Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En hikoile koskaan :( onko aineenvaihdunnassani jotain vikaa?

Vierailija
21.01.2015 |

Olen aina ihmetellyt hikoilemattomuuttani. Tunnin step aerobic -tunnillakin muut on litimärkiä hiestä, itse punoitan ja tissien alustat on vähän märät. Selluliittia mulla oli jo kun bmi oli n. 20 ja just murrosikäinen. Tuli vaan mieleen kun katsoin eilistä Suurin Pudottaja -ohjelmaa kun Bob yritti saada sen yhden musta naisen hikoilemaan. Teki hulluna töitä mutta ei hikoillut vaikka muut siinä päät märkinä. Jossain toisessa laihdutusohjelmassa ( olisko ollut Suomen Suurin pudottaja ) päiviteltiin yhtä kilpailijaa kun ei hikoillut ollenkaan ja kun aineenvaihdunta(?) saatiin kuntoon, rupesi tulemaan hiki treeneissä. Onko täällä muita jotka ei hikoile ja onkohan asialle jotain tehtävissä? Hikoiluhan olisi tervettä kun kuona-aineet postuvat kehosta, mutta vaikka rääkkäisin itseäni miten jumpassa/hiihtäen tms, olen vain punainen ja selkä aavistuksen märkä :(

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikutko säännöllisesti? Juot tarpeeksi? Syöt normaalisti?

Vierailija
22/35 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 09:20"]

Täällä aama juttu, en hikoa edes saunassa. itswäkin kiinnostaisi!!

[/quote]

Jos et hikoile edes saunassa, niin sinulla on anhidroosi. Sillä nimellä voit hakea tietoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhasen vajaatoiminta aiheuttaa myös hikoilemattomuutta

Vierailija
24/35 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo riittävästi ainakin. 

Vierailija
25/35 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkittävä oire on myös hikoilemattomuus

Useilla todettiin harvinainen Fabryn tauti - Hikoilu loppui!

http://www.iltalehti.fi/terveys/2014121018915717_tr.shtml

Vierailija
26/35 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 09:37"]

Merkittävä oire on myös hikoilemattomuus

Useilla todettiin harvinainen Fabryn tauti - Hikoilu loppui!

http://www.iltalehti.fi/terveys/2014121018915717_tr.shtml

[/quote]

Vöyrin seudulta Pohjanmaalta on löydetty toistakymmentä potilasta, jotka sairastavat harvinaista Fabryn tautia. 

Vaasan keskussairaalan ylilääkäri Jukka Saarinenvahvistaa tiedon, että Pohjanmaalta on löydetty huomattava määrä Fabryn tautia sairastavia.

Ensimmäinen potilas diagnosoitiin puolitoista vuotta sitten. Sen jälkeen tapauksia on löytynyt toista kymmentä. Kaikki potilaat ovat lähtöisin Vöyrin seudulta.

- Tämä on ollut yllätys, Saarinen sanoo.

Hän arvelee, että Vöyrin seudulla on tapahtunut geenimutaatio monta sukupolvea sitten. Paraikaa selvitetään myös sitä, ovatko Uumajan puolella tavatut Fabryn taudin tapaukset samaa geenimutaatiota kuin Vöyriltä löytyneet tapaukset.

- Potentiaalisia henkilöitä, joilla tämä geenimutaatio on, voi olla huomattavasti enemmän mitä tähän mennessä on todettu.

Vierailija
27/35 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en hikoile, en edes saunassa. Tosiaan jumpan jälkeen tissien alla on vähän nihkeää, mutta ei ole koskaan hikipisaran hikipisaraa valunut mistään. Ylipainoa mulla on 30kg.

Vierailija
28/35 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi että keho ylikuumenee ja pahasti jos ei hikoa ollenkaan. Oletteko mitanneet kuumemittarilla? Siis te hikoamattomat.

Vierailija
29/35 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 09:44"]Luulisi että keho ylikuumenee ja pahasti jos ei hikoa ollenkaan. Oletteko mitanneet kuumemittarilla? Siis te hikoamattomat.
[/quote]

Joo, ja ihan normaali ruumiinlämpö mulla. -9

Vierailija
30/35 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vuosia, jolloin en hikoile ja vuosia, jolloin hikoilen. Kun hikoilua ei ole tai se on heikkoa, todellakin ylikuumenen. Naama on ihan paloautonpunainen ja hehkuva jumppatunnin jälkeen ja usein seuraa myös migreeninkaltainen paha olo. Pitää valella kasvoja ja kaulaa kesken tunnin viileällä vedellä tai märällä pyyhkeellä, se auttaa. Saunaan ei oikein voi mennä kun ei hiki puske sielläkään ulos vaan kroppa kuumenee. 

Vierailija
31/35 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans hikoamaton. Ei ikinä ole ollut märkää hikeä. Voiko tälle tehdä jotain? Normilämpö 35,8. Urheillessa ei koskaan kuuma vaan aivan punanen. Kroppa turpoo treenatessa. Kokoajan pissahätä.

Vierailija
32/35 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hikoilun määrä vaihtelee, mutta jos hikoat hyvin vähän tai et ollenkaan, kyseessä on tosiaankin aineenvaihdunnan häiriö, joka voi olla jopa vaarallista. Kannattaa puhua lääkärille asiasta, koska siihenkin voi löytyä ratkaisu.

Vierailija
33/35 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Atooppinen iho hikoilee huonosti, ja aika monella suomalaisella on se. Kas kun ei ole tullut tässä ketjussa vielä lainkaan esiin. Itselläni atopia, ja kuumuus jää kehoon, naama vain helottaa. Yleensä palelevaisena tykkään pienestä lämmöstä, mutta esim. juuri sauna tai kova liikunta ahdistaa, koska en hikoile.

Vierailija
34/35 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle joku väitti, että jos on hyvä kunto, ei hikoile. En tiedä, mistä tuo väite oli lohkaistu. Se tuli siitä, kun olin töissä tilanteessa, missä oli 40 asteen lämpötila (teollisuusprosessi) ja muut hikoilivat, minä en. Ei mullakaan jumpassa vaatteet kastu, mutta kyllä mulla vähän kainalot hikoaa kuitenkin, ja syke kyllä nousee. 

No eiköhän sitä hikoile, vaikka olisi kuinka hyvässä kunnossa ja ellei on joku häiriö?

Vierailija
35/35 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee hikeä ainoastaan kasvoilta ja se on ärsyttävää, sillä tuntuu, että koko kropan hiki pukkaa sieltä läpi. Yli puoli tuntia infrapunasaunassa ja ihoni on kasvoja lukuunottamatta täysin kuiva.

Tähän ei varmaan itse voi mitenkään vaikuttaa? Sairastan kilpirauhasen vajaatoimintaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä