Olisiko sinulla vinkkejä rahan tienaamiseen?
Yli puolet tuloistani menee laskuihin joita on ihan järjetön määrä.. Kaipailisin vinkkejä miten voisin tienata vähän rahaa, jotta saisin laskuja maksettua kerralla mahdollisimman paljon ja näin pääsisin pikkuhiljaa velkahelvetistä eroon..
Facebook kirpputorille olen laittanut kaiken mikä on irronnut ja josnostajat rulevat sovitusti, tienaan n. 100 e. Sillä saan jo yhden isoista laskuista hoidettua pois.. Lisätöitä olen yrittänyt etsiä kovasti,muttei ole tullut sopivaa ainakaan vielä vastaan..
Kommentit (11)
Istut pankin päällä... Vink vink...
Lisätyö siivoojana, mainoslehtien jakajana, lastenhoitokeikkaa, lumenluontia mummoille.
Kyllä työteliäs töitä saa.
Mitä osaat tehdä, mikä on koulutuksesi ja mitä muita taitoja olet hankkinut elämässäsi. Noi miettimällä kannattaa aloittaa ja sen jälkeen miettii miten omia taitojaan vois hyödyntää, ja missä tietysti myös.
Meneekö sun menot niin miinukselle että voisit saada toimeentulotukea? Pakollisten kulujen jälkeenhän ihmiselle pitäis jäädä käteen joku päälle 400e.
Vähennä nyt ensin niitä kuluja.
kaikki turhat tilaukset pois, vaihda netti halvempaan vaikka sitten joku24kk sopimus, lopeta tupakanpoltto ja alkoholin käyttö. Myy kallis puhelin pois ja osta perus puhelin jne.
Hae velkaneuvontaan ja yritä saada velkajärjestely.
Opettele tekemään ruokaa.Juureksista helppo tehdä pataruokia ja laatikoita. Osta alennuksesta isompi määrä kerralla. Jos olet nainen ala myymään "palveluja"
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 14:27"]
Meneekö sun menot niin miinukselle että voisit saada toimeentulotukea? Pakollisten kulujen jälkeenhän ihmiselle pitäis jäädä käteen joku päälle 400e.
[/quote]
Mä ainakin saisin tästä sen käsityksen että ap makselee semmosia laskuja joita ei toimeentulotuessa huomioida..
Ilmoittaudut lasten-/lemmikin/vanhustenhoitajaksi.
Onko sinulla velkaa usealle eri taholle? Entä jos otat yhden ainoan velan josta maksat kaikki pois? Yksi velka tulee kuluineen lienee halvemmaksi kuin maksella kuukausittain monelle eri taholle.
Toivottavasti löytyy helppoa lisätyötä. Puhelinmyyntiä, mitä vaan. Mä olen tehnyt yhden pienen tehtaan siivousta 3 x viikossa iltaisin ja mainosten jakoa. Jälkimmäisestä ei tienaa kovin hyvin, mutta mulla sattui helppo alue omasta lähiöstä. Ei mene bensaan rahaa. Tuttu taas jakaa Hesaria lomittajana, sillä on semmoinen päivätyö että onnistuu. Systerillä on ravintola-alan koulutus ja tekee kokin päivätyötä, mutta heittää iltaisin ja viikonloppuisin keikkaa.
Lomailu vaan on näissä hommissa hankalaa, mutta jos sun tarkoitus on maksaa velat pois, niin vuoden pari jaksaa ilman lomaa.
Yksi vaihtoehto on ottaa alivuokralainen/kimppakämppä. Mä jaoin muinoin asuntoni serkkuni kanssa. Vuokra oli silloin kolmiosta n. 700 euroa ja kahdelleen se puolittui.
Seligson. Nordnet. Rahasto. Pörssi.