Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarviiko tehdä lastensuojeluilmoitus tällaisessa tapauksessa

Vierailija
07.11.2021 |

Tilanne on siis se että meillä tuttavapariskunta joilla kaksi lasta, toinen 6-vuotias pieni tyttö ja toinen isokokoinen 3-vuotias poika. Pojalla jotain pientä tunne-elämän säätelyn ja käytöksen ongelmaa, tai enemmänkin, päiväkodissa henkilökohtainen avustaja.

Aina kun nähdään tyttö on ihan raapamilla lähinnä naamasta ja tosi pahoja puremajälkiä jaloissa ja käsivarsissa.

Olen yrittänyt ottaa puheeksi tämän vanhempien kanssa mutta asiaa vähätellään ja sanotaan että on sisarusten välistä rakkautta…

Onko tästä jo aiheellista tehdä lastensuojeluilmoitus, näen että kyllä he nyt jotain apua tarvitsee, tyttö ihan selvästi vähän pelkää veljeään ja on varuillaan tämän kanssa. Vai suurentelenko minä tätä asiaa??? Onko asia ihan Ok. Ja kuten sanoin olen yrittänyt ottaa kyllä asiaa puheeksi moneen kertaan mutta nopeasti äiti vaihtaa puheenaihetta ja vähättelee.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee vaan

Olisi hyvä

Vierailija
2/12 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhe ei selvästikään pysty suojelemaan tytärtä pikkuveljen fyysiseltä väkivallalta. Lastensuojeluilmoituksen paikka minusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pitäisi tehdä. Ei se lastensuojeluilmoitus tuossa tapauksessa paha asia ole. Tyttöraukka joutuu omassa kodissaan pelkäämään.

Vierailija
4/12 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä perhe varmaan tiedostaa tilanteen, mutta eivät myönnä sitä ulkopuolisille. Ovat varmaan neuvottomia kun ilmeisesti jotain tukea ovat saaneet kun lapsella on oma ohjaaja päiväkodissa. Eivät ole ehkä osanneet hakea ja vaatia riittävästi tukea. Valitettavasti tässä tilanteessa on kuitenkin tehtävä lasu ja he tulevat sitä kautta saamaan apua toivottavasti.

Vierailija
5/12 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis aina voi tottakai tehdä, kyllä ne ammattilaiset siellä päättää miten asia etenee ja puuttuvatko siihen vai ei.

Vierailija
6/12 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et kysy omalta tiimiltä, johtajalta tai veolta konsultointiapua, jos olet itse epävarma? Kyllä tuosta perhe jo saattaa tunnistaa itsensä. Siinä on aika nopsaa luottamus mennyt, kun vauvapalstalta pyydetään apua lasun miettimiseen virkavelvollisena ihmisenä.

Sosiaalitoimeenkin voi soittaa ja pyytää konsultointiapua aluksi ilman, että kertoo lasten nimet. Ihan tulevaisuuteen vinkki työtä varten.

T. Päiväkodin "täti"

Vierailija
7/12 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"...tyttö ihan selvästi vähän pelkää veljeään ja on varuillaan tämän kanssa. Vai suurentelenko minä tätä asiaa??? Onko asia ihan Ok..."

- no miten voisi olla OK !!??!!

- et suurentele !!!!

- haluaisitko itse olla nämä verillä ja revittyvä joskus - saatika JATKUVASTI ???

- pieni tyttö ei pysty tilannettaan muuttamaan ja tarvitsee aikuisen/sinun apua!!!

Tilanne on jo pitkällä, kun vanhemnat vähättelee ja tyttö jo pelkää eikä muutosta tule tapahtumaan ennen kuin ulkopuolinen aikuinen/viranomainen siihen puuttuu.

Vierailija
8/12 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"...tyttö ihan selvästi vähän pelkää veljeään ja on varuillaan tämän kanssa. Vai suurentelenko minä tätä asiaa??? Onko asia ihan Ok..."

- no miten voisi olla OK !!??!!

- et suurentele !!!!

- haluaisitko itse olla nämä verillä ja revittyvä joskus - saatika JATKUVASTI ???

- pieni tyttö ei pysty tilannettaan muuttamaan ja tarvitsee aikuisen/sinun apua!!!

Tilanne on jo pitkällä, kun vanhemnat vähättelee ja tyttö jo pelkää eikä muutosta tule tapahtumaan ennen kuin ulkopuolinen aikuinen/viranomainen siihen puuttuu.

Korjaus:

haluaisitko itse olla NAAMA verillä ja revittyvä joskus - saatika JATKUVASTI ???

Vierailija
9/12 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastensuojelun valvonnan piiriin joutuminen vaan heikentää perheen mahdollisuuksia pitää kuria. Ainoa mitä lastensuojelu sallii on "sanoitus" ja "lempeät rajat", kurinpito on sossuille kauhistus.

Vierailija
10/12 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti

Vierailija
11/12 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et kysy omalta tiimiltä, johtajalta tai veolta konsultointiapua, jos olet itse epävarma? Kyllä tuosta perhe jo saattaa tunnistaa itsensä. Siinä on aika nopsaa luottamus mennyt, kun vauvapalstalta pyydetään apua lasun miettimiseen virkavelvollisena ihmisenä.

Sosiaalitoimeenkin voi soittaa ja pyytää konsultointiapua aluksi ilman, että kertoo lasten nimet. Ihan tulevaisuuteen vinkki työtä varten.

T. Päiväkodin "täti"

Tuttava pariskunta.

Ammattihenkilö ei kysele palstalla, vaan keskustelee tiiminsä aikuisten kanssa.

Vierailija
12/12 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinulla ole mitään tarvetta ikinä tehdä yhtään lasua. Sellainen velvoite on vain tietyissä ammateissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kuusi