uuniperunat.
Bouillabaisse oli hyvää lapsuudessani
Iskä opetti. Hieno mies